Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Starość nie radość.

Ostatnio zauważyłem lekkie zapocenie od oleju na połączeniu głowicy z blokiem silnika które przechodziło na bok skrzyni biegów (automat). Wytarłem to i obserwowałem. Przejechałem ok 200-300 km.

 

Wyciek widać na początku silnika jakby przed pierwszym cylindrem licząc od szyby na wysokości połączenia głowicy z blokiem silnika, w zasadzie na narożniku ściany bocznej głowicy/bloku, a ściany tylnej głowica/blok. (tej od szyby nie chłodnicy), po prawej stronie. Tam jest taka półeczka aluminiowa i tu własnie zbiera się olej.

Wytarłem to i obserwowałem.

Przejechałem ok 200-300 k i na tej półeczce pojawił się po wczorajszej jeździe olej. Pod tą półeczką są dwa otwory ok 1 cm średnicy na 1 cm głębokie. Skąd to może lecieć jest tam jakieś uszczelnienie czy coś takiego, czy najgorsze czyli z uszczelka pod głowicą leci.

Dodam ze olej jest tylko na tej półeczce (półeczka jest za kablem od sondy lambda) ok na 2-3 cm szerokości czyli mało i jakby w narożniku silnika bo jest to na końcu/początku bocznej ściany bloku/głowicy

 

Oleju nie ubywa, silnik pracuje gładko.

Zapala na zimnym i ciepłym.

Na ciepłym zapala na strzał, na zimnym po długim postoju może o jeden obrót rozrusznika dłużej (nie dłużej niż 1-2 sekundy kręcenia) wiec chyba też ok, Moc jest jak trzeba :D

Opublikowano
a wyżej spod pokrywy nie cieknie ? i spływa po bloku niżej troche. Musisz znaleźć miejsce gdzie olej wypływa a nie gdzie się zbiera na dole :) wiem że bywa to upierdliwe. zdejmij plastik który przykrywa pokrywe zaworów i przejedz dookoła palcami miedzy uszczelką a głowicą i sprawdź czy nie bedą mokre od oleju. Słaby punkt to strona właśnie kolektora wydechowego bo w tamtą strone silnik jest pochylony, dodatkowo czesto przy szybie właśnie róg bo tam od grodzi są 2 takie półksiężyce gumowe w uszczelce i tam lubi podciekać. Ostatnio to robiłem u siebie, po raz 3, ale tym razem na odpowiedni silikon do tego przeznaczony wraz z uszczelką.
szukam
Opublikowano

Własnie przy tym narożniku to się dzieje.

Fakt ze na tym połączeniu olej może się zatrzymać

 

Już oglądałem stronę wzdłuż kolektora, na pokrywie zaworów jest ok na pochyleniach nic nie widać jest sucho zostaje ewentualnie właśnie ten narożnik lub od strony szyby,

 

Jutro będę oglądał w takim razie.

 

ech... jedno skończysz następne zaczynasz :) ściągnę ten plastik i będę macał w takim razie

a ta uszczelka głowicy możliwa czy to raczej strach?

Opublikowano

Obmacałem dzisiaj tylna ściankę.

Z tyłu idą kable do sondy które przylegają bezpośrednio do pokrywy i połączenia pokrywy z głowicą. Są delikatnie mokre od oleju bardziej tłuste i śliskie niż mokre. Kable te schodzą właśnie obok tego miejsca gdzie zbiera się olej. Więc rzeczywiście może to.

Niestety nie mogę dokładnie z tyłu wymacać całego połączenia bo jest tam jakby jakaś blaszka, płytka która zasłania to połączenie.

Wymiana tej uszczelki raczej nie jest problematyczna. Powinienem na coś zwrócić uwagę?

Opublikowano

Blaszke odegnij w kierunku szyby.

 

Wymiana prosta dość. Koło godziny roboty. Od razu moga byc potrzebne gumowe uszczelki srub sztuk chyba 16.

Sa 2 typy uszczelek, pod plastikowy dekiel i pod aluminiowy wiec zwroc uwage. Pod plastikowy uszczelka jest wysoka na okolo 1cm. Pod aluminiowy jest płaska, jakies 2mm. Do tego od razu uszczelki na świece 2 szt.

szukam
Opublikowano
Ooo plastikowa nie wiedziałem czyli są dwa rodzaje pokryw plastikowa lub metalowa i różne uszczelki? U mnie jest plastikowa osłona silnika (z takimi czarnymi gumkami- dystansami, które mi się rozsypały wczoraj :( ) a pod nią metalowa pokrywa (srebrna). W takim razie ta cienka tak? + podkładki do śrub (bo widzę za każda ma) Każda śruba 1 podkładka tak?
Opublikowano

Tak pod kazda srube kup nowa podkladke gumowa. Okolo 2zl sztuka. Jesli dekiel masz srebrny to znaczy ze masz aluminiowy czyli plaska uszczelka.

 

Zdejmujesz plastikowa pokrywke, odpinasz cewki i odkrecasz je oraz masy cewek. Potem juz tylko śruby odkrecic i odpiac z przodu kolo vanosa przewód odmy.

 

Wazne jest przykrecanie zeby nie przekręcić śrub i nie skrzywic tego dekla.

 

Ja swój 3 razy sciagalem, raz zla uszczelka, drugi raz dobra uszczelka, 3 raz poprawka na silikon bo cieklo jednak nadal.

szukam
Opublikowano

No to nie jest jakaś masakra. Dzięki :D

A śruby dokręcałeś w jakiejś kolejności żeby się równo ułożyła uszczelka?

Ten przewód odmy jak się odpina coś tam się podważa itp? (nie che czegoś urwać)

Opublikowano

tak od środka, ja jeszcze na przemian/krzyżowo dokręcałem żeby niwelować naprężenia. Dobrze by było jakbyś miał klucz dynamometryczny bo tam koło 30nm się dokręca chyba (znajdziesz sobie na necie albo w książce sam naprawiam e36).

Ale ręcznie też się da, dokręcasz aż poczujesz duży opór i zostawiasz. Nie dociągaj na siłe bo te szpilki do których przykreca się dekiel są wkrecone w głowice i mozesz przekrecić. Na twoim miejscu od razu bym delikatnie posmarował silikonem do tego przeznaczonym powierzechnie na która kładziesz uszczelkę, w szczególności z tyłu tam przy szybie gdzie masz tą blaszke tam są takie gumowe pół-księżyce i warto tam posmarowac, potem tak samo warto posmarować dekiel. Odrobinę żeby nie wyłaził silikon na zewnątrz. Tak samo z uszczelkami świec bo tam też do swiec może sie olej dostawać.

 

Przewód od odmy się przyciska i wyciąga. Sciskasz dwoma palcami i wysuwasz z dekla. Nic tam nie ma trudnego, zwróć uwagę na czystość, bedziesz miał góre silnika odkrytą, nie wrzuć sobie żadnej nakrętki ani innych rzeczy do środka bo nie trzeba mówic co bedzie jak to potem odpalisz z jakimiś ciałami obcymi :P

 

Ważne też zeby dobrze powierzchnie do których przylega uszczelka oczyścić i potem odtłuścić.

 

Masz tez filmy na necie jak się to robi np. na youtube.

szukam
Opublikowano

Dzięki wielkie,

Mega precyzyjna instrukcja :D . Zamówiłem już tą uszczelkę (komplet z tymi na świece) + te małe pod śruby, klucz dynamometryczny mam, w książce jest 10nm

Jak będzie chwila wolna to się zabieram

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.