Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, rozważam drugą maszynę dla rodziny 2+2.

Na placu boju zostały F34 i F48.

Chciałem Was zapytać jak jest z miejscem z tyłu i na bagaże w obdywu samochodach.

Chcę po prostu obszerniejszy. Ze względu na prowadzenie, wolałbym F34, ale jeśli nowe X1 jest po prostu pakowniejsze, to chyba poszedłbym w tą stronę...

Samochód będzie miał silnik do 2 litrów i RWD w przypadku F34, a X w przypadku F48.

Opublikowano

F34 idealne bagażnik duży z tylu ogrom miejsca. Mam córkę 2 lata i w foteliku nawet wysuniętym i pasażera odsunięty mocno nie kopie po fotelu.

 

Dzieki klapie co idzie w całości do góry duzo pakowniejszy bagażnik jak np w passacie sedan

Opublikowano
A ta opadajaca linia dachu nie przeszkadza w załadunku? W X1 jest prawie że prostokąt idealny,ale mniejsza pojemność niby. X1 505l vs 520l w 3GT..
Opublikowano
Mi nie przeszkadza. Generalnie jest długi dzięki czemu długie torby i nawet wanienka wchodzi bez problemu. W x1 jest pewnie dużo krotszy ale wyzszy. Wymiary pewnie sa gdzies na sieci. Nie wiem jaka plyta w x1 ale stawiam ze w srodku z tylu tez jest mniej miejsca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od kiedy przestałem wozić wózek w bagażniku zmieniłem zafirę na limuzynę w liftbacku. Oczywiście prosto opadająca klapa bagażnika pozwala na zapakowanie wyższych przedmiotów. Ale coś kosztem czegoś...

W 3 GT więcej miejsca z tyłu niż w 5 czy A6 ;) odrobinę więcej niż w Insignii. Reszta to kwestia gustu.

Opublikowano

3GT będzie większe, ja bym właśnie je brał ale każdy ma inne potrzeby. Jak dla rodziny to lepsze f34 i myślę że z załadunkiem nie będzie problemu bo bagażnik jest faktycznie spory.

Co do insignii to odrobinę więcej? Ja mam 186cm wzrostu i za mną już prawie miejsca nie było :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie duży plus X1, że jest wyższe, więc na dziury lepsze i łatwość parkowania np. na krawężniku...itp, itd.

W naszych warunkach, gdzie według danych jest 200 dni mokrych, przemawia dla mnie xdrive, szczególnie, jak ktoś ma dojazd do domu pod górę po śniegu (jak ja :D )

Sam mam X3, dlatego może nie jestem obiektywny...

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Jesli priorytetem ma byc ilosc miejsca, to na pewno GT jest bezkonkurencyjne. Pomimo scietego tylu bagaznik jest praktyczny i pojemny. Przy panoramicznym dachu wysokie osoby >180 cm moga miec ewentualnie utrudnione siedzenie w pelni wyprostowanym. Jednak ogolnie pod wzgledem ilosci miejsca na tylnich siedzeniach GT moze byc jedynie porownywalna z siodemka lub skoda superb. Mozna spokojnie usiasc na tylnej kanapie z zalozonymi nogami.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Jesli priorytetem ma byc ilosc miejsca, to na pewno GT jest bezkonkurencyjne. Pomimo scietego tylu bagaznik jest praktyczny i pojemny. Przy panoramicznym dachu wysokie osoby >180 cm moga miec ewentualnie utrudnione siedzenie w pelni wyprostowanym. Jednak ogolnie pod wzgledem ilosci miejsca na tylnich siedzeniach GT moze byc jedynie porownywalna z siodemka lub skoda superb. Mozna spokojnie usiasc na tylnej kanapie z zalozonymi nogami.

A jest z wygodą siedzenia na tej tylnej kanapie ?

Bo wyczytałem, że niestety jest twarda i ma krótkie siedzisko - czyli tak jak w 4GC. O ile w 4ce nie oczekuję komfortu pasażerów z tyłu, i tak głównie wożę synka w foteliku to w 3GT jakbym już musiał kogoś przewieźć to taka kanapa już średnio się chyba sprawdzi ?

Opublikowano
Zapewne wszystkie auta z rodziny f3x maja praktycznie te sama tylnia kanape. W GT jest ona przesunieta o prawie 20 centymetrow do tylu, przez co w tylnim rzedzie jest znacznie wiecej miejsca. Zdarza mi sie jechac na tylniej kanapie w GT jak prowadzi zona i komfort siedzenia nie jest najlepszy. Jest twardo i wyraznie odczwalne jest przejezdzanie nierownosci. W porownaniu do X1 wydaje mi sie jednak, ze jest duzo wiecej miejsca. Tylna kanapa w X1 wydaje mi sie byc przeniesiona z mini, oferuje malo miejsca i zostala chyby zaprojektowana z mysla o przewozeniu dzieci o wzroscie do 130 cm :)

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Zdarza mi sie jechac na tylniej kanapie w GT jak prowadzi zona i komfort siedzenia nie jest najlepszy. Jest twardo i wyraznie odczwalne jest przejezdzanie nierownosci.

Czyli dokładnie jak w 4GC... kurcze, pozostaje czekac na cennik nowej 5 :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
5 (przynajmniej F10) ma sporo mniej miejsca z tyłu niż 3 GT. To też dla niektórych może być wyznacznik zakupu.

 

To nie jest tak do końca. Porównywałem F10 z F34 i F34 ma rzeczywiście więcej miejsca (na nogi!) ale... kosztem kanapy.

