Skocz do zawartości

N42B20A Bardzo ciężko odpala na zimnym, trzęsie na wolnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z prawidłową pracą silnika jak w temacie.

Jakiś czas temu kolega poprosił mnie aby trochę ogarnąć jego bunie, i to był chyba mój błąd. Mimo iż swoją doprowadziłem do żądanego stanu to z jego póki co przegrywam.

Zacznę od początku.

Po podłączeniu do kompa wywaliło mnóstwo błędów, po ich wykasowaniu został błąd czujnika położenia wałka mimośrodowego, jak sie okazało był on odłączony. Po podłączeniu błąd się wykasował ale po nagrzaniu powracał.

Wymieniłem czujnik używka , sprawdziłem przy okazji sam wałek i ogólnie stan góry głowicy. Po wymianie tego czujnika błędy związanie z valvetronic przestały się pokazywać ale,... no właśnie po tym zabiegu błędów brak za to silnik jak jest zimny to praktycznie nie che odpalić jak już odpali to chodzi nie równo szarpie.

Zrobiłem test i jak silnik ostygł to odłączyłem przepływkę i o dziwo ładnie odpalił i jego praca jest prawidłowa. Postanowiłem podmienić przepływkę ze swojego auta ale efekt ten sam. Silnik szrpie i pracuje nie równo. Po odłączeniu czy to przepływki, czy czujnika podciśnienia, czujnika valve- silnik pracuje prawidłowo.

Porównałem po kolei parametry pracy ze swoim silnikiem wszystko jest prawie identyczne. I teraz to już całkiem zgłupiałem.

Co zrobiłem.

Podmieniłem, przepływomierz, przepustnicę, sterownik valvetronic-a, czujnik położenia wałka mimośrodowego, czujniki położenia wałków rozrządu, cewki zapłonowe.

Sprawdziłem i skorygowałem ustawienie rozrządu, szczelność dolotu, odmę.

Być może ktoś miał podobny przypadek i byłby ktoś tak miły i nadał mi jakiś kierunek poszukiwań. Sterownik nie sypie błędami.

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Opublikowano
Pompa powietrza wtórnego jest szczelna, ale z tego co wiem to nie ma ona nic wspólnego nieprawidlową praca silnika po rozgrzaniu do tego ona chyba tylko popsuje dodatkowe powietrze w wydech w celu ochrony katalizatora na zimnym silniku oraz zmniejszenie emisji spalin.
Opublikowano

Piszesz

Porównałem po kolei parametry pracy ze swoim silnikiem wszystko jest prawie identyczne.

Jakim programem to robiłeś ?

Czy podczas pracy silnika i różnych fazach obciążenia ?

Hmm... jak to robiłeś tą diagnostykę że parametry masz zbliżone a jeden silnik telepie a drugi chodzi sprawnie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam.

Porównanie parametrów robiłem inpą, testerem diagnostycznym oraz testerem obd.

Robiłem to na rozgrzanym silniku przy temperaturze roboczej silnika 103 stopnie.

Porównanie parametrów było nabiegu jałowym silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.