Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale dopóki ludzie będą się bali sądów i prawników to pazerne TU będą się karmić kosztem ich strachu i niewiedzy

 

I właśnie dlatego firmy takie jak link4 jeszcze istnieją ;)

A tak w ogóle to ja wolę wybrać ubezpieczyciela, który zapewni mi wsparcie w przypadku kolizji i jakoś łażenie po sądach nie jest mi do tego potrzebne. Straconego czasu niestety nie odzyskam.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ale dopóki ludzie będą się bali sądów i prawników to pazerne TU będą się karmić kosztem ich strachu i niewiedzy

 

I właśnie dlatego firmy takie jak link4 jeszcze istnieją ;)

 

Ta Twoja wypowiedź jest złośliwością... szkoda mi czasu na dyskusje z Tobą "kessey" :mad2: ... życie stygnie :twisted2:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Opublikowano
Wskaż mi proszę kolego miejsce w mojej wypowiedzi, w której byłem złośliwy.

Skoro sam nie widzisz to odpowiem za kolegę EULEM:

Tyle z mojej strony. Żyj dalej marzeniami.

Jeżeli to nie jest złośliwość to w takim razie co :?:

 

Wybacz, ale nie uważam, że firma Link4 to najlepszy ubezpieczyciel na rynku, do czego mam oczywiście prawo. Uważam za to, że jest to najgorszy ubezpieczyciel, gdy przyjdzie do wypłaty odszkodowania, a sprawy w sądzie to dla nich normalka.

Taa to chyba nie wiesz ile spraw ma PZU. Zresztą na jakiej podstawie to stwierdzasz ? Miałeś jakieś osobiste problemy ? Czy opierasz się na opiniach zasłyszanych w Internecie ?

 

I właśnie dlatego firmy takie jak link4 jeszcze istnieją :wink:

A tak w ogóle to ja wolę wybrać ubezpieczyciela, który zapewni mi wsparcie w przypadku kolizji i jakoś łażenie po sądach nie jest mi do tego potrzebne. Straconego czasu niestety nie odzyskam.

Myślisz, że tylko Link4 jest takie złe ? TU to nie jest organizacja charytatywna i każdy chce z Ciebie zedrzeć jak najwięcej...

Skoro ubezpieczam samochód, to chcę mieć spokój.
Odpowiem w Twoim stylu. Zyj dalej marzeniami :mad2:
Opublikowano

Panowie wolniej, a wiec:

 

1. faktycznie byc moze aktuariusze w L4 zastosowali bardziej zlozony model wyceny i wystepuje ta roznica. Niestety co by nie nmowic to wszedzie przebieg szkodowy dziala na korzysc 520d, ale faktycznie statystyki wykonane na waskiej probie moga byc inne.

 

2. Mialem kiedys doczynienia z wyplata oc i ac z l4. zapewniam, ze nie bylo zadnych problemow i znam kilkanascie takich przypadkow. odnosnie firm ubezpieczeniowych to powiem Boze chron przed samopomoca i allianz.

 

3. jesli ktos ma tanszy pakiet niz l4 to niech o tym napisze. przepychanka nic tu nie wniesie.

 

4. i na koniec jeszcze raz dla wszystkich - poza pojemnoscia cala reszta byla identyczna.

DIESEL POWER
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolega z Klubu miał problem z wypłatą odszkodowania z l4. Toyota, z OC wykupioym w l4, staranawała jego 540 na skrzyżowaniu, l4 śmiesznie wyceniło jego samochód, uznało, że szkoda jest całkowita i chcieli wypłacić z 20 000 zł. Sąd miał inne zdanie, jeśli się nie mylę to ta impreza kosztowała ich ponad 50 000 zł. To tyle w temacie l4 i sądów. EULEM jeżeli masz na imię Marek, to wydaje mi się, że nie z powodu złośliwości zrezygnowałeś z Klubu tylko właśnie przez tę sprawę i z tego co wiem to raczej nie miałeś wyboru........... Tak więc jak już coś piszesz to napisz prawdę, proszę.
Opublikowano
Kolega z Klubu miał problem z wypłatą odszkodowania z l4... Sąd miał inne zdanie... EULEM jeżeli masz na imię Marek... to wydaje mi się, że nie z powodu złośliwości zrezygnowałeś z Klubu tylko właśnie przez tę sprawę i z tego co wiem to raczej nie miałeś wyboru........... Tak więc jak już coś piszesz to napisz prawdę, proszę.

Drogi Andrzeju!

