Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z moja 530i n53. Po bezproblemowym odpaleniu i zaraz jak obroty zchodza do 600rpm nastepuje chwilowe zdławienie (zaczesie silnikiem na mniej niz sekunde) obroty schodza do 500rpm i zaraz wskakuja na 600 i jest juz ok. Dzieje sie tak tylko na zimnym silniku.

Gdzie szukac przyczyny?

Swiece i cewki wymienione 20tys km temu, nowe wtryski pompa hfpf i czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia jakies 15tys km temu. Nie mam juz pomyslu co moze byc przyczyna. Moze to bys spowodowane np zacinajacym sie DISE'm? Jak to sprawdzić?

Zero bledow czasem pojawi sie blad tlenku azotu nox ale po skasowaniu wraca po okolo miesiącu (roboe krotkie odcinki dzienne max 10km na dzien)

Kazda podpowiedz mile widziana.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź agr i czujnik ciśnienia, przy wylaczonym silniku powinien pokazywać coś koło 1 Bar nr. 9 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ND71-EUR-05-2009-E60N-BMW-530i&diagId=11_4086

i czujnik temperatury powietrza dolotowego, przepływomierz i wyczyść przepustnice,

zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa czy nie jest zatkany no ale jak sprawdzić jego filtr węglowy to nie wiem.

 

Ogólnie jak nie ma błędu to trzeba wszystko przejrzeć z odlotem powietrza i ciśnieniem paliwa.

 

Ps. Ale najczęstszą przyczyną jest agr. Nieszczelność układu dolotowego możesz raczej wykluczyć bo problem występuje tylko na zimnym.

 

 

Tlumaczenie Google bo tlumaczyc mi sie nie chce

różnicowane kolektor dolotowy (DISA) otwieranie i zamykanie możesz sprawdzić np. W rheingold

 

 

 

Funkcja

 

Przez zasysanie uderzeń cylindra okresowymi wahaniami ciśnienia jest wytwarzana w kolektorze dolotowym. Te fale ciśnienia podróżować przez rurę ssącą i refleksji na temat zamkniętych zaworów wlotowych. Dokładnie dopasowane do rozrządu przyczyn rura wlotowa osiąga zawór wlotowy bezpośrednio przed zakończeniem otwarcia zaworu dolotowego, pik ciśnienia w odblaskową wału powietrza. Daje to efekt ładowania został osiągnięty. Ten efekt ładowania promuje większą ilość świeżego gazu do cylindra.

 

Przez DISA wykorzystać stosowane są krótkie i długie kolektory dolotowe.

 

Krótkie kolektory dolotowe lub rury ssące z dużej średnicy powodują wysokie wartości mocy w górnym zakresie obrotów i bardzo niskie wartości momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Długie przewody ssące, rury ssące o małych średnicach umożliwiają wysoki moment obrotowy w średnim zakresie obrotów.

 

Operacja

 

Przed rurami wychylenia dwóch grup cylindrów rura czołowa jest połączona w każdym przypadku.

 

W związku z klapką z przodu i zamknął przewód rurowy akt wahadłowy razem jak długą rurę ssącą. Kolumna gazu fakt pulsacyjny powoduje znaczny wzrost momentu obrotowego przy średnim zakresie prędkości obrotowej silnika.

 

W celu zwiększenia wydajności w górnym zakresie prędkości dieVerbindungsklappe otwiera między obiema grupami. Dynamika wstępnych rur co obniża w znacznym stopniu. Do teraz skuteczne rury krótkie huśtawka umożliwiają wysokie wartości wydajności w górnym zakresie obrotów.

 

W zakresie częściowego obciążenia zbiornik próżniowy jest usuwany przy ciśnieniu panującym w próżni w kolektorze dolotowym. Drzwi łączący jest zamknięty za pomocą urządzenia próżniowego i siłownik pneumatyczny.

 

W przypadku przekroczenia prędkości przełączania, wyłącza DME sterownik, zawór elektromagnetyczny, więc zostanie on wyłączony. Urządzenie jest wentylowana przez podciśnienie i otworzył drzwi.

 

Gdy elektrozawór przełącza się (spada poniżej prędkości przełączania), zbiorniki próżniowe oraz urządzenie próżniowe są ponownie podłączone i klapa Połączenie zamknięte.

 

Przełączanie prędkości do włączania i wyłączania są przesunięte względem siebie (histerezy), aby zapobiec otwarcia i zamknięcia w krótkim odstępie czasu.

 

Ten układ sterowania zapewnia, że ​​w przypadku zakłóceń w zaworze sterowania elektropneumatycznego, brama komunikacyjna jest otwarta w każdym przypadku. W ten sposób gwarantuje pełną moc silnika w górnym zakresie obrotów (np do wyprzedzania). Podstawowe ustawienie klapy jest tak "otwarty".

 

Pobierania i otwierania drzwiczek sprawdzić przyczynę dwóch źródeł:

 

- Sprężyn skrętnych na wale klapy

 

- Sprężyna zwojowa w komórce membrany.

