Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

synchronizacji DDE/CAS nie zrobisz ponieważ tylko

Cas I JBE jest aktywne aby zrobić synchronizacje musi być DDE dostępne, a pewnie nie jest dlatego nie da rady i tak mieliło

musi być KL15 dla silnika a to musi cas dać informacje dla JBE

jak padło oprogramowanie to resetu też nie zrobisz ELV mimo że próbujesz wymusić tool32

a sam blokada też się nie zwolni , teraz pozostaje ci diagnostyka cas

chyba że blokada zablokowała CAS

Programował WINKFPT Cas ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorki, ale co to jest DDE, JBE i KL15, co to dokładnie jest ten ELV i CAS?

Weźcie mi to wytłumaczcie i jak zrobić diagnostykę CAS, czym?

Blokada jest odblokowana, mogę kręcić kierownicą z kluczykiem czy bez w stacyjce.

Czy programował WINKPT...nie wiem, podłączył się zdalnie przez timewiwer i robił co chciał :wink:

Mój mózg dziś już nic nie ogarnia, jak pisałem, w elektronice nie jestem najlepszy...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorki, ale co to jest DDE, JBE i KL15, co to dokładnie jest ten ELV i CAS?

Weźcie mi to wytłumaczcie i jak zrobić diagnostykę CAS, czym?

Blokada jest odblokowana, mogę kręcić kierownicą z kluczykiem czy bez w stacyjce.

Czy programował WINKPT...nie wiem, podłączył się zdalnie przez timewiwer i robił co chciał :wink:

Mój mózg dziś już nic nie ogarnia, jak pisałem, w elektronice nie jestem najlepszy...

DDE - to skrót dla programów oznacza sterownik silnika diesel

JBE - to moduł skrzynki ale sorki ty masz ZGM w e60

ZGM - moduł centralny pod niego są podłączone magistrale ze sterownikami (lub KGM zależy który program masz na drzewie sterowników w ista podgląd)

programowanie winkfpt lub ista jak masz icom i tak niezbedne wcześniej czy później cię czeka, ponieważ to standardowa procedura aby na przyszłośc

takich niespodzianek nie było

film programowanie winkfpt tak wygląda od piątej minuty

jak blokada puściło to powinien się odblokować

KL15 to stan pełnego uruchomienia magistrali sterowników do pracy

w starszych modelach to na zaciskach KL15 pojawiało się napięcie po stacyjce na dwa i w e60 w też ale to pierwsze wytłumaczenie jest trafniejsze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

film programowanie winkfpt tak wygląda od piątej minuty

 

Dziqsek coś mi robił przy pomocy tego programu, czyli go mam i jak pisałem, nie pomogło.

Może Dziqsek tu wpadnie i powie co u mnie robił (i tak muszę mu się przypomnieć i zapytać ile mam mu zapłacić..)

Biorę się za instalowanie ISTY, może tym programem coś ogarnę..

Słowo, już mi ręce opadają... Kupię e39, to prostszy samochód..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

E 39...?

Bajka,jeździłem 8 lat...i czasami nachodzi mnie ochota jeździć nim znowu.

E 60 to już nowa era ale jak już coś padnie to"nie ma zmiłuj".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem 4 sztuki e39 i bardzo dobrze je wspominam... Choć przyznam, że to moja pierwsza awaria od 2 lat jak jeżdżę e60, a na forum non stop ktoś ma problemy, więc po prostu przyszedł czas na mnie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za namową speeda odłączyłem klemę ibs i tak jakby wszystko wróciło do normy (prawie). Blokada kierownicy działa, silnik kręci, ale nie odpala.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Pójdę oczywiście za moment podłączyć kompa i sprawdzić błędy, ale może jakieś sugestie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Powiem Ci tak, jak mi z miesiac temu siadl IBS to mialem taki objaw, ze samochod normalnie otwieralem z pilota, zaplon ladnie sie odpalal. Ale jak chcialem odpalic silnik to robil sie reset zegarow i wszystko gaslo, zero rozruchu, poprostu nic. Po kilku probach zaczelo wypluwac bledy jakie byly tylko mozliwe. Najlepsze ze w ogole nie pokazywalo bladu IBS na kompie. Tez wymienilem odrazu baterie na nowa, nawet regeneracje alternatora zrobilem, ale jak wrocilem do niemiec to cos mi nie pasowalo z napieciem. Sprawdzam w ukrytym menu a tam 13.2V podczas jazdy, w serwicie w DE szukal ze 2 godziny co moze byc powodem. Wkoncu wyslal moje dane techniczne do bmw online i okazalo sie ze IBS walniety. Troche bolalo 200e za kawalek kabla :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód odpalił. Jak pozbieram myśli to opiszę co i jak ale łatwo nie było. Cała technika obracała się przeciw nam.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz pewnie to tylko synchronizacja CAS/DDE, albo w kleme rezystor niestety one czasami padają , podobno można wydokować ,