1. Odnośnie Sądu - Sąd miał prawo mieć inne zdanie, a L4 honoruje wyroki sądów

2. Odnośnie mojego imienia - skorzystaj z szukaj i zobaczysz mój nick pod każdym z postów, także tych sprzed 2 - 3 lat

3. Odnośnie prawdy - z Klubu zrezygnowałem sam jak dobrze wiesz dokładnie po roku od m.in. Twojej inicjatywy o usunięciu mnie z Klubu :jawdrop: Zarząd Klubu np. PZ mogą to potwierdzić.

4. Koledzy ze zlotów Kolegami przestali być :nienie: Na szczęście nie wszyscy i można kochać BMW i można mieć przyjaciół i spotykać się w różnych miejscach :mrgreen: i nie trzeba być członkiem Klubu, którego Ty jesteś członkiem.

5. Tak więc jak już coś piszesz to napisz prawdę Andrzeju - całą prawdę :liar:

 

Proszę Admin o ucięcie tego wątku... on z ubzpieczeniami nie ma już teraz nic wspólnego. Ten post wymagał jednak wyjaśnienia, gdyż podważał moją wiarygodność

Pozdrawiam :clap:

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Opublikowano

...łażenie po sądach nie jest mi do tego potrzebne. Straconego czasu niestety nie odzyskam...

tak OT

to kolejny przejaw ludziej mentalności, a chodzenie po sądach to czysta przyjemność :) , która powinna być wkalkulowana w grafik każdego przedsiębiorcy czy też przeciętnego człowieka (oczywiście jak już system sądownictwa zostanie uzdrowiony i rozprawy będą kończone w przeciągu miesiąca a nie 3 lat :D )

 

dodam jeszcze od siebie, bo nie pamiętam i nie moge znaleźć gazety prawnej w której było to opracowanie, ale PZU plasowało się w czołówce TU z założonymi i wygranymi sprawami sądowymi (czyli też nie jest u nich tak kolorowo, choć sam nigdy nie miałem problemów z nimi)

Opublikowano

1. Odnośnie Sądu - Sąd miał prawo mieć inne zdanie, a L4 honoruje wyroki sądów

 

zabrzmiało to troche niepoważnie, jakbyś sugerował że można ich nie honorować

  • Moderatorzy
Opublikowano
Marek nie mam zamiaru kolejny raz się z Tobą spierać. Wszyscy którzy czytali wtedy listę wiedzą kto ma rację. Można pracować w firmie która tak jak l4 dopiero w sądzie dowiaduje się, że nie można oszukiwać ludzi, w sumie to nie Twoja wina, szkoda tylko , że w tej konkretnej sprawie nie postąpiłeś jak kolega/przyjaciel tylko jak najemnik , do końca broniłeś punktu widzenia firmy oczerniając jednego z człoków Klubu, jak widać nawet teraz gdy sąd uznał, że to nie on jest oszustem ( a to sugerowało l4 ), Ty nadal nie zmieniłeś swojego postępowania. Chcę abyś wiedział, że nie byłem inicjatorem usuwania Ciebie z Klubu, owszem podpisałem taką petycję bo nie mieściło mi się głowie jak można publicznie oczerniać Kolegę z Klubu!! Oto i cała prawda. Jeżeli chcesz powrócić do sprawy ubezpieczeń to poproszę Grześka aby dokłądnie opisał jak wygladała ta sprawa, zobaczymy kto ma dłuższy nosek :lol:
Opublikowano

Odeszlismy nieco od tematu, który nadal chcialbym podrążyć. Poszperałem trochę w necie i uważam, że kolega EULEM jakoś się wykręcił od odpowiedzi, ale jeśli można nadal będę pytał, dlaczego ubezpieczenie 520d jest droższe od 530d w L4 i TU posłużę się cytowana przez EULEM ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, otóż kolega napisał, że:

 

Z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, ale dotyczy także ubezpieczeń dobrowolnych:

Art. 8. 1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.

2. Zakład ubezpieczeń przedstawia organowi nadzoru informacje o taryfach składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1-3, i podstawach ich ustalania.

3. Informacja, o której mowa w ust. 2, powinna zawierać w szczególności analizę szkodowości oraz kosztów obsługi ubezpieczenia uzasadniającą wprowadzenie każdorazowej zmiany w taryfie

 

pogrubiony przez mnie punkt ustawy cytuję poniżej:

Art. 4. Ubezpieczeniami obowiązkowymi są:

1) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów, zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych";

2) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego, zwane dalej "ubezpieczeniem OC rolników";

3) ubezpieczenie budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych, zwane dalej "ubezpieczeniem budynków rolniczych";

4) ubezpieczenia wynikające z przepisów odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską, nakładających na określone podmioty obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia.

