Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem laikiem w samochodach BMW i kodach błędów. Prosiłbym o pomoc w diagnozie czy rozkodowaniu błędów.

 

E46 2.5 litra ( automat ) 2001 rok

 

Co się dzieje:

- Odpalała i od razu gasła

- Teraz już w ogóle nie odpala

 

Podłączyłem kompa pod auto i z czytało 2 błędy ,lecz w języku niemieckim. Do tej pory miałem samochody innej marki i z błędami nie było problem, tutaj jest inaczej. Dołączam dwa screeny z błędami.

http://i65.tinypic.com/5bsnlf.png

http://i64.tinypic.com/n2gysp.png

 

Proszę o pomoc

Opublikowano

65 - czujnik położenia wałka rozrządu(wlotowego) - winowajca odpalania lub nie

drugi błąd 8 luftmasse- przepływka - możesz awaryjnie odłączyć i będzie chodzić na podstawowych wartościach(zakładając że 1 bład zostanie usunięty) ale widzę że tylko raz był błąd więc pewnie dla testu odpinałeś?

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie, natomiast co jakiś czas był problem z odpaleniem, musiałem kręcić około 4-5 sekund zanim załapie i gdy tak ciężko odpalał był problem z mocą, bardzo wolno reagował na dodawanie gazu. To mogły być objawy padającego czujnika ?
Opublikowano

Uzywane to możesz kupić fotele.

Kup nowy dobrej jakości czujnik. To podstawa

Tak ten czujnik mógł powodować problemy z rozruch typu dłuższe kręcenie itd

Opublikowano
Czujnik zamontowany w aucie, lecz przy montażu rura odmy wchodząca w dekiel zaworów tuż przy czujniku pękł ( ukruszył się jak tylko go dotknąłem ). Całe szczęście, że stało się jak samochód stał a nie w trasie. Czekać do jutra na nową rurę montaż i trzymać kciuki aby okazał się felerny czujnik.
Opublikowano

mówisz o tej rurce(co trzeba ją ścisnąć aby ściągnać/założyć?) co wchodzi w pokrywe?

jeżeli tak to śmiało możesz ze ściągnięta odpalić, przez kilka sekund a nawet minut nic się nie stanie

Opublikowano

Postanowiłem dziś spróbować i odpalić bestie, jednak nic z tego!. Błędy znikły z kompa i po wielokrotnej próbie odpalenia silnik nie odpala i brak błędów w kompie. Sprawdzałem jeszcze listę paliwową ( ten wentylek ) czy leci paliwo i tryska jak z gejzerów w Yellowstone. Pompe paliwa słychać, że pracuje przy zapłonie.

 

Jakieś nowe sugestie co może trapić Beate ? Może spróbować odpalić na plaka ? Chociaż jak nie zapali to kwestie paliwa będę mógł odrzucić, ale co potem ?

brak masy ? byłby błąd...?

Problem z immobiliserem ?

Może sondy lambda ? Ale to chyba by i tak palił i byłby błąd ?

Opublikowano

Sprawdź czy jest iskra

Co do immo sprawdź błędy czy są

Sondy nie mają wpływu na odpalenie. Możesz je nawet odpiac dla testów. Paliwo masz na listwie bo pompka w baku podaje.

Jak by była iskra to sprawdź na samostarcie czy wgl cos zagada.

Czujnik jaki założyłes? Nowy?

Widzę ze masz automat. Może nie widzi stopu wcisnietego?

Opublikowano

Sprawa wygląda tak:

- Próbowałem odpalić z plaka i również fiasko.

- Próbowałem podłączyć się pod immobiliser, też fiasko

 

Zdjęcia z programu:

http://i63.tinypic.com/2rzxjww.png

http://i68.tinypic.com/2aj7sjo.png

 

Później padł akumulator, otwieram osłonę a tak coś takiego ciekawego:

http://i63.tinypic.com/25sy0xv.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2h6ejko.jpg

 

Dwa kabelki są odłączone, lecz zaizolowane i raczej nigdzie nie były podłączone, co to jest ? Cholera wie. ogranicznik prądku.

 

http://i68.tinypic.com/2mziqdi.jpg

 

Dodatkowo od plusa odchodzi kabelek z bezpiecznikiem, lecz nigdzie nie prowadzi.

 

http://i63.tinypic.com/dpwd37.jpg

 

 

Czujnik nowy, co prawda opakowanie Febi, lecz czujnik dziwnie starty u góry. Zakupiony w sklepie z którego biorę części od dawna i nigdy nie miałem problemu z częściami. Niby tak robią z ORI ponad programowym, ale ch*j wie.

Jutro postaram się zakupić klucze od świec bo niestety nie posiadam i sprawdzę czy jest iskra.

