Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej koledzy.

Potrzebuję Waszej pomocy.

Miałem dziś dziwny przypadek, samochód stał na podwórku kilka godzin, wsiadam, kluczyk w stacyjkę, naciskam START i nic. Kilkakrotnie wyjmowałem kluczyk i wkładałem, zauważyłem, że blokada kierownicy nie puszcza. Pogrzebałem w bezpiecznikach, popróbowałem kilka razy i odpuściła, mogłem odpalić silnik. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, wjechałem do garażu, zgasiłem i wyskoczył mi komunikat jak poniżej na zdjęciach. Znowu silnik nie odpala. Ktoś podpowie co to może być i jak to naprawić?

 

http://images84.fotosik.pl/80/763f190414d37cc9med.jpg

http://images81.fotosik.pl/81/9cd529072c84342bmed.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kasowanie błędów i aktualizacja softu w CAS chyba że dziqusek już Ci to zrobił bo to standardowy problem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie pisałem do Artura czy mi to ogarnie, czekam na odpowiedź. Czytałem też, że może to być od słabego akumulatora, a mój już jest na wykończeniu. Właśnie się ładuje, zobaczymy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie możesz odpalić to podłączaj komputer, otwórz inpe, wybierz swój silnik

 

E60 ==> DME ==> Ansteuern ==> EWS/CAS Startwert synchronisieren ==> Startwert uebertragen

Lub

Karosserie---Cas----Ansteuern----Abgleich

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale inpa połączy się z samochodem bez zapłonu?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Powinna sie polaczyc, auto dostaje KL15 czyli pierwszy zaplon po wlozeniu kluczyka. W tym wypadku synchro CAS i DDE raczej nie bedzie potrzeby robic. Zacznij od wejscia inpa w CAS potem f6 i zeset ELV zrob i daj znac czy pomoze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra. Spróbuję, mam nadzieję, że pomoże. Dam znać co i jak..Tylko za jakieś 3 godziny, bo teraz muszę spadać, zarabiać... DZIĘKI :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robie to ta druga metoda, ale komputer po nacisnieciu abgleich caly czas mieli i tak juz z 15 minut. Tak ma byc??

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz cos zerwalo i nie moge sie w ogole polaczyc z kompem samochodu, a na dodatek wyskoczyl mi blad poduszki..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, to powinno trwać tylko chwilkę.

 

Podłącz prostownik, bateria pewnie siada

 

Teraz możesz spróbować tylko przez tool32

DateiSGBD

Gruppendatei laden ==> CAS.prg

Job "dme_startwert_abgleich" podwójnie kliknąć myszka

Ale czy polaczyszsię z samochodem to nie wiem. Nigdy takiej sytuacji nie mialem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lipa. Dziqsek próbował zdalnie i się nie udało, powiedział, że to pewnie usterka mechaniczna blokady.. Albo ją naprawiać (tylko jak), albo wsadzić jakiś emulator, tylko nie wiem co i jak. Oczywiście najlepiej kupić nowy, ale chcę choć na teraz uruchomić samochód.

Mi jeszcze jedna sprawa chodzi po głowie, czy to może być przez aku? Jak pisałem, już czasami ledwo kręcił, ale kręcił, więc nie wymieniałem. Dziś tak padł, że nie mogłem nawet otworzyć centralnego. Wsadziłem inny, ale on pomimo ładowania też padł, że szyby nie mogłem zamknąć.

Jak żona przyjedzie z pracy, to wsadzę aku z jej pomykacza, może pomoże, jak myślicie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyczyną błędu będzie pewnie słaba bateria

Przyczyną uszkodzenia... nie wiem. Może to jednak CAS się wysypał przez słabe napięcie tylko jak go postawić jak nie masz połączenia z samochodem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naczytałem się sporo i w wielu przypadkach nawet słaba bateria powodowała ten błąd, a u mnie kompletnie padła. Kupiłem właśnie nowy aku, zaraz pójdę montować i sprawdzać. Mam też instrukcję jak naprawić blokadę i jak wykasować bład bez kompa. Chciałbym, żeby nowy aku załatwił sprawę..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na klemie 15 powinno być zawsze napięcie wiedz nie ma dużo mozliwosci.

