Skocz do zawartości

M62b44tu wyciek plynu przez korek na bardzo zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Problem jest taki:

 

jak auto jest nieodpalane z 10 godzin to rano jak przychodze do samochodu to widac ze cieknie z korka zbiorniczka plynu chlodzacego. Sa pozostalosci plynu , wyciek jest maly ( moze z 50 ml ) ale jednak jest. Dodam ,ze:

 

-Weze sa miekkie rano

- jak rozgrzany to weze mimo ze jest cisnienie to spokojnie mozna dlonia scisna do polowy czyli norma

- auto nigdy sie nie grzeje , wszystko jest ok

- plyn nie cieknie , mozna spokojnie w trase jechac o robic 100km i zero wyciekow..... poza wyzej wymienionym przypadkiem - jak auto jest lodowato zimne i nieodpalone.

 

Co moze powodowac ze wywala troche tego plynu ? przeciez tam cisnienia nie ma skoro weze miekkie ? i dlaczego tylko jak auto przez dluzszy czas nieodpalane ? mozliwe ze korek nie trzyma w niskich temperaturach ? jakies zaworki w nim ? :duh:

Opublikowano
dokladnie to jest pytanie za 100 pkt , nigdy sie z takim czyms nie spotkalem ani nie slyszalem. Jakby wywalalo na rozgrzanym jak mamy cisnienie w ukladzie to rozumiem ale po dlugim postoju na zimnym ? :duh: moze byc tak ze te zaworki nie dzialaja i na zimnym zasysa powietrze i wywala troche plynu ? jest w tym jakas logika ? :?:
Opublikowano

Ja bym zaczął od korka. Może ktoś ma z Twoich znajomych, możesz zaryzykować i kupić nowy lub po jeździe po kilku min uważając by nie wywaliło płynu odkręcić i zobaczyć co się będzie działo.

 

Możesz mieć też powietrze w układzie

Opublikowano
Odkrecalem kilka razy ostatnio korek na goracym silniku ale wylaczonym , czy taka operacja moze zapowietrzyc uklad ? ale przeciez gdyby byl zapowietrzony to by wywalalo na cieplym , to czysta fizyka.... :duh:
Opublikowano
Ok , problem mysle ze rozwiazany. Wczoraj okazalo sie ze mam male wycieki w nocy wielkosci pilki do golfa z czujnika temperatury plynu chlodzacego - widac bylo ze sie poci lekko czujnik. W nocy sobie powoli cieklo i uklad w nocy sie zapowietrzal i dlatego w nocy wywalalo. Jak silnik jest goracy to raczej nie cieknie z tego czujnika a jezeli juz to bardzo malo. Wczoraj poruszalem nim(czujnikiem) troche jak silnik byl zimny i odrazu kilka kropelek pod samochodem sie pojawilo. Przez korek dzisiaj znowu troche plynu wyplynelo . Prawdopodobnie juz uszczelka w tym czujniku nie wyrabia - jest tam taki oring ktory wg ludzi na forach us mozna oddzielnie kupic , mi sie nie udalo znalesc wiec trzeba bedzie caly czujnik za jakies 30 zl kupowac. OStatnio chlodnica byla wymieniana wiec pewnie ten oring w czujniku tez juz nie wyrabia od wyciagania i wkladania .Dodatkowo dochodzi fakt ze moj samochod ma przod na podjezdzie nachylony do gory i to powietrze z ciknacego czujnika szybko idze do zbiorniczka :mrgreen: Korek kupilem nowy ale jak widac niepotrzebnie bo stary byl sprawny.
Opublikowano
A korek i tak wymienić na nowy ori, bo należy go wymieniać co 2-3 lata. No chyba, że ktoś lubi "uśmiechnięte" chłodnice lub pęknięte węże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.