Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zatoki to pryszcz. Jeżdziłem kiedyś w soczewkach, przesuszyłem oko i nabawiłem się "erozji nawrotowej". Nie polecam. Ból jak przy porodzie podobno.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Swoją drogą w F10 jest generator ozonu, który działa, jak działa klimatyzacja

:shock: :shock: :shock:

 

 

Cwaniaczki lubiace tylko [bAD] bez konkretów, proszeni są o odpowiedzenie na pytanie zawarte w pierwszym moim poście:

Pracuje ta klima poniżej 3C czy nie? Bez względu na świecenie diody.

Uzywajac podobnego sformulowania do Twojego, najwiekszym "cwaniaczkiem" to jestes w tym watku Ty.

A do tego, z miodem w uszach.

 

Odpowiedz na Twoje pytanie:

kazdy uklad klimatyzacji w samochodzie ma/powinien miec zabezpieczenie temperaturowe, ktore nie pozwoli zadzialac ukladowi ponizej pewnej temperatury.

W jednym aucie moze to byc 3, a w innym 5 stC.

 

Herezji "cwaniaczka" z miodem w uszach, ciag dalszy:

Wylaczenie w niskiej temperaturze zabezpiecza przed oblodzeniem parownika i rozsadzeniem ukladu, samoistne wlaczanie smaruje uklad. To ostatnie jest niepotwierdzone.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Rozmowa na "dość wysokim poziomie" odpuście sobie bo zaraz do rękoczynów dojdzie........

 

Z dolegliwościami zdrowotnymi się nie dyskutuje wg mnie masz do tego powód aby wyłączać klimę.

Klima oczywiście nie włączy się poniżej pewnej zadanej przez producenta temperatury.

Opublikowano
W trybie auto jest włączona klima, a zaparowaniem szyb steruje czujnik zaparowania i to on jest odpowiedzialny za włączanie Klimy i skierowanie nawiewu tez na szyby. Osobiście obserwowałem zachowanie kompresora od Klimy przy -3 stopniach i się kompresor załączał w krótkich cyklach bez włączania wentylatorów od Klimy. Sprawdzałem to na rozgrzanym silniku.
Opublikowano
W trybie auto jest włączona klima, a zaparowaniem szyb steruje czujnik zaparowania i to on jest odpowiedzialny za włączanie Klimy i skierowanie nawiewu tez na szyby.

 

Wklej mi zdjęcie gdzie jest czujnik zaparowania, bo chyba mam wersje bez :mrgreen:

Opublikowano

Jedi człowieku nie kumam Twojej zajebistości :duh: . O co chodzi z tą herezją? Gdzie herezja? Że info nie jest potwierdzone? Bo to mówił pomniejszy mechanik Bawarii. A ja nie do końca mu wierzę. A nie bardzo chce mi się na siłę sprawdzać.

Co do wyłączania wcześniejszego klimy, wyjaśnie dlaczego wyłączam wcześniej. To bardzo proste. Nie lubie jak klima przestaje samoistnie działać, jak zaczyna padać przy około 5C. Temperatura powietrza spada, klima się wyłącza i szyby parują. Tak już jest.

 

PS

Masz jakieś uprzedzenie do mnie? Coś od Ciebie kupiłem i nie zapłaciłem? Czy może bez konkretów nie możesz prowadzić normalniej dyskusji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to chyba nie jest standardowe wyposażenie...
Opublikowano

No ja tam nie widziałem w specyfikacji opcji "XYZ - generator ozonu" :wink:

Wg mojej najlepszej wiedzy, jest to standardowe wyposażenie wersji z "klimatyzacją o rozszerzonym zakresie" (534A), (chociaż dowodów na to niestety nie mam :| )

Opublikowano

Odnośnie generatora ozonu to jakiś czas temu założyłem wątek dotyczący tego urządzenia w F10/F11, ale nikt nie odpowiedział od czego zależy czy jest on wbudowany w nagrzewnicę czy nie.