W F10 jest porządna wygodna kanapa, której już bliżej do 7", ale na nogi może być przyciasno. F34 to jak napisano, płaska, krótka i twardsza kanapa - taka bardziej z 3", a na nogi dużo miejsca przez dłuższy rozstaw osi niż "zwykła" 3ka. Wg mnie to idealna kanapa pod... fotelik - dużo miejsca, łatwo zapakować pacjenta do fotelika i nie będzie skopany fotel kierowcy/pasażera.

 

Odnośnie X1, to F34 wg mnie jednak bardziej pakowne. Bagażnik większy i liftback więc dostępny - większy otwór i coś wyższego niż do rolety też włożysz.

To co w X1 będziesz upychać po dach, zapakujesz bez problemu do GT.

Komfort jazdy też nieporównywalny w GT do X1. X1 to miejski SUV wysoki twardy i skaczący w porównaniu z każdym nie-suvem z palety. Przejedź się tym i tym demo i zobaczysz o co chodzi. W tym zestawieniu X1 ma jakiś sens tylko jeżeli ma krążyć po mieście i ktoś bardzo chce SUVa.

 

Co do nowej 5" nie liczyłbym na bliskość cenową jej tzn G30 z GT F34 :)

Opublikowano

Nowa 5 to jednak cenowo inna liga niż 3GT czy X1. Ale juz F11 może się zdarzyć w okazyjnej cenie.

 

Co do samej kanapy w schodzącej 5ce (F10/F11): i siedzisko jest głębokie, i oparcie wysokie. To najniższa klasa zapewniająca naprawdę wygodne siedzenie na tylnych fotelach. Są jednak ale. Miejsce na nogi, zwłaszcza przy fotelu komfortowym, jest deficytowe. Miejsce na kolana jeszcze sie znajdzie. Brakuje miejsca na stopy przy maksymalnym opuszczeniu fotela. Osobna sprawa: to co dobre dla dorosłego, nie jest dobre dla dziecka. Dziecię o wzroście ok.150cm, po opuszczeniu fotelika, siedzi w X3 bardzo wygodnie, a kanapa 5ki jest dla niego zbyt głęboka. Wiec 5ka dla rodziny jest wygodna, ale najbardziej dla kierowcy ;)

 

Przyznam, ze nie poznałem póki co X1, ale mam chwilowo X3. I tak: Dzieciom ok. 8-12 lat bardzo sie podoba porównując z F11. Z góry dużo widzą. Muszą wyskakiwać z auta, ale nie jest za wysoko. Dużo powietrza nad głową. W X1 powinno być nie gorzej, warto tylko zadbać o wygodniejsze (obszerniejsze?) fotele sportowe. Dla mniejszych dzieci? Łatwo sie wkłada fotelik, bo drzwi są wysokie.

Specyficzne jest zawieszenie wysokich aut. W X3 jest ciche. Ale tez mało komfortowe. X3 podskakuje dużo mocniej niz 3 czy zwłaszcza 5. Wiec tu 3GT będzie wygodniejsze.

 

Ale wybór jest ciekawy: większa acz starsza tylnonapedowa platforma 3GT vs. mniejsza platforma X1, przednionapędowa z haldexem. Pakownosc podobna. Większy komfort zawieszenia, więcej miejsca na nogi z tylu w pierwszym. To drugie auto zwrotniejsze i krótsze, ciut poręczniejsze w mieście. Niektórzy boja sie czystego RWD (ale i 3gt ma xdrive'a). Trudny wybór.

Sobie bym szukał okazyjnej F11, dla dzieci X1/3. Moze i 3gt jest tu najlepszym kompromisem?

Opublikowano

Ja żałuję że kupiłem f11 a nie f34. Poważnie.

Może moja piątka ma super kanapę (i tak nigdy nie będę na niej jechał), ale żeby wpiąć szarańczę w dwa foteliki muszę dać nasze fotele do przodu.

Widziałem w GT-ku jak dziewczyna pakowała dzieciaki do tyłu i zero problemu.

Wyższości x1 nad f34 nie widzę ;)

 

Pozdr Czujnik

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano

To zależy jakie porównujesz auta i na czym Ci zależy.

F11 z fotelami komfort i zawieszeniem Adaptive Drive daje komfort niedostępny dla F34. Kierowca ma ciszej i dużo wygodniej. Im cena F11 bliższa F34, tym jej przewagi są mniejsze.

Natomiast funkcja przewozu szarańczy ;-) z tyłu lepiej realizowana będzie przez F34. Jest lekko podwyższona (wygodniej wstawić fotelik), dużo miejsca na nogi. Choć bagażnik na korzyść klasycznego kombi.

 

Wczoraj porównałem X1 z X3 - X1 jest węższa i mniejsza. Więc w pytaniu z tematu wątku moja odpowiedź: 3GT. X1 ma dość płytki bagażnik z wielką wnęką pod podłogą, ergonomia kierowcy gorsza niż w serii 3 i X3, z tyłu miejsca nie za wiele.

Opublikowano
Im cena F11 bliższa F34, tym jej przewagi są mniejsze...

 

Niestety jestem posiadaczem absolutnego biedalajn :/

 

Pozdr Czujnik

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano
Przewaga F11 nad 3GT to komfort i cisza. 3GT bardziej awangardowe i przede wszystkim bardzo fajne użytkowo: wysoki prześwit, duzo miejsca z tyłu plus x-drive rewelacja :D
Liczy się tylko bmw!!:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.