a w sprawie napięcia akumulatora to jak ktoś ma system odzyskiwania energii, to nie ma tak że 14V po zapłonie

napięcie jest zmienne ja mam to to jak rozładuje akumulator przez diagnostykę (AGM90) to po odpaleniu napięcie powoli podnosi się z 12.5 do 14.9

a w ista jest informacja przy diagnostyce że napięcie powinno się wahać w zakresie od 13,?V do 16V mi dochodzi podczas hamowania do 14.9 mierzone w zapalniczce a jak gas w podłogę to 13.8V tak aby aku nie stawiał oporu , a jak akumulator jest w naładowany do ma małe wahania między

13,8 a 14,3 staram się wyłączyć zawsze system start-stop

A w sprawie kolumny to informują że można wydokować ELV ale jak ktoś próbował to nie było skutku być może ten sam problem jak z

matą , jak wydokujemy i nie odepniemy to problem nadal występuje, a jak odepnie się od magistrali to ok .

Może tak samo z ELV można wydokować ale jak nie odepnie się wtyczki to nadal blokuje , na stany podobno wychodziły kolumny bez blokady

więc po wymianie w ASO musieli jakoś ją wydokować, wątpię że w ASO używali ncs pewnie ista, poszukam zobaczymy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód odpalił. Jak pozbieram myśli to opiszę co i jak ale łatwo nie było. Cała technika obracała się przeciw nam.

 

Tak jak speed pisze, autko zadziałało. Walczyliśmy, a raczej on, równe 4 godziny. Nie wiem co on tam robił, oddałem mu swój komputer przez TeamViewr i się chłopak nie poddał, aż mi go było szkoda, że tyle czasu na mnie zmarnował, ale pełny szacun za zawziętość SPEED :clap: :clap: :clap:

Właśnie zrobiłem małą traskę na stację zatankować i wrzucić moją czarnulę pod prysznic. Oczywiście ani na stacji, ani na myjce silnika nie zgasiłem, jednak w głowie blokada została. Zgasiłem dopiero w garażu, odpaliła bez problemu, a na nowej baterii rozrusznik pięknie gwiżdże.

Nie wiem tylko co zrobić z tym felernym IBS'em, obecnie jest odłączony i nie wiem czy kupować nowy, uprzedzenie mam do tego dziadostwa, jak radzicie?

SPEED, jeszcze raz wielkie dzięki :cool2: :cool2: :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W skrócie

- Czyszczenie błędów

- Kasowanie licznika błędów blokady kierownicy

- Odłączenie aku i reset na klemach

- Kasowanie błędów

- Synchronizacja DDE /EWS

- Odpalenie silnika

 

 

Problem, dwa błędy których nie da się usunąć

A119 CAS Versorgung ELV (Elektrische Lenkungsverriegelung )

DDE 4A27 EWS Manipulation

A119 nie da się skasować ponieważ nie pozwala na to zapisany błąd 4A27

Synchronizacja DDE / EWS powiodła się ale silnik dalej nie odpala a błędy te same. Kolejne próby nie przynoszą żadnych efektów. Po Kasowanie licznika błędów blokady kierownicy dalej ta sama historia.

Dopiero Odłączenie akumulatora przynosi rzadany efekt a błąd w CAS zniknął dzięki czemu można było zsynchronizowac kluczyk. Synchronizacja DDE / EWS kończy się powodzeniem.

