Skocz do zawartości

E46 N42B20A drganie na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam z swoją bunia problem i szczerze mówiąc mam już tego dość. Auto gdy nabiera temperatury tak od 50 do 90 stopni przekazuje drgania na budr,.zaraz po odpaleniu jest ok. Gdy dodam lekko gazu jest.dobrze, tak jakby za mało obrotów miała ma około 600, drgania nie są super mocne ale denerwują, jak w autobusie conajmniej. Wszystko ma miejsce na biegu jałowym, Najlepsze że jak.przejade parę km nie ma reguły ile czy jest -30 stopni czy 20, po pewnym czasie auto trzyma wyższe obroty około.750 i nic nie drga, jest wtedy perfekcyjnie. Na drugi dzień też wtedy śmiga a na 3 zaczyna się wszystko od nowa. Poprawa chyba występuje po bardziej dynamicznej jeździ ale to też nie ma.na.to.reguly. Co to może być, sprzęgło nowe, deumasa w bdb stanie, poduszki silnika nowe, jak włączam np długie światła wtedy drga bardziej. Na kompie brak błędów po za sonda za katalizatorem którego nie mam, strumienca bo się posypal.

Opublikowano
Wymieniłem świece i cewke, jedna na 2 cylindrze tylko, tak sugerował komputer, 194 tys mam przejechane i jest to przebieg autentyczny, auto odkupienie w rodzinie także jestem tego w 100% pewny. Na upartego mogę wymienić, pozostałe. Obroty nie faluja, tylko to drganie
Opublikowano

Generalnie przerabiałem problem i u mnie wyglądało to tak że na zimnym silniku auto wibrowało, po nagrzaniu było wszystko ok. Przyczyny były 2, zaniżony odczyt z przepływomierza i cewki zapłonowe ale mówię tutaj o silniku M54.

Teoretycznie cewki zużywają się i przy takim przebiegu nie mają często już wystarczającej "mocy", jeżeli do tego masz LPG (czego nie wiem, ja mam) to mimo wszystko ich żywotność jeszcze bardziej się skraca. U mnie objawiało się to m.in. zanotowanymi błędami z wypadaniem zapłonów, ponadto czasami na jałowym biegu auto przestawało palić na jakiś cylinder a to był znak, że koniec cewki jest bardzo bliski. W trakcie jazdy z kolei można było czasami wyczuć szarpnięcia co też oznaczało że cewka nie dopala.

 

Także na pewno rzecz do analizy, sugerowałbym jednak udać się do dobrego mechanika, bo czasami to można ładować w auto bez końca.

Opublikowano

Dzięki za odp, auto było u 3 mechaników, i nie wiedzą co to, a ponoć najlepsi. padło stwierdzenie, że tak ma być ych masakra.

 

LPG nie mam i nie zamierzam. Trudno mi powiedzieć czy nie pali na 1 cylinder, z zewnątrz silnik ładnie pracuje i równo, wewnątrz tylko mam problem. Czyli jak przejadę np 20km, auto może być porządnie dogrzane i dlatego działa dobrze? Podczas jazdy nie szarpie, na początku nie umiałem ruszyć tym autem, bo mi szarpało, ale zacząłem dawać ciutkę więcej gazu i jest Ok, (poprzednie auto Honda, więc użytkowanie inne), miałem wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Przepływomierza nie zmieniałem, auto się porządnie zbiera więc Vanos chyba też odpada.

 

PS: na klimie nic takiego nie występuje, jak jest zimny dosyć szybko schodzi z 1k obrotów w dól, nie ma nawet 45 stopni i już ma 650 rpm około, Alternator? Można go jakoś zdiagnozować? Jestem więcje niż pewny że to jakiś czujnik bo spada do 600 rpm a jak działa poprawnie to ma 50 ak jakby coś czymś źle sterowało:( nikt tak nie miał?

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.