Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autoryzowany serwis BMW (ASO) za godzinę serwisu kasuje od 350 zł do 500 zł w zależności od lokalizacji warsztatu.

Małe warsztaty na tz prowincji 110 zł do 150zł za godzinę.

generalnie się uważa aby warsztat na siebie zarobił to powinno w nim pracować 3 mechaników + tz kierownik (właściciel) i na placu powinno czekać od 5 do 8 aut.

Czas naprawy to nie tylko te 15 minut kręcenia kluczem mechanika ale praktycznie się zaczyna gdy potencjalny clientent dzwoni do warsztatu pytając czy może przyjechać i przy okazji wypytując co to może być i ile kosztuje. Następnie przyjeżdża klient i też ileś tam czasu należy mu poświęcić zanim podpisze zlecenie naprawy. Dalej diagnoza problemu , auto należy odstawić na plac,oszacować koszty i czekać na aprobację klienta,

zamówić potrzebne podzespoły i od nowa z autem na kanał, po zakończeniu naprawy auto odstawić na plac i powiadomić właściciela samochodu o zakończonej naprawie. Na koniec wytłumaczenie odbiorcy samochodu co było zrobione wypisanie faktury, przyjęcie zapłaty , wydanie kluczyków.

 

Teraz dla kierownika jest pytanie ile takich napraw może zrobić jeden mechanik w ciągu dnia ? 4-6 drobnych napraw ?

Z tego akademickiego wywodu by wynikało że z 15 minut poświęconych na wymianę króćca do zapłaty 2 godziny serwisu + materiały.

W praktyce to trochę idzie na skróty ale poniżej kosztów i tak nikt długo nie pociągnie.

W tym wszystkim jest najważniejsze mieć zaufanego mechanika a jeszcze lepiej jak możemy coś zrobić w własnym zakresie.

Ps.

Szacun dla Was że pomimo różnicy zdań nie rzucacie mięsem ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zbyszek a właśnie mechanik bardzo przyzwoity za wymianę uszczelki pod podstawą filtra chciał 150zl... I jedyne czemu sam się za to zabrałem to to że miał długi czas oczekiwania, urlopy itp. Teraz oczywiście zrobił bym to dość szybko bo wiadomo że problemy są głównie za pierwszym razem jak się nie wie co i jak, ale 150zl za tą robotę to jest jak za darmo.

 

Dobra może skończmy te wywody na temat kosztów bo zeszliśmy całkowicie z tematu i admin przez nas koledze zamknie topic :8)

Opublikowano

Ok, kończymy tylko jeszcze odpowiem

Kolego Waski nie wiem czy jestem aż taki wprawiony, ale ogólnie jakieś tam umiejętności manualne mam. W końcu od dziecka ojciec uczył mnie używać narzędzi, sam pod jego nadzorem naprawiałem torpedo, suport i inne rzeczy przy rowerze, później więcej naprawialiśmy motorynkę niż nią jeździłem, zrobiliśmy kapittalkę silnika, potem było dłubanie przy trabancie, proste prace elektryczne, nauka lutowania itp I tak się jakoś wkręciłem i dalej działałem sam bo ojciec zmarł jak miałem 14L Poszedłem do elektronicznej szkoły zawodowej tam były warsztaty ślusarskie, elektryczne, elektroniczne dalej uzupełnienie do średniego w technikum 3l więc trochę większej teorii elektronicznej się liznęło itd. Teoretycznie jestem monter urządzeń elektronicznych i technik elektronik, ale żaden ze mnie elektronik diagnosta w dobie dzisiejszej elektroniki. Bardziej monter elektryczny,elektroniczny i amatorsko mechaniczny. Tak czy siak coś tam się dłubie i lubię to.