1. Padł CAS

2. Padł Akumulator

3. Padła antena przy stacyjce

 

Tu chodzi mi tylko o połączenie kompa z samochodem a nie ews

Jak będę w domu to poszukam jeszcze.

 

Co się dzieje po wsadzeniu i przekreceniu kluczyka?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wsadzenie kluczyka pokazuje się tylko godzina, data i ikonka hamulca ręcznego świecąca na żółto nawet gdy ręczny nie jest zaciągnięty. Nie pokazuje się żaden bład, nie ma tej kłudki z kierownicą, w idrive też nie ma wyświetlinego błędu i nie działa w ogóle blokada kierownicy. Czy kluczyk włożę czy wyjmę, nie słychać mechanizmu blokady, więc coś mi mówi, że chyba czeka mnie rozkręcanie. Nowy aku nie pomógł, dalej to samo, ale przynajmniej jest nowy..Jak przyjdę do domu, to wrzucę zdjęcia błędów z inpy..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obszerny temat w dziale serii 1 :) mam nadzieje ze pomoże

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=112064&start=15

Dzięki. Poczytam..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy z inpy, może coś ktoś wywnioskuję:

 

Najpierw były 4 błędy (zakładka EM)

http://images84.fotosik.pl/83/d1ce9052e6c3b6d5med.jpg

http://images81.fotosik.pl/83/e4d1b3baf67bc119med.jpg

 

W IM był jeden i po skasowaniu było już czysto

http://images81.fotosik.pl/83/940b6b9784235d66med.jpg

 

Za to w EM, został taki:

http://images84.fotosik.pl/83/7e4e6b3deb3b6d00med.jpg

 

To pokazało sczytanie wszystkich błędów z całego auta:

http://images82.fotosik.pl/83/8247de333e544d8amed.jpg

http://images81.fotosik.pl/83/7e1c8ec0807a3199med.jpg

 

Speed, a to miałem po zrobieniu: E60 :arrow: Car :arrow: Ansteuern :arrow: Abgleich i później komp mielił i mielił, musiałem wyłączyć inpę, żeby to zresetować..

http://images84.fotosik.pl/83/e436d4ed5bc2bb29med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli znaczy że został się tylko błąd z ELV

 

W rheingoldzie jest opis że trzeba skasować czytnik błędów ELV (opisane jest ze tylko przy wymianie blokady kierownicy)

Gdy liczba błędów jest zapewniona wyłącza on kleme 15

 

Jak to zrobic? Szukam.

 

Ps. odlacz tez IBS

 

Ps2

Tak przy okazji znalazlem jakistam emulator

http://www.ecuvonix.com/steering-lock-p-646.html

 

Ps3

Instrukcja jak otworzyc blokade

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A teraz jakie błędy pokazuje przy próbie zapalenia samochodu

- wkładasz kluczyk blokada się nie zwalnia jakie masz nowe błędy po usunięciu, nadal masz blokadę kierownicy

- można próbować zapalić ,słychać rozrusznik kręci

- czy pełne uśpienie dosłownie nic jak bez kluczyka (masz zapasowy kluczyk to spróbuj )

Kl15 to napięcie po zapłonie w pozycji do startu silnika , nie wiem który rok auta ale e60 to już nie ma tak jak starsze modele że budzą się napięciem

po przekręceniu kluczyka i pojawieniem się napięcia na zacisku kl15 w CAN to tylko informacja dla sterowników do podjęcia działania

z CAS przez JBE /ZGM/KGM/ZGW (zależy który model bmw)

Kl30 to napięcie stałe z akumulatora masz błąd więc pewnie przyczyną był spadek napięcia

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli znaczy że został się tylko błąd z ELV

 

W rheingoldzie jest opis że trzeba skasować czytnik błędów ELV (opisane jest ze tylko przy wymianie blokady kierownicy)

Gdy liczba błędów jest zapewniona wyłącza on kleme 15

 

Jak to zrobic? Szukam.