 

OC jest obowiązkowym ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej kierowcy. Wykupić je musi każdy właściciel pojazdu. Z tego ubezpieczenia pokrywane będą szkody, które wyrządzi on innym uczestnikom ruchu.

 

Dedukując dalej, skoro jak napisałem potocznie nazywane OC, jest ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej POSIADACZY POJAZDóW, gdzie istotnymi czynnikami mającymi wpływ na wysokośc ubezpieczenia jak podaje wyżej cytowana ustawa są:

TU podaję link do strony z tabelą zawierającą elementy wpływające na ryzyko ubezpieczeniowe określonych grup klientów

 

 

http://ubezpieczenia.elfin.pl/?id=ubezpieczenia/komunikacyjne/tekst//wswtl.html&id_artykulu=268

 

nie rozumiem, więc skąd bierze się róznica w wysokości ubezpieczenia dla 520d, chyba tylko jak podał strone wcześniej kolega EULEM (raczej nieświadomie, lub licząc, ze się nikt nie wczyta) w swojej informacji zatytułowanej "troche wiedzy ubezpieczeniowej", każda z firm sama ustala wysokość skladki ubezpieczeniowej;

Art. 8. 1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.

być może wynika to stąd, że chociaż podstawowe warunki ubezpieczeń OC są identyczne u każdego ubezpieczyciela, oraz zakres ochrony zwany sumą gwarancyjną OC jest również jednolity dla wszystkich towarzystw i wynosi 600 tys. EURO,tj. ok. 2,5 mln zł.Do tej wysokości towarzystwo gwarantuje pokrycie szkód powstałych w wyniku wypadku.

 

To suma sumarum, ktoś musi pokryć koszty marketingu i najlepiej jeśli to będzie nieswiadomy niczego klient :twisted2: Ilu z nas przez zawarciem ubezpieczenia pytało o koszt OC mniejszej, lub większej pojemności silnika u swojego ubezpieczyciela? Ja pytałem i w PZU, poniżej 2000 ccm byłoby taniej.

Do kolegi EULEM nawiasam mówiąc nie powinienes się w żaden soposób gniewać, że ktoś wykazuje, iż Twoja firma jest w tym aspekcie ubezpieczenia OC droższa od konkurencji, byc może w wielu innych jest lepsza, nie dociekałem szczerze mówiąc. cały mechanizm ubezpieczeń polega przeciez na tym, żeby firmy, które sie tym parają zarabiały i to dobrze zarabiały...

Troszkę długa ta moja tyrada, wybaczcie :mrgreen:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Kolega z Klubu miał problem z wypłatą odszkodowania z l4. Toyota, z OC wykupioym w l4, staranawała jego 540 na skrzyżowaniu, l4 śmiesznie wyceniło jego samochód, uznało, że szkoda jest całkowita i chcieli wypłacić z 20 000 zł. Sąd miał inne zdanie, jeśli się nie mylę to ta impreza kosztowała ich ponad 50 000 zł. To tyle w temacie l4 i sądów.
Wszystko to prawda, ale nie cała - cała jest gorsza. Nie chcę niczego konkretnego pisać ze względu na ciągły nasłuch. Przy okazji opowiem albo jak ktoś chce pokażę akta sprawy. Jedno mogę powiedzieć - l4, do którego początkowo miałem jak najlepsze nastawienie i nawet zastanawiałem się, czy się tam nie ubezpieczyć, wykazało się wobec mnie buractwem w stylu SB. Niesmak i żenada, to mi ze wspomnień pozostało. I widok niesamowicie czerwonych uszu pewniaczka z l4 po sprowadzeniu go do parteru przez sędziego. Szkoda, że nie zrobiłem mu zdjęcia. :lol: :lol: :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano

W kwestii wyjaśnienia:

2. Odnośnie mojego imienia - skorzystaj z szukaj i zobaczysz mój nick pod każdym z postów, także tych sprzed 2 - 3 lat
Jeśli dziś zmienisz nick i podpis wchodząc w swój profil to pod postami sprzed 2-3 lat również będzie się pojawiał ten nowy nick. Taki urok forum phpbb.

 

 

A poza tym...

