Skocz do zawartości

Luz na tulei dolnego wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie dla tych którzy rozpracowali zawieszenie przednie w e39 własnymi ręcyma. Ostatnio wymieniłem amortyzatory i tuleje górnych giętych wahaczy. Przy montażu zawieszenia, zauważyłem, że przy nie dokręconych śrubach dolnych wahaczy tuleja ma spory luz na śrubie, śruba nie była zużyta, czy wytarta, a luz był wyraźny. W związku z tym, że wymieniałem jedną końcówkę drążka pojechałem na geometrię i wyszło na niej że kąty są, nie do końca zgodne z założeniami. Mechanik mówił, że w e39 kątów się nie ustawia, takie informacje wyczytałem też na forach. Moim zdaniem odpowiednio dokręcając dolny wahacz jestem w stanie skorygować kąt pochylenia zwrotnicy.
Opublikowano
Panowie, no nie wierzę, że nikt nie rozbierał własnymi rękami zawieszenia, zawsze jeździcie do warsztatu? No chyba, że coś jest nie jasno napisane... to też napiszcie, sprecyzuję. BTW. Prosiłem mechaników, którzy ustawiali zbieżność, by dokręcili dolne wahacze (bo nie miałem w swoim zestawie oczkowej 18, a do warsztatu 500m) ale im się coś pomyliło... i nie dokręcili, właściwie dokręcili tylko z jednej strony i wracając z Gdańska do Szczecina, na autostradzie postanowiłem sobie potestować bądź co bądź świeży nabytek i jadąc z solidną prędkością przy nagłej konieczności hamowania, auto w ciągu 2-3 sekund zmieniało pas... możecie sobie wyobrazić moją minę, przy okazji prawe koło wpadało w wibracje, jak przy krzywej tarczy. Kolejnego dnia pojechałem na SKP, na szarpaki i wyszło, że ta tuleja jest niedokręcona ( po dokręceniu problem z wibracjami zniknął, tylko mam teraz kierownicę przekrzywioną )więc, teraz jestem już prawie pewien, że albo coś z moim autem jest nie tak, albo na tulei dolnego wahacza można regulować pochylenie koła. Co myślicie na ten temat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Geometrii samodzielnie nie ustawiałem, to raczej niewykonalne w domowych warunkach :)

 

Ale mam warsztat, w którym ustawiają na laserach, zgodnie z ustawieniami danego modelu - mają chyba wszystkie, łącznie z rozróżnieniem na zawieszenie zwykłe, m-pak itp.

 

Tu masz wyduk jaki dostaję, może to Ci coś pomoże.

 

viewtopic.php?f=156&t=256218&start=75#p2017070

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.