 

Generator ozonu w niektórych nagrzewnicach jest, w innych nie ma.Jak ktoś wie na co patrzeć to można go zobaczyć czy go ma w nagrzewnicy czy nie (przez schowek lub od spodu przy wymianie filtrów kabinowych)

 

Z ciekawości przejrzałem ofertę używanych nagrzewnic na allegro - te z generatorem ozonu to rarytasy :lol:

 

U mnie w samochodzie ETK (wg VIN) pokazuje że powinien być, w rzeczywistości go nie ma i nie było, podobnie u znajomego w F11. Dziwi mnie to ale tak jest.

 

Generator ozonu służy do "dezynfekcji" klimatyzacji jego praca nie wpływa na zmiany wilgotności powietrza, a tym bardziej na temperaturę.

 

Mam stacjonarny generator ozonu (jest informacja że nie używać przy wilgotności pow. 65% czyli wcale nie jakoś nadzwyczaj dużo.

 

Swoją drogą wdychanie ozonu jest szkodliwe - zastanawia mnie kiedy to się załącza :?:

Opublikowano
Jedi człowieku nie kumam Twojej [bAD] :duh: . O co chodzi z tą herezją? Gdzie herezja? Że info nie jest potwierdzone? Bo to mówił pomniejszy mechanik Bawarii. A ja nie do końca mu wierzę. A nie bardzo chce mi się na siłę sprawdzać.

Co do wyłączania wcześniejszego klimy, wyjaśnie dlaczego wyłączam wcześniej. To bardzo proste. Nie lubie jak klima przestaje samoistnie działać, jak zaczyna padać przy około 5C. Temperatura powietrza spada, klima się wyłącza i szyby parują. Tak już jest.

 

PS

Masz jakieś uprzedzenie do mnie? Coś od Ciebie kupiłem i nie zapłaciłem? Czy może bez konkretów nie możesz prowadzić normalniej dyskusji?

Nie, nie mam zadnych uprzedzen.

Ale to TY zaczales, wyjezdzajac z jakimis "cwaniaczkami" - klasycznie zapomniales?

 

A co do herezji:

Wylaczenie w niskiej temperaturze zabezpiecza przed oblodzeniem parownika i rozsadzeniem ukladu, samoistne wlaczanie smaruje uklad. To ostatnie jest niepotwierdzone.

W jaki sposob mialoby rozsadzic parownik?

Widzialem w swoim zyciu setki w 100% oblodzonych parownikow i nikomu, ani niczemu sie nic nie stalo, bo dlaczego stac by sie mialo.

 

Samoistne wlaczenie smaruje uklad i nie wiem, co tutaj mialoby byc niepotwierdzone.

A idac dalej tym tropem, warto miec klimatyzacje w AUTO, nawet przy trzaskajacych mrozach, bo kazda wizyta w miejscu, gdzie auto osiagnie temperature np. 15stC, spowoduje w/w przesmarowanie ukladu.

Ewentualnie, mozna sobie samemu wlaczac klimatyzacje i warto to robic regularnie.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Wyłączenie w niskiej temperaturze zabezpiecza przed oblodzeniem parownika i rozsadzeniem układu...

 

Wyłączenie w niskiej temperaturze zabezpiecza przed pracą sprężarki na mokro, czyli nie pozwala na zassanie nieodparowanego czynnika w formie płynnej.

 

Co do oblodzenia parownika to niekoniecznie taka prosta sprawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W trybie auto jest włączona klima, a zaparowaniem szyb steruje czujnik zaparowania i to on jest odpowiedzialny za włączanie Klimy i skierowanie nawiewu tez na szyby.
Kolego skąd czerpiesz tą wiedzę?
Opublikowano

Ale co w tym dziwnego?

Tak wlasnie jest - klimatyzacja osusza powietrze.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
W trybie auto jest włączona klima, a zaparowaniem szyb steruje czujnik zaparowania i to on jest odpowiedzialny za włączanie Klimy i skierowanie nawiewu tez na szyby.
Kolego skąd czerpiesz tą wiedzę?

A czerpię ta wiedze ze znajomemu wymieniałem właśnie ten czujnik i jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale co w tym dziwnego?

Tak wlasnie jest - klimatyzacja osusza powietrze.