 

Po nazwie z limitera wyskakuje strona:

http://www.towingelectrics.com/

 

Ktoś zna coś takiego ?

Opublikowano

Świecy raczej odkręcić nie musisz bo immo odcina zapewne zapłon. Zakładam ze kabel itd masz dobre. Ja bym zobaczył gdzie jest podpięty ten limiter i go odpiał. Sprawdzic tez możesz połączenie z ewsem tzn zlączkę.

Ile masz kluczy do auta?

Opublikowano
Niestety tylko jeden kluczyk. Wiem Wiem, lipa, ale auto kupione totalnie za bezcen ( Anglik ), do tej pory nie miałem z nią żadnych kłopotów a jeżdżę już prawie rok. Jeszcze jedno pytanie, drugi czujnik położenia wału korbowego ( wydechowy ) też może powodować brak uruchomienia silnika ? I czy do wyjęcia potrzebuje też klucz 32 aby odkręcić drugi vanos ?
Opublikowano

Kolejne sprawdzenia:

- Styk z ewsem siedzi bardzo dobrze, żadnych problemów z tym nie ma.

- Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są całe

- Próbowałem zresetować bądź synchronizować ews przez INPA, ale wywała ciągle błąd "non response from controller" ( shift + F6 i F1 bądź F2 )

 

Raczej nie ma iskry bo tylko rozrusznik kręci silnikiem i nic więcej. Dziś na dodatek znów padł aku, strzela bendiks, zaświeciły się kierunkowskazy i światła i nic po za tym.

Opublikowano

skoro jest to angol to:

-wycięte możę być immo z ecu(wątpliwe?)

-coś nie łączy lub sam ews się sypnął.

zapalające się światła itd to skutki skoków napięcia

ews do podmiany(sprawdzenia) albo cały komplet

zakładając że immo nie jest wycięte to możesz wymienić 10 czujników to zapłonu nie będzie

Opublikowano

Samochód sam ściągałem i raczej wszystko w nim jest tak jak powinno, auto zadbane. Zapomniałem dodać, nie przerabiany, kiera po prawej.

 

Czyli ews można włożyć inny ? A kwestia kluczyków ?

Opublikowano

Dziś pod kontrole poszły cewki:

- Oporność 0.09 OMA, czyli dobrze

- Sprawdzałem również bezpieczniki tez przy ECU, wszystkie całe

 

Dziś wieczorem sprawdzę czy jest iskra przy rozruchu.

 

Dla pewności czy nowy czujnik nie jest uszkodzony, może ktoś z Warszawy bądź okolic ma czujnik na pożyczkę ? Podmienić, sprawdzić czy zadziała czy nie i oddać. Sam już nie wiem czego szukać.

 

@ edycja

 

Sprawdziłem stary czujnik miernikiem i przewodzi prąd, co jeszcze oprócz immo może powodować problem z odpaleniem ?

 

http://i67.tinypic.com/mv55jd.jpg

Opublikowano

brak iskry, brak paliwa

sprawdź zapłon ale pewnie go nie będzie

obstawiam taką wersję wydarzeń:

od jakiegoś czasu miałeś problem z rozruchem czego przyczyną był zapewne czujnik wałka (raz działał, raz nie), do tego przyszła wilgoć i coś się sypnęło z EWSem bo nie masz z nim kontaktu.

ale podkreślę raz jeszcze!!

skoro nie widzisz EWSa to jakim cudem auto ma odpalić? (zakładam że kabel itd masz sprawne) zatem obstawiam iż jest coś z EWSem

Opublikowano

Zrobiłem dziś kolejną diagnozę, lecz tym razem zrobiłem Shadow Memory, o to screeny z błędami, tylko czy to nie są jakieś stare zapisane w pamięci błędy ? Oczywiście brak błędów w odczycie normalnym.

 

Brak jeszcze paru błędów, których nie ma na screenach:

numery: 90,91,92

 

http://i66.tinypic.com/1hxdh4.jpg

 

i przy próbie łączenia się z EWS

 

http://i64.tinypic.com/2mdj4wk.jpg

Opublikowano

Ja w swojej mam taki problem ,ze na jednym kluczyku niechce odpalac ,ponieważ kluczyk nie laczy sie z ews ,ale np jak tym zesputym "pokrece" pare razy w stacyjce do za jakims 30 razem odpali, specjalnie to sprawdzałem.

Najlepsza opcja uzywany ews z kluczykami

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany:

 

problem:

- Wymieniony czujnik było trzeba zaadoptować do samochodziku

- Wymienić przepływke

 

Dodatkowo do samochodu wpadło:

- Filtr paliwa

- Filtr powietrza

- Filtr kabinowy

- Świece

- Uszczelka pod deklem zaworów

- Nowa odma

 

Samochodzik mruczy aż miło :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.