Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ma ktoś pomysł, w czasie opadów nie da jeździć się na wyłączonej klimie, zaraz szyba zaparuje. Dodam że filtr kabinowy ma jakieś 18000km i niestety jest zwykły bez węgla jak dobrze pamiętam knecht. Ma ktoś pomysł na przyczynę tego parowania?
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ma ktoś pomysł, w czasie opadów nie da jeździć się na wyłączonej klimie, zaraz szyba zaparuje. Dodam że filtr kabinowy ma jakieś 18000km i niestety jest zwykły bez węgla jak dobrze pamiętam knecht. Ma ktoś pomysł na przyczynę tego parowania?

A. To normalne.

B. Filtr kabinowy do wymiany.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Jest tak jak pisze JEDI. Mi też lekko paruje w deszczu, jak włączę klime jest ok. Poza tym filtr kabiny zmieniaj co roku, najlepiej razem z odgrzybianiem od razu.
Opublikowano
Tak też zrobie, zacznę od filtra. Ale z rady kosy też skorzystam, leje jest teraz okazja. A co do kolegi wpisu, normalne że paruje podczas deszczu. Według mnie, auto jak jest wszystko ok w nim powinno poradzić sobie bez klimy. Jak jest u was, daje radę bez klimy podczas deszczu?
Opublikowano
Tak też zrobie, zacznę od filtra. Ale z rady kosy też skorzystam, leje jest teraz okazja. A co do kolegi wpisu, normalne że paruje podczas deszczu. Według mnie, auto jak jest wszystko ok w nim powinno poradzić sobie bez klimy. Jak jest u was, daje radę bez klimy podczas deszczu?

Kolego - skoro WEDLUG CIEBIE, to po co pytasz?

Wiesz w ogole, skad jest para w srodku?

A wiesz w ogole, co jest glownym zadaniem klimatyzacji? Odpowiedz: nie wiesz.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Panowie, spokojnie...

Ja też nie jestem fanem jeżdżenia non-stop z klimą. Jednym to przeszkadza, innym nie, przecież różnie bywa. I mam następujące przemyślenia:

- F10, w szczególności przed liftem, bardzo lubi parować bez klimatyzacji w deszczu

- na autostradzie układ łapie tyle wilgoci, że potem jeszcze następnego dnia wszystko paruje i niestety to nie tylko widać, ale i czuć

- w ułatwieniu odparowania, zanim załączenie sprężarki stanie się niezbędne, pomaga: uchylenie dachu (tam jest drenaż, więc nie kapie do środka, w szczególności jak podsufitka jest maksymalnie zasunięta) oraz włączenie ręcznie rozdziału powietrza na szyby. Oczywiście im wyższa temperatura i siła nawiewu, tym lepszy efekt.

Opublikowano
Najprościej włączyć guzik z napisem "AC" na pozycje ON lub tak aby świeciła się dioda...... :mrgreen:

Dodam jeszcze, że należy wyłączyć tryb obiegu powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja w sezonie zimowym włączam AC tylko czasami, dla przesmarowania układu.

Już dobry tydzień jeżdżę bez AC i szyby mi nie parują.

Przy każdej wymianie oleju wymieniam komplet filtrów.

Opublikowano
A ja w sezonie zimowym włączam AC tylko czasami, dla przesmarowania układu.

 

W międzyczasie rosną Ci podgrzybki, kanie i inne grzyby:).

Od kiedy nie wyłączam klimy, nigdy nie pojawił się przykry zapach. Wcześniej było z tym różnie.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
O tego jest klimatronik ze ustawiamy temp. I nie zastanawiam czy grzeje czy się załącza klima ma być taka temp jak jest ustawiona i dlatego przycisk AC powinien być cały czas włączony
Opublikowano

No to kij w mrowisko wiedzącym:

Swieci sie dioda AC a temperatura na zewnątrz to 3 C. Klima pracuje?

 

Odpowiedz na pytanie autora:

Zeby auto nie parowalo w srodku po wylaczeniu klimy, nalezy ja wylaczyc wczesniej, tzn. zanim zaczną się opady. Uklad sie wysuszy i nie bedzie problemu. Ja wyłaczam zawsze jak temperatury spadaja w okolice 10C.