Wiem jak działa klimatyzacja i jakie spełnia funkcje. "Dziwne" dotyczyło czegoś innego - wyrwałeś to z kontekstu.

 

A czerpię ta wiedze ze znajomemu wymieniałem właśnie ten czujnik i jest ok
Ja nie twierdzę, że takiego czujnika nie ma. Ale klima również, obniża wilgotność powietrza, a osuszone powietrze zapobieganie zaparowaniu szyb. Czujnik o którym wspominasz odpowiedzialny jest jedynie za to ile i jakiego powietrza ma układ "wydmuchać" na przednią szybę. Sam z siebie nie spowoduje, że powietrze będzie mniej wilgotne.
Opublikowano
Tak kolego zgadzam się z Toba. Jak pisałem w trybie auto pracuje tez Klima, ale tylko wtedy jeśli jest potrzebna, jeśli Klima zostanie wyłączona to parowanie występuje większe. Ja osobiście jeżdżę cały rok na auto i ustawiam tylko temperaturę, o więcej się nie martwię, od tego jest climatronic :cool2:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja rowniez man bardzo duzy problem z parowaniem szyb. Auto kupiłem rok temu,zaraz po zakupie wymieniłem m.in. Filtr kabinowy i mialem wrażenie ze szyby jeszcze bardziej paruja. Panowie tutaj mówią żeby włączyć klimatyzację ale w tydy przecież bardzo zimne powietrze leci A w zimie to nie najlepsze rozwiązanie jest. Fakt problem znika szyby sa odparowane ale zimno leci. Rozumiem ze jak włączyć klime to chodzi o ten przycisk max cooling(nie mam przycisku A/C) tak?czy same nawiew wiatraków bez tego max cooling. Dodam ze jak puszcze powietrze na szybe, cieple powietrze to szyby jeszcze bardziej paruja.

Tutaj pod tym linkiem jest zdjęcie jak to u mnie wyglada>> https://1drv.ms/i/s!AmrrA5rL7BHogxKtiX4Ji2lL-ydG

Tak jak wcześniej wspomniałem nie mam przycisku A/C tylko taka gwiazdkę i po jej wciśnięciu leci zimne powietrze, to rozumiem że w tedy dziala klima tak?

Opublikowano
max COOLING i leci zimne? :duh:

 

PS- klimę się włącza przyciskiem z ikoną gwiazdki śniegowej

Dobra bo teraz to nie wiem czy sobie jaja robisz czy jak? Ja już sam przez różnych użytkowników zgubiłam...

No tak w instrukcji obsługi jest ten przycisk z gwiazdka sniegowa opisany jako, "max cooling" i po w wciśnięciu tego przycisku leci Zimne powietrze.To teraz nie wiem czy inni użytkownicy tego nie mają?czy może to co ja mam jako max cooling(gwiazdka sniegowa) jest jako przycisk A/C który jest u innych.

 

A teraz kolejna sprawa: w tym temacie wcześniej użytkownicy się wypowiadali ze maja klime włączona caly czas. To co ja mam rozumieć przez to ze klima jest włączona caly czas? Który przycisk powinienem miec włączony https://onedrive.live.com/?authkey=%21AK2JfgmLaUv7J0Y&cid=E811ECCB9A03EB6A&id=E811ECCB9A03EB6A%21402&parId=E811ECCB9A03EB6A%21233&o=OneUp aby włączyć klimatyzację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Włącz klimatyzację i ustaw żądaną temperaturę np. 22oC. Będzie leciało ciepłe, osuszone powietrze. Nie będzie parowało.

W mercedesie mam cały czas włączoną klimatyzację - tam jest przycisk który WYŁĄCZA, domyślnie włączona klimatyzację.

Opublikowano

obok włącznika świateł awaryjnych masz takie pionowe pokrętło- zwróć uwagę by byl ustawiony kolor czerwony... nie ma prawa wtedy dmuchać zimnym (no chyba, że pokrętło ktoś odwrócił)

 

klimatyzacja jest włączona jak świeci się zielona dioda nad przyciskiem tej gwiazdki (przynajmniej tak jest u mnie) i nie jest to żadne extra cooling

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.