Skocz do zawartości

Elektrycznie regulowana kolumna kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mógłby ktoś wrzucić tu fotki spodu fotela? Potrzebne mi to ponieważ zakupiłem auto w którym jest regulowana kolumna lecz ktoś wymieniał fotele i wymienił je na manualne, wiązki są poucinane i regulacja kolumny nie działa. Gościu dał mi jakiś moduł i mówi że wystarczy go wpiac ale kompletnie nie wiem gdzie i nawet nie wiem czy to wystarczy więc jak ktoś może to niech powie czy przez ten moduł faktycznie może nie działać no i najlepiej poprosił bym fotki całej instalacji pod fotelem. Pozdrawiam
Opublikowano
Kiera będzie działać tylko z elektrycznymi fotelami z pamięcią. W fotelu kierowcy jest moduł z którym połączona jest kierownica. Masz uciętą wiązkę wychodzącą z podłogi pod fotelem???
Opublikowano
Nie. Wiązka jest cała i jest nawet wtyczka podpieta od starego fotela elektrycznego i właśnie od niej są poucinane kable, gościu zostawił tylko dwa, są one chyba od poduszki bo jak rozpialem to teraz pali się kontrolka air bagu.
Opublikowano
Mam właśnie jakiś moduł, taki czarny z niebieskimi napisami dosyć mały wielkości paczki od zapałek , jutro wstawię fotkę jak wygląda sytuacja z elektryka pod fotelem no i tego modułu
Opublikowano

Z tego co zauważyłem u siebie to kolumna nie ma nic do foteli, moduł odpowiedzialny za kolumnę jest w prawych drzwiach w module sterowania lusterkami lelktrycznymi a kolumna dziala jak są zamkniete drzwi kierowcy.

 

Zdejmij dolna obudowę kolumny, masz tam dwa silniczki po lewej i prawej stronie, wypnij i sprawdz napiecia.

Ale moge sie mylić.

Opublikowano
ten moduł co jest w prawych drzwiach chyba musi być sprawny skoro lusterka działają,silniczki sprawdzę jutro ale raczej to nie bedzie to bo obydwa naraz chyba by sie nie posypały , wrzucam zdjęcia tego modułu i kostki pod fotelemhttp://fotowrzut.pl/PE4IURG2QP nie wiem czy się dobrze wstawiły , jak coś to zarzucam linka http://fotowrzut.pl/PE4IURG2QP
Opublikowano
Za wysterowanie kolumny kierownicy odpowiada moduł w fotelu kierowcy-tylko i wyłącznie. Za pamięć wszystkich ustawień tj fotel,lustra,kiera-odpowiadają wspólnie i w porozumieniu moduły umieszczone w obu przednich drzwiach. Moduł o którym mowa to ten do którego zamocowane są guziki do ustawiania fotela. W fotelu może być jeszcze jeden sterownik ale tylko w przypadku foteli aktywnych. Tak więc bez foteli w prądzie nic nie zdziałasz. A jeżeli pokusi cię podanie prądu bezpośrednio na silniki w kolumnie to i tak nic to nie da gdyż tam zawsze jest prąd a sterowanie odbywa się trzecim cienkim kablem.
Opublikowano
Też tak myślałem dlatego napisałem do tego gościa od którego kupiłem żeby mi powysylal wszystkie moduły, sterowniki i przyciski co były w tamtym elektrycznym fotelu. Mam ten moduł co są przyciski od sterowania fotelem. Czy jakbym to jakoś polutowal i wrzucił pod fotel to wtedy by smigalo?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby działała czyli przesuwała się góra, dół, przód, tył nie potrzebna jest pamięć foteli.

Potrzebne jest zasilanie i będzie śmigać.

pzdr

yaz

Opublikowano
tylko, że po cofnięciu pozycji kluczyka z 1 na 0, kierownica samoczynnie idzie do góry, a zmiana pozycji z 0 na 1 powoduje automatycznie ruch w dół. Ma to ułatwić wsiadanie i wysiadanie.
Opublikowano
Żeby działała czyli przesuwała się góra, dół, przód, tył nie potrzebna jest pamięć foteli.

Potrzebne jest zasilanie i będzie śmigać.

Nie prawda. Sterownik kolumny jest w fotelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem, ale można osiągnąć cel również bez niego.

Wystarczy chwilę spędzić nad schematami i jest to do zrobienia. Wymaga większego wysiłku ale się da.

pzdr

yaz

Opublikowano
Tak jak napisałem. Sterownik dzieki któremu masz sygnał do sterowania kierownicą jest w fotelu kierowcy z lewej strony(to ten z guzikami do przesuwania fotela). Nie da się tego inaczej przeskoczyć. Po raz kolejny wyjaśnię: do sterowania kolumną służą dwa silniki do których + i - dociera cały czas (zamiana biegunów nie wchodzi w grę by zmienić kierunek ich pracy). Sygnał do sterowania wychodzi ze sterownika w fotelu dociera do manetki od niej z powrotem do sterownika następnie dwoma liniami do jednego i drugiego silnika. W silniku "mini" sterownik odczytuje sygnał i zmienia biegun w zależności od potrzeby. Każdy z silników ma tylko jeden kabel sterujący. Więc nie da się tego przeskoczyć. Chyba że rozkodujesz jakimś cudem sygnał ale chyba tylko morsem.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Koledzy ja mam inny problem w mojej E60 zmieniłem fotele i kolumnę na elektryczne. Fotele śmigają ale problem pojawił się z kolumna (brak zasilania na silnik).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.