Skocz do zawartości

F10 LCI carbonshwarz M550d


andrzejmakoho

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

chłodnica spalin do wymiany, ponoć częsta sprawa, pękająca metalowa rurka przyspawana do obudowy, brak mozliwosci wymiany samej rurki :mad2: :mad2:

serwis nawet nie rozbiera auta wydając diagnozę

 

co do samej wymiany to ktos wie co oznacza opis:

 

Proszę przestrzegać czynności

PuMA 52134200!

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5D91-EUR-12-2014-F10N-BMW-M550dX&diagId=11_5117

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Zamówiłem F34 przy okazji dopłat do tego modelu, a na wiosnę planuję M2.

 

F10 aktualnie do końca dwóch lat leasingu zostało 6 miesiecy. W pazdzierniku wydluzałem leasing z 2 do 5 lat, żeby zmiejszyc rate i miec dwa auta za podobne pieniadze.

Jesli ktos zainteresowany cesją to pewnie dogadamy sie co do odstepnego FV23. Przy braku chętnych na cesje samochod bede sprzedawal w polowie roku po wykupie.

 

Po odbiorze F34 oddaje F10 na sprawdzenie kilku rzeczy:

- zawieszenie przód/tyl

- wszystkie gumowe elementy z poduszkami silnika, skrzyni włacznie

- element pasowy, bo cos popiskuje na zimnym

 

Do tej pory przejechałem 60 tys km wymienione:

- zamek kierowcy

- 1x turbo

- gumy mocowania tylnego napedu, walu

- wahacze przód

- chlodnica spalin

- oleje w skrzyni i dyfrze

- szyba czołowa

 

tarcze praktycznie nowe, opony maja przejechane po 10 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na liczniku przejechanych kilometrów 151k km+ :cool2:

Samochód po grubym przeglądzie w Hypertech.

Uszczelnione VTG/skrzynia + nowe oleje, wymienione tuleje wózka, komplet wahaczy przód, wymieniona mechatronika w skrzyni (z dwójki szarpało na zimnym), łącznik elastyczny wału (co ciekawe ori wytrzymuje +/- 80k km), wężyki podcisnienia

 

Po wymianie elementów gumowych zawieszenia przód+tył, auto prowadzi się dużo stabilniej, po wymianie mechatroniki skrzyni zmienia biegi jak nowa.

 

Zakres robót spory, ale było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze , nie żałował sobie :( , współczuję . Miałem wczoraj to samo w jedynce , tylko że przedni lewy błotnik , niby zaparkowane równolegle, czyli niby bezpiecznie , żeby nie obijali , a tu jednak i tak d..a. Sprawcy oczywiście brak , zobaczę jak umyję może starczy jakaś polerka , chociaż żeby jakoś z grubsza zamaskować :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamery nie ma wlasnie, wiec jedyna szansa ze ktos z okolicy i przy okazji spotkam. Niebieski nie jest specjalnie popularnym kolorem, wiec moze sie trafi. Myslalem tez zeby dac to sklejenia bo to pekniecie mnie denerwuje tylko. W srodku tez cos popekalo, ale to do sprawdzenia. Tylko zobaczcie z jakim impetem ktos ruszyl... na tej ulicy jest duzy ruch, przy tej zatoczce wyjscie z placu bloku w ktorym kilka klatek, fresh market, apteka, minutka. Wszystko w zasiegu paru metrow. Nie kumam jak mozna w takiej sytuacji zwyczajnie odjechac.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Pany,

Moja F10 bardzo chce, żebym wysłał ją na żyletki, ale może jeszcze powalczę.

Zaczęła szarpać podczas jazdy i myślałem, że to skrzynia, ale serwis ustalił, że to xdrive.

Po głębszej analizie wydaje mi się, że wina leży:

- w wyższym profilu opon zimowych niż zaleca tabliczka (mój błąd bo sugerowałem się gwiazdką, ale teraz to możemy sobie tylko pogadać) zima zrobiłem może 20k km

- latem zamiast zmienić przebity tył + zdrowy przód to ja zaćmiony, zmieniłem tył i dopiero po jakimś czasie przód, bo też dziura i na dzisiaj mamy efekt w postaci większego zużycia tyłu

Opcje są dwie:

- po wymianie oleju i zakupie nowego kompletu opon zgodnie z tym co do 20'' styling 312 zaleca bmw problem ustanie, bo opony będą nowe

- mimo różnych zabiegów z kołami xdrive padnie i trzeba naprawiać


Pytanie moje co robić z kołami. Serwis sugeruje ten sam rozmiar kół na wszystkie 4 buty. Ja trochę sceptycznie podchodzę mając na uwadze zaniechania jak wyżej i raczej skłaniałbym się do wydatku na 4 nowe opony niż kombinowanie i zakładanie zestawu, którego nie zaleca producent. Jedyny fabryczny zestaw w tym samym rozmiarze 4 kół to 18 cali. Nie przeszkadza jeśli to gwarant żywotności xdrive, ale po pierwsze nie wiadomo czy to gwarant, a po drugie 20 cali z mieszanym ogumieniem to fabryka. Wiem, że producent zaleca również wymianę oleju co 30k km, ale żeby to do kół przyrównać?


Zdaję sobie sprawę, że w xdrive kluczowe są rozmiary i obwody stad moje pytanie w jakim kierunku iść. Nowe opony i zobaczymy? czy nowe felgi w jednym rozmiarze na wszystkie osie?


ps. nawigacja powiedziala papa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Serwis każe ci zakładać 4 takie same koła podczas kiedy auta z xdrive wyjeżdżają z fabryki na mieszanych ? :shock: ja bym olał takie rady. Ale opony mogą mieć duże znaczenie, ostatnio się o tym przekonał mój znajomy. Założył w e91 xdrive nowe opony bez RF i bez XL. Okazało się ze są za miękkie - podczas przyspieszania auto szarpało. Założyliśmy moje zimówki 18” rft - problem zniknął. Za moja rada kupił opony bez rft ale z XL - zero szarpania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w pierwszej chwili też to zdziwiło, ale z drugiej strony skoro zimówki maja jeden rozmiar to ma to sens. W każdym razie ja jestem za tym, żeby kupić nowy komplet opon. Mniej zabawy niż z kombinowaniem felgami. Zarówno 19 mpakietowe i te 20 są mieszane, wiec musiałbym szukać felg i zakładać na tył 245 :P

Zwykłe, ale wzmacniane to na oponeo pierwsze z brzegu


Continental SportContact 6 245/35 R20 95 Y XL, FR, ZR


Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-sportcontact-6-245-35-r20-95-y-xl-fr-zr#174151319


takie masz na mysli? nawet jesli w teorii nie sa dedykowane do bmw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Randall, fabrycznie auta wychodzą na mieszanych i ja bym nie upatrywał tutaj przyczyn problemu.


Odepnij zasilanie do skrzynki rozdzielczej i zobacz czy nadal szarpie.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja w X3 też mam fabrycznie mieszany komplet 19" Pirelli runflat z gwiazdką, oczywiście xdrive auto. Więc tłumaczenie i namawianie na cztery jednakowe felgi i opony bez sensu, jak przy xdrive, fabrycznie dużo modeli, nie tylko serii X wyjeżdża na mieszanym komplecie kół.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.