Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziekuje panowie za wyjasnienie. Teraz ma to wiecej sensu aczkolwiek i tak się głowie po co montować to pokrętło kolo przycisku świateł awaryjnych (niebieski,czerwony) jak przecież jest wybór gdzie ustawiany temperaturę podkretlami np. 24°. To Teraz oprócz pokrętła trzeba tez ustawić do kółko na czerwone, ekstra robota i w ogóle bez sensu rozumiem jakby nie było wybory temperatury to w tedy to pokrętło niebieskie czerwone ma sens. A tak to dodatkowo wprowadZa w błąd bo jak ustawie temperaturę np na 19'5 ° to skad mam wiedzieć czy ustawić na niebieskie czy może czerwone?bez sensu, przecież jest pokrętło do temp. To jak ustawie 19.5 to ma być 19.5 a tak jak ustawie jeszcze na czerwone to co się stanie?albo odwrotnie jeżeli będzie temp na 26 a pokrętło na niebieskie to jakie powietrze będzie leciec ?cieple czy zimne?
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest dodatkowe ustawienie. Dla mnie też bez sensu, ale widocznie inżynierowie z BMW mają inną koncepcję.

W mercedesie jest to lepiej rozwiązane.

Opublikowano

Generalnie nie ogarniam po co w tak naszpikowanym elektroniką samochodzie jakiekolwiek manualne pokrętło do AUTOMATYCZNEJ klimatyzacji. Przecież w znacznie tańszych samochodach obchodzi się bez tego. :mad2:

 

Ale wracając, to generalnie jeżdżę na pokrętle ustawionym centralnie pół/pół. Klima sobie wtedy ogarnia sama co i jak. Jednak przy dużych mrozach, albo dużych upałach zaczynam się tym bawić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak u was ale u mnie jest przycisk Max cooling oraz nadmuchu na przednią szybę. I ten drugi używam do odszronienia/odparowania szyby. Ten pierwszy IMHO jest szybkiego schłodzenia wnętrza.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Ale Wy narzekacie...

Dodatkowe pokrętło obok awaryjnych jest po to że jak sobie w lato ustawisz temperaturę 21 stopni i czujesz że z kratek środkowych leci zbyt zimne powietrze robisz sobie cyk pokrętłem na czerwone i automatycznie z kratek leci cieplejsze powietrze a klima utrzymuje zadane 21 stopni.

Polecam przeczytać instrukcję :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja Wam wyjaśnię po co jest to pokrętło :wink:

 

Jeśli pokrętło jest ustawione w połowie czerwone/niebieskie - to ze wszystkich wylotów z przodu (załóżmy dla uproszczenia, że klima jest jednostrefowa) nadmuchiwane jest powietrze o tej samej temperaturze. Tak, aby uzyskać i utrzymywać z przodu temperaturę ustawioną na klimie automatycznej.

 

Można powiedzieć, że BMW poszło krok dalej w kierunku komfortu.

Bowiem wspomnianym pokrętłem można w pewnym zakresie +/- decydować o temperaturze powietrza nawiewanego przez kratki na desce rozdzielczej. Tylko przez TE kratki (czyli "przód").

Chodzi o to, że kierowca chciałby mieć np. 21 stopni i tyle sobie ustawia na klimie automatycznej - ale akurat na twarz ("przód") chciałby mieć nawiewane nieco chłodniejsze/cieplejsze powietrze niż przez wszystkie pozostałe nawiewy (czyli "dół" i "szyba").

Klima pilnuje aby w strefie uzyskać ustawione 21 stopni, ale robi to poprzez strumienie powietrza o różnych temperaturach: "przód" inna oraz "dół"+"szyba" inna. Chyba że pokrętło jest ustawione w połowie - wtedy wszystkie strumienie mają taką samą temperaturę.

 

Edit:

Widzę, że kolega @krzychuRR1 równolegle odpisał.

Ale za dużo się opisałem, więc nie kasuję :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie :wink:

Więc zamiast narzekać, trzeba się cieszyć bo "nawet Mercedes tego nie ma" :mrgreen:

 

W 7-er faktycznie są dwa pokrętła.

Opublikowano

Dzieki panowie za dobre wytłumaczonie,powiedzmy ze ma to teraz ręce i nogi. Tak swoją droga to myślałem ze klima to jest tylko do zimnego powietrza. A tu wychodzi na to ze do ciepłego również. W końcu pozbede się parujacych szyb.

Mam jesZcze jedno pytanie, przepraszam jeśli będzie ono głupie albo banalne. Dawno temu kiedy mogłem tylko pomarzyć o samochodzie z klimatyzacją słysZałem taka teze ze jak klimatyzacja sie rozwali jak bedzie się ja uzywalo przy opuszczonych szybach. Czy jest to słuszne stwierdzeniem czy tez nie?A jeśli tak to po jakim czasie taka awaria może nastąpić?rozumiem ze jak szyby beda opuszczone ma parę minut to chyba nic się nie stanie,nieprawdaż?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet się zaleca uchylić szyby żeby szybciej odparować szybę. Przy otwartych oknach nie nagrzejesz/schłodzisz auta...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Nic się nie stanie, nawet kabriolety mają klimę i wszystko dobrze działa :)

Sprężarce klimatyzacji jest wszystko jedno, dokąd trafia osuszone przez nią i schłodzone powietrze.

Ja czasem w upały jeżdżę z otwartym na oścież dachem lub/i szybami i klimą włączoną, przynajmniej zatoki mają wtedy łagodniejszy klimat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.