Skocz do zawartości

318i (n42) EML, wartości z INPA, falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. mam kilka problemów z swoją bunia. 1 przy pierwszym rozruchu w aucie falują obroty tak ok 800-1000 i silnik nie równo pracuje, nawet na postoju słychać ze silnik pracuje troszkę inaczej, co może być przyczyną takiego falowania? 2. jak odpalam auto jest takie hrr.. przez 2 sek , czy ktoś się uporał z tym odgłosem przy odpalaniu? 3. jak i gdzie sprawdzić szczelność dolotu? i czym to uszczelnić? przepływka czyli przepływomierz , jeśli coś się dzieje z przepływomierzem to jak pojadę na komp to pokaże błąd przepływomierza? z góry dziękuję za odp. pozdrawiam:)
Opublikowano
Macieje46 na forum jest cała masa tematów o falowaniu N42 o grzechotaniu i wszystkich innych dolegliwościach, wystarczy poszukać.
Opublikowano
Sprawdź kolego ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Nieszczelność dolotu najlepiej sprawdzić organoleptycznie, czy węże nie mają żadnych pęknięć itd. Najlepiej ściągnij dolot i na spokojnie wszystko sprawdź. Jak nie chcesz ściągać dolotu tomożesz psikać jakimś plakiem w newralgiczne punkty, gdzie podejrzewasz nieszczelność, jak zauważysz zmianę pracy silnika podczas pryskanie to prawdopodobnie znalazłeś przyczynę. Te czynności możesz wykonać samemu przed wydawaniem hajsu na nowe części, które mogą być wymienione niepotrzebnie. Najlepiej podepnij pod kompa.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, w zimie sporadycznie używałem moje E46, 318 Ci, 143 KM, N42. Wczoraj zapiąłem akumulator i pierwszy raz po przerwie wyjechałem. Zauważyłem stojąc na światłach, ze obroty na luzie płynnie podchodzą do około 1500 i pozniej szybko opadaja do właściwej wartości. Nie jest to gwałtowne i intensywne oraz nie dzieje sie to zawsze, tylko czasami. Poza tym zuzycie paliwa wzrosło o około 0.5l/100 km. Innych objawów w postaci np. spadku mocy, przerywania silnika nie ma. Co to moze być?
Opublikowano
Prawdopodobnie dostaje sie gdzieś lewe powietrze. Nieszczelne przewody odmy, lub gdzieś na dolocie, przewód gumowy, przepustnica brudna itp
Opublikowano
Łagodny wzrost obrotów i spadek do normalnych dokładnie wyczyść przepustnicę jeżeli chodzi o te 0,5l to narazie nie bież tego pod uwagę aż do podziwu że wyłapałeś taki wzrost spalania :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, bo jak palił 5,5 a teraz 6 to procentowo sporo :wink: bo jakby palił 12 i wyszło 12,5 to chyba by nie zauważył :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Byłem z autem na kompie, brak błedów. Macher przebąkiwał cos o problemie na 1. cylindrze, ale do konca nie był pewien. Przepustnica wyczyszczona, cewka sprawdzona, przewody sprawdzone, a obroty dalej falują i spalanie podwyższone.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,

posiadam BMW e46 z 2003 roku, silnik 318i (N42)

Pierwszy problem to falujące obroty gdy samochód stoi w miejscu, nie jest to regułą, ale czasem po zatrzymaniu się obroty silnika falują od powiedzmy 0.9 tys. do 1.4 tys. Gdy włączę klimę obroty się normują (pewnie chodzi o dodatkowe obciążenie).

Dziwne jest też to, że nawet gdy obroty są stałe to nieraz przy zamkniętej przepustnicy jest 0.7 tys. a czasem 1 tys. rpm.

Zastanawia mnie też nagłe zdławienie silnika gdy całkiem zdejmę nogę z gazu, najbardziej odczuwalne w korku gdy jadąc na jedynce daję lekko gazu i go puszczę to samochód gwałtownie zwalnia. Wiem że w BMW przepustnica działa trochę w odmienny sposób, ale nie wiem czy to normalne zachowanie

 

Drugi problem z jakim się borykam to świecąca się kontrolka CHECK ENGINE i EML, pojawiały się dwa błędy o takim samym numerze ale z inną literką na końcu, nie pamiętam dokładnie ale chodziło o ubogi skład mieszanki.

