Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem
Opublikowano
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

a w jaki sposob stwierdzą że buda wytrzyma wiekszą moc?

Opublikowano

Witam

ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

A jak mowisz ze przeglad trzeba zrobic to dodam ze jakikolwiek przeglad wiaze sie z koniecznoscia posiadania numerow silnika w Polsce. Kaza Ci wniosek odpowiedni zlozyc w urzedzie i nabic numery takie jakie nada urzad.

Pozdrawiam
Opublikowano

Alez wodzu, co wodz...

Nie trzeba robic zadnego przegladu. Po prostu zmieniasz silnik jak kazda inna czesc zamienna, i tyle. Dopiero przy najblizszym przegladzie technicznym diagnosta sprawdzi, czy samochod spelnia normy spalin i halasu, ale zupelnie niezaleznie od tego, ze silnik zostal wymieniony.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

A co ze zmianą nacisku na osie?

Przecież jest taka adnotacja w dowodzie.

Następna sprawa to moc.

Jeśli ktoś chce mieć porządek w papierach, to trzeba mieć jakiś dowód zakupu na silnik i go zalegalizować.

Koloru auta też nie ma w dowodzie ale jest zapisany w urzędzie komunikacyjnym i bazie danych.

Kiedyś, parę lat temu, jak zmieniałem silnik i chciałem to zrobić zgodnie z prawem, to musiałem iść do urzędu z umową kupna silnika, tam wystawiali skierowanie na przegląd i z tym dopiero udawałem się do stacji diagnostycznej. Tam niby sprawdzali czy wszystko jest dobrze zamontowane, sprawdzali naciski na osie itp. brali pieniądze i wystawiali stosowne zaświadczenie.

Chodzi głównie o to, że auto jest homologowane z danym silnikiem i jesli się go zmienia, to auto traci homologację. I nie chodzi już tu o numery silnika. Jeśli na zachodzie ktoś zmienia coś w aucie na własną rękę, to musi mieć na to papier. W niemieckim briefie nawet zmiana felg na inny rozmiar jest odnotowana.

Wiadomo, że u nas jak ktoś się uprze, to będzie jeździł autem nawet znacznie bardziej odbiegającym od przepisów.

Opublikowano
Witam
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

A jak mowisz ze przeglad trzeba zrobic to dodam ze jakikolwiek przeglad wiaze sie z koniecznoscia posiadania numerow silnika w Polsce. Kaza Ci wniosek odpowiedni zlozyc w urzedzie i nabic numery takie jakie nada urzad.

 

nieprawda, bylem na przegladzie miesiac temu w duzej stacji okregowej i diagnosta powiedzial, bo zapytalem czemu numeru nie sprawdza na silniku

bo rok temu sprawdzal i mial problem z odczytaniem :)

 

ze numery silnika diagnostow juz nie interesuja, bo to czesc zamienna

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Kumpel ma 1.4 zmieniony na 1.8 albo 2.0 i nawet stawka ubezpieczenia mu się nie zmieniła...

 

Przy zmianie na 1.8 pewnie mu się nie zmieniła, ale na 2.0 jest już wyższa.

Opublikowano
Przy zmanię z 1.4 na 1.8 stawka ubezpieczeniowa też się zmienia. Dla tych małych pojemności to nowe przedziały są co około 0.2ccm, ewentualnie co 0.3ccm. C tym naciskiem na osie to chyba nie ma co za bardzo przesadzać. W BMW wystarczy wyrzucić akumulator do bagażnika i wszystko wraca do normy. Znowu mamy prawie 50/50. :mrgreen:
Opublikowano

Przedziały pojemności wg. Allianz:

 

   0-900
901-1250
1251-1800
1801-2200
2201-...

 

 

Może w innych TU to inaczej wygląda. Swoją drogą powinni jeszcze brać pod uwagę stopień kompresji, przełożenia dyfra, ilość popielniczek i rodzaj płynu do wspomagania... :mad2:

Opublikowano

Tu mam parę przykładow:

 

http://www.ubezpieczenieoc.pl/lg2.html

http://www.ubezpiecz.lodz.pl/stawkioc.html

http://kalkulator.prometeusz.com.pl/

 

Najsmutniejsze jest to, że na BMW prawie wszędzie stosują wyższe stawki. :( Za co nas tak karzą :?: Faktycznie jeszcze trochę to ilość lampek we wnętrzu samochodu będzie decydować o stawce OC. Słyszałem, że Link4 jest taki wścibski. :?:

 

Ja też ubezpieczyłem w Allianz. Najlepszą ofertę mi przedstawili. :cool2:

Opublikowano
Jeśli ktoś chce mieć porządek w papierach, to trzeba mieć jakiś dowód zakupu na silnik i go zalegalizować.

Koloru auta też nie ma w dowodzie ale jest zapisany w urzędzie komunikacyjnym i bazie danych.

 

ja np odkad wymienilem dowod (skonczylo sie miejsce na przeglady) jakis rok temu, nie mam koloru nadwozia ale nr silnika mam, takze pojemnosc i moc...

 

jesli chodzi o ubezpieczenie do wiecie, wszystko jedno czy mam 2.8 czy 8.3 bo juz zakres i tak jest najwyzszy

 

dowod zakupu silnika mam (odrecznie wypisany rachunek zakupu), i nie wiem czy mam z nim isc do urzedu czy jak? nie chcialbym problemow przy kontroli ze nry silnika sie nie zgadzaja, jakies sprawy o kradzieze czy costam itd...

 

przeglad czy sprawy wagi, dopasowania i nne bzdety nie maja prawa stanowic problemu napewno, bo jest to silnik jaki byl w tych samochodach montowany seryjnie, nie jest to v12 wrzucone do golfa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.