Skocz do zawartości

[E46 [M43] rola tulejki przy podstawie filtra oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Tak jak w temacie, mógłby mi ktoś powiedzieć jakie zadanie pełni tulejka z dwoma o-ringami przy podstawie filtra oleju? Wygląda ona jak jakiś zaworek...

 

Cześć nr 4 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR-03-1999-E46-BMW-318i&diagId=11_1568

 

http://www.rmeuropean.com/Images/BigPictures/3683B47E-9C9F-41A6-B20E-2C7E85F18596-2.jpg

Opublikowano
Jaka jest jej typowa rola to nie wiem. Ale tą tulejką w środku normalnie jakoś olej przepływa, jak miałem wyciek spod podstawy to właśnie spod tej tulejki leciało, normalnie górą wywalało olej bo tam podstawa nie łączy się z blokiem silnika. Więc jak się wymienia uszczelkę to i te oringi koniecznie.
Opublikowano
O to chodzi że wymieniłem uszczelkę i o-ringi i uszczelka sucha a obok tulejki nadal widzę że delikatnie się poci. Nie leje, ale taki jakby opar oleju pozostawał na podstawie filtra. Kiedyś na forum coś czytałem o tym elemencie, ale nie pamiętam już co to jest, czy to jest jakiś zawór nadciśnieniowy czy co...
Opublikowano
A kupiłeś uszczelkę i o-ringi oryginalne czy jakieś zamienniki ? Bo tam jednak jakieś ciśnienie oleju jest no i niech te o-ringi minimalnie mają mniejszą średnicę to nie uszczelniają właściwie i coś jednak może spod nich wychodzić. Te stare to już były tak ubite i były twarde jak plastik, że pękły jak je zdejmowałem. Założyłem oryginały i trzymają już trzeci rok.
Opublikowano

Jest to zaworek zwrotny. Jak jest uszkodzony to olej z podstawy splywa na postoju i po uruchomieniu np po nocy przez chwile bdzie slychac klepanie silnika.

Oringi na nim muszą być oryginalne. Wymienialem kiedys i jak sadzilem jakis zamiennik o niemal podobnej srednicy to ciekło. Na oryginalnych oringach i nowej uszczelce przejezdzilem kilka dziesiat tys km i było sucho.

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. Nie dałem oryginału, kupilem na allegro jakaś uszczelkę z o-ringami. Ja myślę że to może być jeszcze inna kwestia że się poci... Gdy ja czyscilem podstawę z resztek uszczelki, kolega w tym czasie wepchal w silnik tulejke, i nie wiem czy sie w ogóle przygladnal czy gniazdo jest czyste... Ja zakładając podstawę mogę stwierdzić że wskoczyła ona ciasno na o-ring, także wymiar powinien być w miarę. Raczej myślę że coś tam mogło zostać... No nic, nie leje z tego ciurkiem, może jak będę miał wolną chwilę to zamówię części oryginalne i wymienię jeszcze raz. Oczywiście musi być ładna pogoda czyli pewnie dopiero na wiosnę :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.