Po wykasowaniu błędów silnik przez kilka minut chodził jakoś nierówno, obroty niby były stałe ale trzęsło samochodem. Po unormowaniu się odczytałem wartości z INPY:

http://obrazki.elektroda.pl/5511047600_1475919475.png

http://obrazki.elektroda.pl/5192233100_1475919475.png

http://obrazki.elektroda.pl/6284583500_1475919476.png

http://obrazki.elektroda.pl/1669233200_1475919477.png

http://obrazki.elektroda.pl/9344576600_1475919478.png

 

 

 

Powiedzcie mi na co zwrócić uwagę, co się spieprzyło, co przeczyścić, jakieś lewe powietrze?

Zastanawiam się nad wartościami analog value 2 Laufunruhe, co reprezentują te wartości?

No i oczywiście o czym świadczą błędne wartości "Crankshaft adapration Inlet bank1 GRAD KW" oraz "Lambdasensor Int. bank1", "Add. bank1" też ma graniczną wartość.

Opublikowano

Na początek to sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza np poprzez zmurszały wąż od odmy , a i ne zaszkodzi wyczyścić przepustnicę.

Po usunięciu lewego powietrza komputerowi trochę potrzeba czasu (20 min) do samo-adaptacji zanim silnik przyjdzie do siebie.

Jak to Ci nie pomoże to szykuj kasę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Korekta addatywna jest mocno rozjechana, masz gdzieś dziurę w dolocie, jak kolega pisał, sprawdź węże odmy, oring pomiędzy bagnetem a miską, harmonijkę pomiędzy filtrem a przeustnicą, uszczelki kolektora ssącego, gdzies na pewno ssie lewe powietrze. Ewentualnie kup sobie zmywacz do hamulcy ~10zł, zdejmij osłonę i psikaj po pracującym silniku jesli zacznie podbijać obroty to tam masz nieszczelność.
Opublikowano

Dobra zamówiłem odmę wraz z trzema przewodami, planowałem wymianę dopiero na wiosnę, ale może warto przed zimą się za to zabrać.

Być może coś to pomoże, przy okazji odkręcę i przeczyszczę zawór EGR oraz przepustnicę i posprawdzam szczelność węży i uszczelnienia.

 

Przy okazji wymiany odmy będę zdejmował kolektor ssący, trochę zabawy z odpinaniem tego i owego, macie jakieś propozycje co można przy okazji jeszcze sprawdzić/wymienić?

Nie wiem czy dojście do silnika krokowego jest od strony kolektora ssącego czy z drugiej strony?

Opublikowano

Oringi kolektora ssącego i oring bagnetu możesz wymienić przy okazji tak jak Ci pisałem wcześniej.

Ten samochód nie ma zaworu EGR ani typowego silniczka krokowego, więc nie wiem co chcesz tam wyczyścić :D

Przepustnicę możesz wyczyścić, ale nie sądzę aby to cokolwiek zmieniło - chociaż nie zaszkodzi.

Opublikowano

Ehhhh...To nie jest EGR. EGR to jest zawór poprzez który cześć spalin z kolektora wydechowego trafia do kolektora ssącego. A to jest zawór, który sie otwiera jak dziala pompa SAI.

EGRa nie ma w tym silniku.

Opublikowano

w sobotę wymieniłem odmę, trochę się namęczyłem z wymianą jednego z węży łączących bagnet z odmą i potem przy składaniu kolektora z podstawą tak, żeby trafić w te wsuwki.

Reasumując po skasowaniu błędu 272A sprawdziłem parametry INPĄ,

"Crankshaft adapration Inlet bank1 GRAD KW" teraz mieści się w normie i ma 119.0 (czyli wiele się nie poprawiło),

"Lambdasensor Int. bank1" z początku wskazywało 1.0 +- 0.01 co mnie bardzo ucieszyło, niestety potem wartość ta stopniowo się zmieniała i teraz ma ok. 1.16, zauważyłem, że jak dodam gazu to ta wartość się normuje i przybiera ok. 1.0 .