Wróćmy do tematu - czyli ciekawostki dlaczego ubezpieczenie 520d jest droższe niż 530d.

Jeśli ktoś będzie nadal odbiegał od tematu właściwego zamknę wątek.

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano

TU swoje stawki opieraja na statystyce, a to że jest to metoda nie zawsze doskonała... trudno szukajmy kolejnej firmy.

Swoją drogą trzeba pogratulować Firmie L4 jednego - oddanego i lojalnego pracownika!

Ze świecą takich szukać, ale uwaga - system kapitalistyczny jest bezlitosny.

Opublikowano
Wróćmy do tematu - czyli ciekawostki dlaczego ubezpieczenie 520d jest droższe niż 530d.

 

Byc moze firma ubezpieczeniowa ma zalozmy 3000 ubezpieczonych modeli 520d oraz 100 modeli 530d.

Zadna firma ubezpieczeniowa nie jest firma charytatywna i ma za zadanie zarabiac pieniadze dla wlascicieli http://www.xs4all.nl/~ernstmul/images/jewish/jsmile001.gif i pracujacych w niej biurokratow.

Aby zarobic dodatkowe pieniadze firma ubezpieczeniowa odpowiednio podniosla stawki dla istniejacych juz ubezpieczycieli i w ten sposob nagle staly sie one wyzsze niz te obowiazujace dla mniej popularnego modelu ubezpieczanego w firmie. :worried:

Opublikowano

wracająt do tematu :)

Dlaczego ??

bo:

Art. 8. 1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.

-> bo tak ustalił zarząd L4 na podstawie sobie tylko znanych wzorców

Opublikowano
w allainz wychodzi samo ac za 2300 zl dla 530d. sam juz nie wiem. osobiscie nie mialem problemow z wyplata odszkodowan, ale moze cos sie zmienilo, w sumie nie reprezentuje juz klientow od roku. i chyba bedzie to 530d, bo jezdzilem nia wczoraj i dziwnym trafem mi palila wedlug komputera 7,2l po miescie.
DIESEL POWER
Opublikowano

milek ale o co w tym chodzi?:

i chyba bedzie to 530d, bo jezdzilem nia wczoraj i dziwnym trafem mi palila wedlug komputera 7,2l po miescie.

 

co to ma wspólnegoz tematem bo nie czaję? :doh:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

milek:

przepraszam za niezbyt trafny wtręt. po prostu myslalem, ze 3 litrowka pali wiecej.

Nawet dobrze myślałeś, pewnie pali więcej, ale na szczęście wartość średnia spalania niebrana jest pod uwagę przy ubezpieczaniu pojazdu, lecz jego pojemność.

Ciągnąc, więc dalej wątek ubezpieczeń nadal czekam na wyjaśnienia (nie koniecznie kolegi EULEM - wiadomo słabo to wyglądałoby marketingowo, gdyby przyznał, że nie wie, lub, że jego firma po prostu ubzdurała z sobie tylko wiadomych powodów, że auto o mniejszej pojemności będzie kosztować przy ubezpieczeniu - więcej?), które pomogą mi zrozumieć mechanizm określania stawki ubezpieczenia OC w L4?

Chociaż nie tylko w L4, niejednokrotnie zastanawiałem się, dlaczego w ogóle ubezpieczenie odnosi się do pojemności pojazdu, a nie np. do jego masy całkowitej, czy nacisku na oś???!!

Jeśli którykolwiek z podanych przeze mnie wyżej parametrów byłby bardziej przejrzysty to chyba ciężar auta?

Ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu - w swoim rozumieniu ma nas ubezpieczać jak już pisałem od szkód powstałych w związku z ruchem tych pojazdów, dedukuje dalej, że im pojazd cięższy (większy nacisk na oś, większa masa własna) tym skutki ewentualnej kolizji są bardziej rozległe, koszta większe itd. Hm..pojemnośc moim zdaniem została uwikłana w ubezpieczenia tylko po to, żeby sprawniej zciagać kaskę od pojazdów nowo rejestrowanych, ciągniętych zagranicy itd. Logiczne moim zdaniem jest, że im pojazd większy (czyt. cięższy) tym i montowane w nim seryjnie silniki również są większe pojemnościowo?! Zasada ta jest odwrotnie proporcjonalna, gdyż silniki o dużych pojemnościach wpływają na wzrost wagi pojazdów (niestety dla firm ubezpieczeniowych i innych urzędów, skok w zróżnicowaniu wagi nie jest tak duży jak różnice wynikające ze zmian pojemności).