 

Zawór elektromagnetyczny jest sterowany bezpośrednio przez wzmacniacz leisungsstarke DME jednostki sterującej

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzasz na zapłonie, silnik jest wtedy wylaczony a jak zyskasz powietrze to wartość powinna się zwiększyć :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obstawiam że to zadławienie chwile po odpaleniu auta to włączająca się sprężarka klimy.
Opublikowano
Ale klima jest wyłączona a najlepsze jest to ze jak 5 minut wczesniej zalacze ogrzewanie postojowe to problemu nie ma. No nic w weekend zabieram sie do roboty musze zlokalizowac agr.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

egr sprawdzony - lekko czarne scianki tylko zero nagaru

dis duza i mała - sprawdzona i wygladaja wporządku

przepustnica - czysciutka

 

jakieś nowe pomysły? coś do sprawdzenia ? póki kolektora nie założyłem. :D

Opublikowano

maly update:

zdławienie ustało, egr wyczyszczony disy sprawdzone przepustnica też wszytsko gra jak należy :-)

 

pozdrawiam i dziekuje za pomoc panowie :cool2:

Opublikowano

Jak zdemontować EGR? Spuszczałeś płyn chłodzący? Wymieniłeś po demontażu uszczelki kolektora na nowe?

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Musialem caly kolektor wyciągnąć, plynu noe spuszczalem calego wylalo mi sie moze z pol szklanki (po calej operacji odpowietrzylem uklad)

Uszczelki zostawilem narazie stare bo wygladaly jak nowe a niedlugo bede czyscil dolot wiec wtedy pojdzie caly komplet ;) chociaz wsumie narazie nie ma co czyścić

Opublikowano

mam to samo, ale silnik n52, wiec agr nalezy wykluczyć.

 

Kolego, problem ci powróci, u siebie zaobserwowałem, ze jak jest zimno na zewn. (ponizej +10°C) to silnik trzyma na wyzszych obrotach zaraz po starcie (wieksze ssanie) i wtedy motor pracuje idealnie.

 

Speed: czujnik powietrza zasysanego znajduje sie w przepływce? To jej integralna część?

U mnie jest o ok 5-10st wyzsza od temp zewnetrznej, a wiem, ze powinna być zbliżona, max 1°C roznicy.

 

Mam inne pytanie, czemu obroty zaraz po odpaleniu zimnego silnika przy temp np. 20st schodzą mi od razu na 600 (zawsze poprzedzone zadławieniem)

Powinno byc tak jak tu, blisko 1000: https://www.youtube.com/watch?v=TI09PLm_nsw&t=49s

Opublikowano
jak na razie u mnie (już 2 tyg) jest super zero zdławienia. temperatura co dziennie niższa bywało nawet -3 i wszystko gra jak należy. po odpaleniu obroty trzymaja sie około 800 i schodzą powoli do 600.
Opublikowano

masz OK, bo jest zimno. U mnie gdy jest zimno też jest OK. Problem zaczyna się, gdy jest cieplej. Więc na wiosnę pewnie odświeżysz temat.

Obroty po odpaleniu w tych warunkach powinienes miec blisko 1000rpm i powinny się trzymać ok 2min

 

Jesli dysponujesz INPĄ, lub czymkolwiek czym sprawdzisz livedata, zobacz jaka masz temp powietrza zasysanego (intake temperature).

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
możesz podpowiedzieć gdzie jest ten czujnik? nie moge go znaleźć na realoem
Opublikowano
Dziękuję czyli jest zintegrowany. Teraz pytanie czy jest uszkodzony i wymienic caly elememt czy wymaga kalibracji?
Opublikowano

raczej wątpie, że bedzie sie dało to skalibrować, moj czujnik ostro fiksuje, czasem przeklamuje 4st wzwyz, czasem 20.

Wlacz test nr 7, poz. 2 i poobserwuj

Opublikowano

hejka.

jeszcze nie, są niskie temperatury ale w INPIE pokazuje mi duzo więcej stopni niż w realu. mam inpe po niemiecku więc myśle że to "ansauglufttemperatur" czy się mylę?

 

p.s podpowiedz gdzie są przepływki po 750zł?

Opublikowano

w sklepie z czesciami do bmw.

735zł jakos dokladniej, firmy VDO, czyli to co idzie na 1szy montaz

 

Co do temp w inpie - nie wiem, uzywam ang.

Odpal ukryte menu, wejsc w test nr 7, przejdz w pozycje 2. (na 1-szej masz temp cieczy, na drugiej intake air temp), bedziesz miał pewność

  • 1 rok później...
Opublikowano
Musialem caly kolektor wyciągnąć, plynu noe spuszczalem calego wylalo mi sie moze z pol szklanki (po calej operacji odpowietrzylem uklad)

Uszczelki zostawilem narazie stare bo wygladaly jak nowe a niedlugo bede czyscil dolot wiec wtedy pojdzie caly komplet ;) chociaz wsumie narazie nie ma co czyścić

Jak wyciągnąć kolektor ssący ? Wiem że na pewno trzeba odkręcić 12 śrub łączących kolektor z głowicą, odłączyć wtyczkę od DIS-a i coś jeszcze ? Wymieniłeś tego MAF-a ? Masz teraz poprawną temperaturę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.