 

Ps. odlacz tez IBS

 

Ps2

Tak przy okazji znalazlem jakistam emulator

http://www.ecuvonix.com/steering-lock-p-646.html

 

Co to klema 15 i jak skasować czytnik błędów ELV?

Która to IBS, i po co.

Emulatora nie znalazłem..

 

A teraz jakie błędy pokazuje przy próbie zapalenia samochodu

- wkładasz kluczyk blokada się nie zwalnia jakie masz nowe błędy po usunięciu, nadal masz blokadę kierownicy

- można próbować zapalić ,słychać rozrusznik kręci

- czy pełne uśpienie dosłownie nic jak bez kluczyka (masz zapasowy kluczyk to spróbuj )

Kl15 to napięcie po zapłonie w pozycji do startu silnika , nie wiem który rok auta ale e60 to już nie ma tak jak starsze modele że budzą się napięciem

po przekręceniu kluczyka i pojawieniem się napięcia na zacisku kl15 w CAN to tylko informacja dla sterowników do podjęcia działania

z CAS przez JBE

Kl30 to napięcie stałe z akumulatora masz błąd więc pewnie przyczyną był spadek napięcia

 

Blokada w ogóle nie działa, nie blokuje, nic się z nią nie działa. Wkładam kluczyk pokazuje mi się na centralnym wyświetlaczu godzina, temperatura i ikonka żółta hamulca ręcznego, mimo, że nie jest zaciągnięty i ikonka poduszki, ale ona za moment gaśnie.

Przyciskam START i cisza, zero reakcji.

Rok auta listopad 2006, przed liftem.

 

Wyczytałem, że przez padnięty aku mógł rozjechać się immobilajzer, co Wy na to?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Może,

immobilizer to CAS , uszkodzenie oprogramowania jest możliwe, można go ponownie zaprogramować i widziałem takie przypadki co pomogło

a teraz jak robisz diagnostykę (ident całego samochodu jest z JBE nie bezpośrednio z każdego sterownika tak samo jak czytasz błędy to one sa zapisane

w JBE TD-530 czyta błędy bezpośrednio ze sterowników tak samo identyfikacja

spróbuj czy możesz połączyć się osobno z każdym sterownikiem

najlepsza ista D ona robi test sterownika dlatego INPA to mało abyś coś mógł poradzić więcej .

Teraz wygląda na padnięty CAS uśpione moduły

chyba że bawiłeś się inpa i functional jops jest opcja sleep mode i ją uruchomiłeś to będzie taki efekt własnie

centralny zamek działa czy też nie z pilota

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do IBS-a juz pisalem, rozne cyrki sie dzieja a sprobowac nie zaszkodzi.

 

Co do ELV ale widze ze din juz pisal to wysylam ci pw r rheingoldem

 

ToolSet32

ladujesz

CAS.prg

i dajesz mu zlecenie

- steuern_elvcounter_cas_loeschen

- steuern_elvcounter_elv_loeschen

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziqsek coś mi tam dziś programował, próbował na wszystkie sposoby, a na koniec stwierdził, że to musi być uszkodzenie mechaniczne, bo błąd cały czas wyskakuje. Isty nie mam, kiedyś instalowałem, ale się poddałem, w komputerach nie jestem najlepszy..

 

Speed, jak krok po kroku poradzić sobie z toolset32, mam to, ale jeszcze nie używałem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz wygląda na padnięty CAS uśpione moduły

chyba że bawiłeś się inpa i functional jops jest opcja sleep mode i ją uruchomiłeś to będzie taki efekt własnie

centralny zamek działa czy też nie z pilota

Widziałem tą opcję sleep mode, ale jej nie ruszałem.

Centralny z pilota działa jak należy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.