Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dopiero zaczynam zabawe INPA, chcialbym sprawdzic stopien zapchania DPF. Na jak parametry musze zwrocic uwage. Szukalem na forum ale zadnej podowiedzi nie znalazlem.

BMW e91 320d M47N2

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dis lub ista i przeprowadzić test ciśnienia przed filtrem DPF

na biegu jałowym (do 35)

na 2000obr/min min (75

na max (4000obr/) (200)

ista pokaże prawidłowe wartości które nie mogą być przekroczone, chyba te co przytoczyłem, ale ista podeje

do 2000obr sama podnosi obroty 10sekund a na max trzeba samemu wcisnąć gas i 10 sekund przytrzymać

, wtedy będziesz miał podgląd stopnia zapchania filtra DPF i to jedyny element który bierze sterownik DDE pod uwagę ,

w filtrze są tylko

przed filtrem sonda lamda raczej tylko do spalania nie do dpf

- czujnik temperatury spalin aby rozpocząć wypalanie po osiągnięciu danej temperatury

- czujnik ciśnienia przed katalizatorem

i to wszystko a waga sadzy na objętość to tylko taki przelicznik programu ecu

liczy się tylko ciśnienie, w dobrym filtrze wypalanie jest okresowe nawet jak filtrze nie są przekroczone normy ciśnienia

czyli stopnia nasycenia sadza DPF .

tak naprawdę to duże spalanie podczas wypalania DPF to mit, obserwowałem jakie jest spalanie podczas wypalania to nie różniło się niczym od tego co

normalnie mam podczas jazdy, tylko zawór EGR wpuszcza spaliny aby ograniczyć spalanie i spalone częściowo paliwo wędruje do DPF wypalając sadzę

dlatego przy dpf ważne jest działanie AGR zaworu

w zdrowym filtrze trwa krótko ok 10minut nawt pewnie nikt nie zauważy

Sprawdź status ostatniego wypalania jest co 200 / 300 km

I raczej nie słuchaj tych doradców którzy przy zapchanym filtrze karzą "na autostradę i gas w podłogę", to najlepszy sposób aby podwoić ilość oleju

i dodatkowo pozbyć się części jego przez uszczelki w skrzyni korbowej .

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie tu widzisz na tych zdjęciach błędy

pierwsze to odczyt AIF viny i ZBnr (numery oprogramowania ) sterowników które masz

a drugie to zdjęcie wykasowania błędów i nic nie ma

Zczytaj błędy ze sterowników bezpośrednio , z każdego osobno , a nie pokazuj błędy z kasowania

zapisują Ci się do pliku po każdym zczytaniu w EC-APPS/INPA/BIN/na_fs.tmp otwierasz w notatniku kopiujesz zamykasz i wklejasz do notatnia innego

i przechodzisz do następnego sterownika i tak samo błędy urzymują się w tym pliku na_fs.tmp do następnego zczytania nawet jak odłączysz się od samochodu

Opublikowano

Dzieki za odp nie ogarniam jeszcze inpy. W tym pliku p którym piszesz nie mam zadnych błędów.

Możesz mnie pokierować jak podejrzeć kiedy byl wypalony filtr dpf? Podobno jest to możliwe w inpa gdzieś czytałem ale juz nie pamiętam gdzie:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.