Skocz do zawartości

[E60] 530d M57TU Jak odpowietrzyc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy po wymianie płynu w układzie chłodzenia w silniku 530d należy go odpowietrzać czy układ sam sobie z tym poradzi. Jeśli tak to proszę o wskazówki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam się nie odpowietrzy..

Najlepszy sposób, stosowałem go, nie skłamię, kilkadziesiąt razy.

Zalewasz płyn na maxa, odkręcasz wszystkie odpowietrzniki, w sumie dwa. Jeden przy chłodnicy spalin, na termostacie, drugi przy chłodnicy. Wykręcasz je całkowicie. Odpalasz silnik, niech się rozgrzeje. Cały czas uzupełniasz płyn. W momencie gdy już silnik będzie dobrze rozgrzany, a odpowietrznikami będzie wypływał tylko płyn , to już masz odpowietrzony układ. Zakręć korek gdzie wlewałeś płyn, zakręć odpowietrzniki i po sprawie.

Następnego dnia, gdy silnik ostygnie, sprawdź czy nie trzeba dolać płynu i to koniec.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ok rozumiem a czy z doświadczenia te odpowietrzniki są swobodnie do ruszenia czy spodziewać się kłopotów z ich odkręceniem czyt. ukręceniem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze mi się nie zdarzyło.... Dużym krzyżakiem lub dużym płaskim, dasz radę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź i pomoc zobaczymy jak pójdzie. Pzdr.:-)

Bym zapomniał, ustaw temperaturę ogrzewania na maxa, a nawiew prawie na minimum, niech delikatnie wieje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu jest opis poprawnego odpowierzenia. To co kolega opisal moze jest w benzynowym silniku ale na pewno nie w dieslu

 

Napełnianie i odpowietrzanie z podgrzewaczem pomocniczym:

- Wylaczyc silnik, temperatura plynu ≤ 40 ° C

- Zdjąć nakretke zbiornika wyrównawczego

- Otworzyć śruby odpowietrzające.

Na termostacie chłodnica EGR

Na rurze powrotnej plynu chlodzacego

- Włączyć zapłon

- Ogrzewanie do temperature maksymalna a nawiew na minimumalna (zawory ogrzewania są otwarte i pomocnicza pompa wodna zaczyna dzialac)

- Dolewac wolno plyn chlodzacy

- Zamknąć wkręty odpowietrzające w momenie wydostawania sie plynu z otworow odpowietrzajacych lub po napełnieniu do maksymalnego wypełnienia zbiornika w chlodnym stanie

- Napelnic zbiornik wyrownawczy do maximum

- Uruchomić silnik przez 5 minut na biegu jałowym (w razie konieczności uzupełnianiac płynu chłodzącego do maksymalnego wypełnienia )

- Zakrecic nakretke zbiornika wyrownywawczego, dodac kilkakrotnie gaz do około 2500 orotow / min

- Odkrecic nakretke zbiornika wyrownywawczego, zostawic silnik wlaczony przez 5 minut na biegu jałowego (Plyn chlodzacy musi wylatywac bez pęcherzyków powietrza z szlauchu odpowietrzajacego w zbiorniku wyrownawczym )

- NZbiornik wyrownawczy napelnic do maximum

- Dolac dodatkowo 250 ml plynu do zbiornika wyrownywawczego

- Zakrec zbiornik wyrownawczy

 

Dodatkowe kroki dla samochodow posiadajacych grzejnik postojowy Webasto

- Zatrzymać silnik

- Wlaczyc grzanie postojowe na ok. 2 minuty

- Uruchomić silnik i zostawic go na chwile na biegu jałowym

- 2 x nacisnac gaz do 2500 obr / min

- Odkrecic korek wlewu zbiornika wyrownywawczego i dolać płynu chłodzącego do maksymalnego poziomu

- Dodatkowo dolac 250 ml plynu chlodzacego

 

Rozwiązywanie problemów

Jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego jest uszkodzony, może być zapisany błąd 3EE0, 3EE1, 3EE2, 3EE3, 3EF3 "Czujnik temperatury płynu chłodzącego" .

 

Wskazowka sprawdzania czujnika

Czujnik temperatury płynu chłodzącego zostaje zniszczona w zwarcie z plusem.

 

Wartości zadane dla testu oporu

- Oporność na poziomie 20 ° C: 2,5-3,0 kOhm

 

- Oporność w temperaturze 50 ° C: 0,7-0,9 kOhm

 

- Oporność w temperaturze 100 ° C: 0,12 do 0,17 kiloomów

 

E60 / M57TU / AUT

Objętość płynu chłodzącego ==> 9,8 litra

z wbudowanymi klimatyzacja ==> 9.8 litra

Ciśnienie próbne dla systemu chłodzenia (nadciśnienie) 1,5 bar

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.