Pytam, więc ponownie, dlaczego 520d ma wyższą cenę ubezpieczenia jak 530d - i nie wierzę, aby jakakolwiek firma pokusiła się o usystematyzowanie informacji, jakie rodzaje pojazdów, o jakich pojemnościach powodują wyższe, lub niższe zagrożenie w ruchu?

 

Przydługie?.. :mrgreen:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Większa pojemność - wyższa stawka. można to uzasadnić tylko tym, że takie auta potencjalnie więcej jeżdżą i ryzyko spowodowania szkody jest u nich większe. Dlaczego więc 520d jest droższe w ubezpieczeniu od 530d?

Mogę się tylko domyślać i znalazłem trzy powody:

1. 520d pali mniej i być może w tym przypadku jest wyjątkiem od reguły i ich właściciele pochłaniają więcej klilometrów.

2. Właściciele 520d są oszczędniejsi (bardziej skąpi) i oszczędzają na oponach, zawieszeniu i innych elementach bezpieczeństwa

3. 520d jest częściej wykorzystywane oczywiście w Europie jak auto służbowe, jak wiadomo " hulaj dusza piekła nie ma", a firma L4 ufając w szybkie zjednoczenie europejskie przenosi gotowe statystyki z krajów zachodnich gdzie 520d prawdopodobnie częściej gości w warsztatach blacharskich.

Opublikowano
odpowiedz jest raczej taka - 520 jest najbardziej egzotycznym wsrod diesli e39, w l4 bylo ich stosunkowo malo odnotowanych w statystykach i prawdopodobnie wiekszosc z nich byla obciazona szkoda. z tego powodu wieksza stawka.
DIESEL POWER
Opublikowano
Dla mnie jedno jest pewne. Żadne inne TU nie zaśmieca mi bardziej skrzynki elektronicznej jak Link4. Czasami w ciągu 24h potrafią przysłać jedną reklamówkę. Za każdym razem odrazu info usuwam, a na drugi dzień dostaję następną oferte. Może to jest ich chwyt marketingowy :?: Chociaż mówią, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. :duh:
Opublikowano

milek1 napisał;

odpowiedz jest raczej taka - 520 jest najbardziej egzotycznym wsrod diesli e39, w l4 bylo ich stosunkowo malo odnotowanych w statystykach i prawdopodobnie wiekszosc z nich byla obciazona szkoda. z tego powodu wieksza stawka.

Nie czytacie tego co sie pisze? Na poprzedniej stronie podałem cytat z ustawy o ubezpieczeniu cywilnym właścicieli pojazdów !!!

Szkodowość auta (czyli ewentualna częstotliwość kradzieży, częstotliwość kolizji wybranego modelu auta może mieć wplyw przy ubezpieczeniu AC) nie mają żadnego wpływu na ubezpieczenie OC!

 

Można by zadać pytanie w L4 o różnicę w ubezpieczeniu skody octavii 1,4 a 1,9, czy również jest różnica na niekorzyść mniejszego silnika?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
milek1 napisał;

odpowiedz jest raczej taka - 520 jest najbardziej egzotycznym wsrod diesli e39, w l4 bylo ich stosunkowo malo odnotowanych w statystykach i prawdopodobnie wiekszosc z nich byla obciazona szkoda. z tego powodu wieksza stawka.

Nie czytacie tego co sie pisze? Na poprzedniej stronie podałem cytat z ustawy o ubezpieczeniu cywilnym właścicieli pojazdów !!!

Szkodowość auta (czyli ewentualna częstotliwość kradzieży, częstotliwość kolizji wybranego modelu auta może mieć wplyw przy ubezpieczeniu AC) nie mają żadnego wpływu na ubezpieczenie OC!

No niby tak... ale ta cena podana tutaj była za OC+AC, lub samego AC - na pewno nie samego OC... (było, że znoszone udziały własne itp.)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dla mnie jedno jest pewne. Żadne inne TU nie zaśmieca mi bardziej skrzynki elektronicznej jak Link4. Czasami w ciągu 24h potrafią przysłać jedną reklamówkę. Za każdym razem odrazu info usuwam, a na drugi dzień dostaję następną oferte. Może to jest ich chwyt marketingowy :?: Chociaż mówią, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. :duh:
Facet, podaj ich do sądu za wysyłanie spamu! Oni mi kiedyś bezzasadnie grozili tym samym, a teraz sami spamują bez żenady. To kolejny nowy standard ustanowiony przez tych udańców w garniturach. To się ubawiłem!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.