Wazna uwaga - nie można wtedy stosowac obiegu zamknietego - nalezy wylaczyc z automatu na pobor powietrza z zewnatrz.

 

Głównym zadaniem klimy nie jest jak to tutaj ktoś sugerował osuszanie powietrza - jest nim schładzanie powietrza. Osuszanie to skutek uboczny. I tak naprawdę dla naszego zdrowia niezbyt fajny.

 

PS

Filtry wymieniamy minimum raz do roku. Tak już jest. Na śląsku 2x do roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wyłaczam zawsze jak temperatury spadaja w okolice 10C.

Jaka jest wartość dodana wyłączania klimy j.w. w stosunku do jeżdżenia cały rok na ustawieniu Auto?

Bo ja szczerze mówiąc nie widzę żadnej...

Biorąc pod uwagę, że zimą jest całkiem sporo dni z temp. >3 st.C sprężarka ma szanse przynajmniej się przesmarować raz na jakiś czas...

Opublikowano

wytnij wklej z czego?

 

Wartosc dodana w moim przypadku to zdrowe zatoki. Mam z tym duzy problem.

Wiedza nabyta - miałem audi, jak temperatura spadala i padal deszcz, przy 6 C wylaczala sie klima i wszystkie szyby byly zaparowane w ciagu 2 minut. Dlatego od jesieni stale wylaczam klime, nigdy mi nic nie paruje.

Brawo ja!

 

PS

Cwaniaczki lubiace tylko dopierdolić bez konkretów, proszeni są o odpowiedzenie na pytanie zawarte w pierwszym moim poście:

Pracuje ta klima poniżej 3C czy nie? Bez względu na świecenie diody.

Pytanie dodatkowe - w trybie eko-pro poniżej 10C temp. zewnetrzna - klima sie wlacza jesli jest ustawiona na eco? Szybki parują?

Opublikowano

Ja natomiast zauważyłem, że czasami pomimo wyłączonej A/C samowolnie włącza się czasami, a kiedy się wyłączy to właśnie parują trochę szyby bo osusza się parownik i jest więcej wilgoci w układzie wentylacji. Nie wiem dlaczego tak się dzieje

 

 

pzde

Opublikowano

Wszystko ma najprawdopodobniej zwiazek z zabezpieczaniem urzadzen przez producenta. Wylaczenie w niskiej temperaturze zabezpiecza przed oblodzeniem parownika i rozsadzeniem ukladu, samoistne wlaczanie smaruje uklad. To ostatnie jest niepotwierdzone.

Podobnie ma sie np. z dzialaniem wenrylatora - czasmi po wylaczeniu samochodu, minmo normalnej temperatury wentylator chodzi kilka minut. Zostalem ostatnio uswiadomiony, ze chodzi nie o schladzanie chlodnicy, tylko dpfu. Ze niby byl w trakcie wypalania i mial wyzsza temperature.

Opublikowano
Ja natomiast zauważyłem, że czasami pomimo wyłączonej A/C samowolnie włącza się czasami, a kiedy się wyłączy to właśnie parują trochę szyby bo osusza się parownik i jest więcej wilgoci w układzie wentylacji. Nie wiem dlaczego tak się dzieje

 

Też u siebie zauważyłem, że potrafi się samo włączyć (czuć po nawiewie), ale nie zapala się lampka na przycisku :?

Brałem to za jakiś feler. Czyżby to ukryte zabezpieczenie ? :shock:

Opublikowano

@Lassar - nie każdy ma zatoki klimononstopoodporne, to oczywiste.

 

Swoją drogą w F10 jest generator ozonu, który działa, jak działa klimatyzacja - on powinien nie tylko oczyszczać powietrze (i przy okazji kanały), ale i czynić je łagodniejszym (jonizacja), chociaż ja jakoś nie czuję, żeby po załączeniu A/C moje nozdrza i płuca dostawały specjalną premię jakościową :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.