Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

mam pytanie bo pierwszy raz w zyciu bede zmienial kola zimowe na mniejszy rozmiar niz kola letnie. Czy po zmianie z kol letnich 18' na zimowe 17' trzeba cos zakodowac? Jezeli tak to czy robia to ludzie w zwyklej wulkanizacji czy trzeba fatygowac sie do ASO?

 

W zimowych mam czujniki cisnienia, rozumiem ze wystarczy ze czlowiek ktory bedzie zmienial opony, podlaczy odpowiedni kabelek a ja w aucie wlacze kalibracje czujnika cisnienia?

 

O czyms jeszcze powinienem pamietac przy zmianie rozmiaru kol?

 

Z gory wielkie dzieki za odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od tego czy masz kontrolę ciśnienia w oponach opartą na systemie abs czy na czujnikach zamontowanych we felgach.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zmieniasz koła i resetujesz RDC. Jeśli stary system to zwykłe koła, jeśli nowy to muszą być z czujnikami.
Opublikowano
Zmieniasz koła i resetujesz RDC. Jeśli stary system to zwykłe koła, jeśli nowy to muszą być z czujnikami.

 

Teraz jest F30 ze starym systemem ale jak będzie nowe F30 to będzie nowy system i chodzi o to, czy do aktualnych oryginalnych felg, których używamy zimą mogę założyć czujnik i używać w nowym F30.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tego nie wiem, odpowiadałem koledze wyżej :) ale myśle ze na 90% pasują czujniki.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Może trochę rozszerzę temat.

Mam w letnich kołach 18' czujniki.

Planuję kupić felgi o mniejszym rozmiarze i opony zimowe (np. 17")

Muszę do nich dokupić czujniki ?

Co się będzie działo jak będą koła bez czujników ? Będzie błąd ?


Jak kupię drugi komplet czujników to będzie po resecie wszystko ok, czy programowanie w ASO ?


Moja Bunia F30, 330D 2015r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupować czujników nie musisz, ale cały czas będzie wyrzucać błąd.

Po zamontowaniu wystarczy reset z poziomu iDrive'a.

Opublikowano

Dowiedziałem się z innego źródła że można programowo przełączyć żeby brał dane o prawidłowości ciśnienia z ABSu.

Czyli liczy obroty każdego koła. Tak mam w E-60 i uważam że to lepsze rozwiązanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uważam że to lepsze rozwiązanie.

 

W czym lepsze?

Za przekodowanie zapłacisz ca. 150 zł. Czujniki kupisz za 300 zł. Pozbawiać się bardzo przydatnej funkcji, w tym możliwości monitorowania temperatury kół, dla oszczędności 150 zł :duh: :duh:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie temperatury tylko ciśnienia a wskazanie czy jest właściwe będzie z ABSu.

Tak miałem w E60 i uważam że w zupełności wystarczy

Za 300 nie kupię 4 sztuk tylko używki w których niewiadomo kiedy padnie zasilanie.

I tak będę miał 8 czujników które na zmianę będą padać i z wulkanizatorem trzeba będzie przejść na ty ...


A Twoja wypowiedź nic konstruktywnego nie wniosła ... więc po co ?

Żeby pokazać że się ma kupę kasy do wyrzucenia ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bolekgt2, polecam naukę czytania ze zrozumieniem, bo chodziło mi dokładnie o to, o czym napisałem (temperaturę).

Twoją uwagę, że nic konstruktywnego nie wniosłem, pozostawiam bez komentarza. Skoro nie jesteś w stanie zrozumieć jasnej i konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie, to już nie mój problem :mad2:

W którym miejscu pokazuję, że mam kupę kasy do wyrzucenia? Pisząc, że nie zrezygnowałbym z bardzo przydatnych funkcji dla oszczędności 150 zł? :duh:

Idąc Twoim tokiem myślenia, gdy napiszę, że wolę kupić np. wahacz Lemfordera, a nie Maxgeara, czy opony Michelina, a Zeetexa, to jedyne co mną kieruje, to pokazanie ile to ja mam kasy i jak ją lubię wyrzucać? :mrgreen:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hey!

Każdy ma trochę racji...

Aktualnie też kupiłem koła na zimę i czujniki no i opony założone, reset RDC i...[BAD]. Wulkanizator drapie sie po głowie, że niby miało działać. No i 400PLN za czujniki w plecy i błąd na desce a nie miałem czasu się z tym bawić bo żona miała zaraz rodzić:) Znajomy miał taki sprzet do badania czujników ale tych moich orginalnych letnich nie czyta - ale czy nie muszą one widzieć, że koło się kręci żeby się wybudzić?

Tak czy siak w poprzednim BMW miałem kontrolę opartą na ABS - po wymianie kół inicjacja i było wszystko OK - jak złapałem gumę (3 razy w przeciągu 2 lat) to system od razu zaalarmował a na oko to nie było ubytku powietrza widać (ROF) - dopiero po podłączeniu manometru.

Tak więc w moim F31 chciałbym to przekodować ale pytałem kilku speców i ponoć nie jest to takie proste...

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.