A co do łatwości montażu króćca to wziąłem pod uwagę mały silnik 1.9, 8 zaworowy jaki ma Patryk i ja gdzie dookoła jego sporo miejsca, choć fakt za silnikiem mało, ale po zdjęciu obudowy kobinówki już dostęp jest znacznie lepszy, Malutka grzechotka i na przód :) Ale sam widzisz mówisz, ze 400 to nie tak dużo, ale byś tyle nie zapłacił :) Więc ja już nie będę spekulował czy to dużo czy mało tylko też dodam, że bym tyle nie zapłacił.

 

Kolego Faliszewice tylko ja bym nie mieszał 17-18 letnich e46 z ASO BMW

W większych miastach i warsztatach pewnie jest jak mówisz. Ale ktoś przyjeżdżając na wymianę króćca i termostatu do niedużego warsztatu to mechanikowi wymiana tego wszystkiego z zalaniem płynu, odpowietrzeniem może zająć godzinę może trochę więcej i powinniśmy się zmieścić w 200 za stawki które podałeś.

Ja zaczynając ten temat byłem taki zdziwiony bo Patryk za tą usługę z częściami zapłacił 800 czyli jakby to zrobił na oryginałach i w ASO

 

Ufo widzisz jaką przyzwoitą cenę Ci powiedział, widać nie jest nastawiony tylko na zdzieranie kasy. A jak sam wiesz jest tam znacznie więcej roboty niż przy dwóch króćcach z których jeden mam y jak na dłoni.

To jeszcze na koniec wam napiszę jaki ze mnie "zdźierus" jak od dwóch starszych pań i młodej dziewczyny wziąłem ok 350zł za wymianę koła w mondeo.

Ale żeby nie było tak dobrze czy, że taki jestem pazerny to napuszę jak było. A sytuacja działa się w Londynie dzielnicy Chelsea (same bogaciaki) gdzie byłem przez jakiś czas osiedlową sprzątaczką. No i do takich starszych babek przyjeżdżała młoda dziewczyna i wyprowadzała im pieski, zabierała na jakieś spacery gdzieś dalej itd No i widzę, że ma kapcia. I tak powili sobie długo koło nich sprzątam i czekam aż się kapną bo może poproszą o pomoc (o różne rzeczy mieszkańcy prosili wnieść zakupy, posprzątać w ogrodzie itp) i kilka Ł na lunch wpadnie. Ale nie widzą a laska chce odjeżdżać panie już machają pieską, więc mówię, że mają kapcia i pokazuje, ojej lament, że pieski nie pojadą na spacer a kolejne już w kolejce czekają oj oj, przecież zanim pomoc przyjedzie to po spacerze. No i jedna pani podchodzi i pyta czy potrafiłbym pomóc itp Mówię, że tak i chętnie. Kazałem zjechać na bok i biorę się prędko do roboty aby szybko skończyć i tak sobie myślę no te 10Ł to by mogły dać ale i 5 będzie dobre na jakiś skromny lunch. Robię robię a jedna w trakcie mi jakieś pieniądze daje patrzę a tam 20 Ł banan na gębie wsadziłem w kieszeń i robię dalej a tu druga mi kasę daje, więc mówię, że nie trzeba bo ta pierwsza mi dała już, bierz bierz i wcisnęła mi w kieszeń kurtki. Już po robocie patrzę, a tam tak poskładany banknot, że nie poznałem nominału sądziłem, że dołożyła 5Ł rozwijam a tam 50Ł :shock: Morda zadowolona, że hej 70 Ł w 10-15 min to na prawdę była super kasa półtorej dniówki :) Ale co to dla tych ludzi.

To się rozgadałem i poofftopiłem na ale co ludzie lubią gadać :P

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, odkopię trochę temat. Mówiliście o wycieku płynu z tyłu silnika, prawdopodobnie mam tam wyciek. Chciałem dopytać czy wiecie od czego idzie ten króciec z którego prawdopodobnie wycieka płyn, jak się tam dostać i macie może jakiś numer tej części? Może widać tę rurkę na schemacie? Wrzucam link poniżej.