 

Nasza walka z problemami

Teraz trochę rozwiązałem czemu tak długo potrzebowalismy

 

- Kasowanie błędów nic nie dawało (normalne)

- Synchronizacja DDE /EWS zrobiona w INPA Rheingold wysyłał informacje ze nie ma nowych kodów do klucza.

- Zacząłem resetowac wszystkie moduły z bledem. Nie pomogło

- Chciałem skasować w CAS licznik błędów blokady ale tool32 mielił bez końca :duh: to jeden z tych problemów dla czego to wszystko tak długo trwało :|

- Wszedłem w CAS (ale to juz po dlugin czasie bo nie znalazlem w JBL w rheingold) i skasowałem licznik błędów blokady.

- Nowe Kasowanie błędów i synchronizacja DDE /EWS Nie pomogło, te same błedy co wcześniej

- Pojedyńcze kasowałem błędów w modułach bo ręce mi już opadały. (Nie pomogło ale to nic dziwnego)

- Drugi kluczyk ta sama historia

- Odłączenie baterii. Dalej kręci ale nie odpala

- Reset na klemach, dalej kręci ale nie odpala

- Nowe zczytanie błędów, 24 ale CAS czysty :shock:

- Kasowanie błędów , dalej 24.

- Po chwili doładował się aku i było tylko 10

- Dalej błąd DDE 4A27 EWS Manipulation

- Ostatnia próba myślę sobie. Synchronizacja DDE / EWS

I info. Synchronizacja się powiodła. Wyciągnij kluczyk i odpal :cool2:

 

Do tego mieliśmy problem z kablem. INPA wywołała błędy IFH-119 albo 116 bo nie pamietam.

Wszystko sprawdzone com obd.ini. menadżer udzadzen.

Inny com dalej lipa

Inna INPA dalej lipa

W końcu Krzychu zaczął przełączać kabel po różnych USB aż wrócił do pierwszego i kabel zacząć działać :shock: :duh: :mrgreen: to była chyba pierwsza godzina walki a jeszcze nic nie daliśmy rady zrobić :mrgreen: :mrgreen:

 

Ps. Krzych, chętnie pomogłem a co do klemy to jak masz czas jutro wieczorem to ja sprawdzimy. I tak trzeba Ci zainstalować twoja INPA.

 

Ja też dziękuję DIN za wsparcie. Zawsze można na ciebie liczyć :cool2: :cool2: :cool2:

Oby więcej takich było na forum

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro wieczorem powiadasz...Chętnie wyrwę się do garażu w sobotni wieczór, już dziś sąsiedzi zaglądali czy przypadkiem piwka nie popijam w samotności :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Widzę, że i kolega Din76 był zaangażowany w naprawę, więc Tobie kolego również wielkie dzięki, a to taki mały filmik sprzed chwili:

PS. Wyłączcie dźwięk przy dzieciach...używane słownictwo może być uznane za wulgarne :D :wink:

 

https://youtu.be/cFvkrlz2VTk

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej.

Widzę, że i kolega Din76 był zaangażowany w naprawę, więc Tobie kolego również wielkie dzięki,

Nie to koledze Speed należą się laury, miał pomysł z tym IBS, ja tylko dodałem mało znaczące informacje,

masz teraz aktualizacje CAS i nowy akumulator (do e60 to ja bym kupił 110AH) więc powinno być lepiej, a jak będą takie znowu akcje

to usuń blokadę, emulatorem lub wykodować, mnie by wkurzało jakbym nie był pewien auta czy dam rade odjechać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do akumulatora, to kierowałem się tym, że robię krótkie trasy i duża bateria, jaką polecasz, byłaby cały czas niedoładowana. W mojej e60 za dużo elektronicznych bajerów nie ma, no i do dwulitrowego dizelka w zupełności wystarczy, zapewniam, bardzo ładnie kręci.

Co do pewności i niepewności, to żadnego samochodu nie byłem pewny, już kilka aut zdechło mi kompletnie, nawet w jednej e46 wymieniałem silnik...

Myślę, że póki mam odłączony IBS i sprawny akumulator, to nie mam się o co martwić, a jak będę miał nadmiar kasy, to zainwestuję.......nie...nie kupię nowego IBS'a.. wtedy właśnie czułbym się bardzo niepewnie. Jeszcze raz dzięki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.