 

Ogólnie to po wymianie odmy zdejmując nogę z gazu samochód już nie hamuje tak gwałtownie, nie zauważyłem póki co też aby falowały obroty, ale na to nie było akurat reguły.

Planowałem wymienić oring od bagnetu przy misce olejowej, ale to zbyt wiele zachodu, musiałbym pojechać na kanał i spuścić olej, może kiedyś zejdę pod auto i zobaczę czy jest dobre dojście to tego.

W airboxie w przed kolektorem ssącym było trochę oleju, wylałem go i przeczyściłem przepustnicę, ale nie wiem czy było to spowodowane zapchaną odmą, która aż tak tragicznie nie wyglądała czy to normalny objaw po kilkunastu latach użytkowania.

 

Dodam jeszcze, że przy uruchomionym silniku jak wyciągnę bagnet to spadają obroty i silnik ledwo pracuje na niskich obrotach, czytałem różne opinie, ale to chyba świadczy, że jednak układ dolotowy jest szczelny?

W przyszły weekend kupię jeszcze jakiegoś plaka czy innego spraya i upewnie się czy nie ma nigdzie nieszczelności.

Opublikowano
Jesteś na dobrej drodze , chociaż nie zawsze jest od razu strzał w 10 ale przynajmniej poznasz swoje auto.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Obroty mają spadać jak wyciągniesz bagnet albo odkręcisz korek wlewu oleju.

Skasuj adaptacje w INPA, pojeździj trochę i wrzuć ponownie screeny, zobaczymy co słychać w silniku.

Co do oringu w bagnecie to o ile dobrze pamiętam, to nie trzeba zrzucać miski, odkręcasz sam bagnet od uchwytu i wyciągasz do góry - ale robiłem to tak dawno temu, że nie pamiętam, więc musisz to sprawdzić.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,

ostatnio miałem trochę mało czasu stąd ta zwłoka

falowanie obrotów od wymiany odmy nie wystąpiło ale może to kwestia niższych temperatur jakie panują teraz na zewnątrz.

 

Kupiłem plak'a, psikałem po dolocie oraz po pompie powietrza i jej okolicy jednak nie zauważyłem wzrostu obrotów, więc wydaje mi się, że dolot jest szczelny. Nie psikałem tylko po głowicy silnika.

 

Podpiąłem samochód jeszcze raz pod komputer i takie dostałem wyniki:

http://obrazki.elektroda.pl/7736339600_1480346613.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/2361546200_1480346614.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/7465657500_1480346615.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/7565308700_1480346616.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/6299980700_1480346617.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/6928973400_1480346619.jpg

 

"Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW" - trochę spadło do wartości 119.1 ale czasem przekracza wartość 120 i jak trochę pojeżdżę to nadal zaświeca się kontrolka Check Engine (z tego co kojarzę to chyba po trzecim przekroczeniu normy)

Ogólnie to czy ten parametr nie wskazuje jakiejś synchronizacji wału rozrządu, np. coś związanego z VANOSem?

 

"Lambdasensor Int. bank1" - teraz niby wskazuje wzorcowe 1 ale zastanawia mnie fakt, że w digital value 1 przy lambdzie 1 jest Off, coś się popsuło?

 

Ogólnie to ostatnio wziąłem samochód na kanał i zobaczyłem, że są dwie sondy, jedna przed, a druga za katalizatorem, więc nie wiem czemu INPA widzi tylko parametry tej pierwszej.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Kolego rozwiązałeś problem z tym parametrem lambda int?

Mam identyczne objawy i ten sam problem

Odmę wymieniałem jednak może była wadliwa albo cos

Proszę o kontakt.

Opublikowano

Cześć,

co do falowania obrotów, problem na szczęście już nie powrócił, ale jeśli chodzi o parametr Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW to nie wiem w czym tkwi problem.

W pamięci komputera pojawia się błąd dotyczący ubogiej mieszanki paliwowej, ale niestety nie wiem co jest przyczyną, ostatnio byłem nawet w ASO ale Panowie specjaliści z tego co wiem sprawdzili szczelność dolotu, wylotu, przeprowadzili diagnostykę komputerową i w rezultacie nie byli w stanie mi pomóc :roll: Check engine się nie świeci więc póki co dałem sobie spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.