Pozdrawiam.


https://ibb.co/iSQQOU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11531708808

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chciałem dopytać czy wiecie od czego idzie ten króciec z którego prawdopodobnie wycieka płyn,

Od silnika :D

jak się tam dostać

Od góry, musisz odkręcić sobie obudowę filtra kabinowego, zdejmujesz pokrywę pod nią masz 4 torxy. Jak wymieniasz króciec to przy okazji warto wymienić oring w nasadzie na króciec przy wężu. Jeśli się nie mylę jest to oring o średnicy zewnętrznej 31mm wewnętrznej 24 mm ale nie jestem pewien już.

Skontroluj też sobie przy okazji stan węża odmy(nr 8 na twoim rysunki), odpowietrzającego skrzynię korbową lubią sparcieć i się pokruszyć (lewe powietrze/nierówne obroty/gaśnięcie na wolnych) a będziesz miał do niego dobry dostęp. I jakby co to wymieniaj na kawałek węża olejoodpornego na metry ze sklepu mot a nie oryginał za 250 czy zamiennik za 120 :wink:

Sam na dniach muszę wymienić termostat i przy okazji płyn a tak mi się nie chce przez to cholerne odpowietrzanie brrr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz problem z odpowietrzaniem tego silnika? Nie miałem najmniejszego problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałeś o wyciek z tyłu to podałem numer króćca z którego zawsze w takiej sytuacji leci, teraz piszesz o przewodzie, zrób jakieś foto może, bo skąd mamy wiedzieć, który cieknie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi mi ogólnie o rurkę/króciec z którego zazwyczaj wycieka. Znajduje się on z tyłu silnika i pytanie czy jest on na schemacie moim?
11531708808

:roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wkładasz rękę z tyłu silnika i na środku jest ten króciec cała filozofia, wymiana banalna. Sam kiedyś wymieniałem. Jeszcze musiałem czyścić z pomocą lusterka i latarki bo ktoś to wcześniej złożył na virco. Króciec jest przykręcony na dwie śruby. Można wymieniać na zimnym silniku bez spuszczania płynu z chłodnicy, za wiele nie wyleci. Oring w tym wężu zazwyczaj się nie wyrabia ani w żadnym innym ( tzn wężami zazwyczaj nie leci, chyba że w tym górnym ciśnieniowym z przodu). Siadają w tym silniku wszystkie króćce i zbiorniczek wyrównawczy a czasem chłodnica, termostat i pompa wody. Wężyk od odmy co idzie do tego króćca też możesz wymienić, ja zakładałem zwykły olejowy z metra, śmieszny koszt. Przy okazji można wymienić też wąż od odmy do pokrywy zaworów, koszt równie śmieszny a jaka radość:) W sumie wymiana odmy w tym silniku to też kilka minut:) Co ja przerobiłem w układzie chłodzenia w 1.9 to tragedia i porażka bmw:) Choćbyś nie wiem co robił i tak górny wąż będzie twardy po rozgrzaniu a korek będzie puszczać ciśnienie:) W jednym 1.9 pękł mi króciec, w drugim wystrzeliło górny wąż, rozwaliło chłodnice i ciekło wszystko po kolei, każdy by powiedział UPG, ale po wymianie wszystkich króćców, termostatu, zbiorniczka, pompy , węża górnego itp już nic nie strzelało. Ten układ ma to do siebie że wszystko musi być dość wytrzymałe. Jakbym teraz kupił 1.9 to bym wymieniał wszystkie króćce dzień po zakupie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To skutek temperatury, która wynosi 105 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W n42 też sięga 105 stopni i takie cyrki już się nie dzieją. Wąż z tego co sprawdzałem też tak nie twardnieje. Za to 1.9 patrzyłem nie jedną i w każdej jest twardy:) Może jakieś inne rozwiązania tego już nie wiem:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.