Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Potrzebował bym szybką odpowiedź.

Naszedł mnie taki pomysł jak kupienie nowego oryginalnego komputera DDE (sterownik silnika) i skolonowanie go z oryginalnego który siedzi w aucie od wyjechania z fabryki.

 

Ogólnie mój pomysł polega na tym, aby posiadać dwa komputery silnika z czego jeden (fabryczny) będzie posiadać seryjną mapę wtrysku natomiast drugi zakupiony nowy "czysty" będzie posiadać mapę po chip tuningu.

 

Teraz pytanie do was:

1. Mapa silnika jest wgrywana tylko i wyłącznie do DDE?

2. Czy jest możliwośc zrobienia klona fabrycznego DDE na nowy DDE aby aso się nie połapało. (numery części te same oraz VIN ten sam)

3. Jak to będzie z tym przebiegiem? czy za każdym razem gdy będe podmieniał komputery to będzie trzeba kodować przebieg? Czy wgl w DDE zapisuję się przebieg czy jest możę brany z CAS?

 

Cały zabieg miałby mi dać możliwość zmiany komputera z nową mapą na ten fabryczny z mapą seryjną gdy auto by szło do serwisu. Tak jak sobie popatrzyłem to mój plan wydaje się być idealny :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po co to? W ASO nie wnikają w mapy silnika.
Opublikowano

Nie wnikają jak nie masz Gwarancji, ale auto jest jeszcze na gwarancji i podejrzewam, żę jak padnie silnik czy jakaś skrzynia biegów to już zaczą węszyć. Głównie chodzi o to, żeby nie było lipy z gwarancją.

 

Wiem, że zrobienie klona jest możliwe. Nie znam dokładnych szczegółów i nie jestem pewien tego przebiegu, czy aso aby ma wgląd do przebiegu danych modułów.

Opublikowano

Czyli widać, ze przebieg jest tu jednak problemam. Zastanawiam sie nad ewentualnym kodowaniem przebiegu przy wkładaniu fabrycznego dde.

 

Sytuacja przy customowo dde po remapiemza bardzo mnie nie obchodzi nawet jeżeli coś by sie różniło. Głównie mi zależy aby przebieg był zgodny przy fabrycznym po przekładce. Wiem ze w serii E jak aktualizowane ostatnio sterowniki i zmieniałem VIN to właśnie była tez data ostatniej aktualizacji. Pytanie tylko czy rzeczywiście aż tak wgryzają sie w temat gdy coś walnie. A jak już coś walnie to pewno na bank pierwsze co robią to sprawdzają dde.

 

Ewentualnie jakieś sugestie?

Ciężki temat do zgryzienia.

Opublikowano

Dobra rozbijamy to na podstawowe składowe.

 

Wsadzam customowo dde, jeżdżę rok. Po roku wsadzam dde oryginalne sprzed roku. Co Aso będzie widziało? Przebieg nie będzie sie zgadzać i pewnie daty aktualizacji. No ale co z tego? Maja wgląd do historii zmiany modułów części itp z poziomu ISTY? Raczej jest to fizycznie niemożliwe aby komputer ogarnął aż takie szczegóły.

 

 

Doszedłem do wnioski ze data ostatniej aktualizacji sterownika zawsze będzie im sie zgadzać. O ile dobrze mi sie wydaje nie ma w BMW zapisywanych przebiegów przy konkretnych datach. Przebieg jest odrębna rzeczą niż data aktualizacji. Wiec pozostaje tylko problem przebiegu. Daty wymiany modułów raczej żaden komputer nie zapisze bo VIN i numer części bedą te same.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci mogę powiedzieć jedno, zmiana przebiegu w DDE wymaga drogiego skanera , no i kosztuje odpowiednio. Przebieg można zmienić przez OBD2.
Opublikowano
TC mi odpowiedziało, ze klony robili z DDE. Wiec sprawa do ogarnięcia, dzisiaj będę dzwonić i pytać sie jak to wyglada sprawa przy istach Aso i w co maja wgląd i ewentualnie co im wyskoczy.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wnikają jak nie masz Gwarancji, ale auto jest jeszcze na gwarancji i podejrzewam, żę jak padnie silnik czy jakaś skrzynia biegów to już zaczą węszyć. Głównie chodzi o to, żeby nie było lipy z gwarancją.

 

Wiem, że zrobienie klona jest możliwe. Nie znam dokładnych szczegółów i nie jestem pewien tego przebiegu, czy aso aby ma wgląd do przebiegu danych modułów.

 

Nie wnikają nawet na gwarancji.

Opublikowano

Oj nie był bym taki pewien tego.

 

Aby zrobić Chip tuning to o ile dobrze kojarzę to trzeba rozklejać sterownik czyli widać ze coś było grzebane i to jest podstawa do odmowy naprawy w ramach gwarancji. Chyba ze sie mylę i sterowniki nie są rozklejane.

Opublikowano

Mam znajomego co chipuje i miał jednego klienta co miał 2 kompy.

 

Po pierwsze ponoć BMW jest bardzo łatwo ustalić, że komp był chipowany, bo wyskakuje przy podpięciu diagnostycznego kompa błąd "zabezpieczenia komputera" (coś mogłem pokręcić, albo uprościć), a ten błąd "zabezpieczenia" jest właśnie spowodowany złamaniem zabezpieczeń przed wgraniem zewnętrznym oprogramowania.

 

Co do 2 kompów też miał przypadek gdzie doszli, bo wysypało się coś na gwarancji, a potem się okazało jak to możliwe, że auto wcześniej w bazie miało np. 50tys przebiegu, a jak przyjechało to już 30tys przebiegu (bo na innym kompie).

 

Nie wiem czy coś sknociłem tłumacząc, ale tak mniej więcej sobie przypominam rozmowę z nim.

Opublikowano

Dzwoniłem dzisiaj do tc, vtechni code my Bimmer. Sprawa jest do ogarnięcia znają temat wszystko podobno będzie jak fabryka, nic sie nie połapią. Podstawa to mieć nowy niekodowany komputer silnika - i tutaj jest problem bo kosztuje on 6100zl ale udało mi sie kupić nówkę za 500zl. Także jak tylko przyjdzie to będę umawiać sie na robienie klona a pózniej na klonie będzie robiony Chip.

 

Kwestia różnicy przebiegu za bardzo mnie nie obchodzi, i jest to trudne donudowodnienia ze niezgodność przebiegu doprowadziła do czegoś tam.

 

Jak sprawa potoczy sie dalej i będę miał jakieś dokładniejsze info to będę aktualizował temat.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oj znam przypadek gdy wysypał się DDE, auto na gwarancji i bez problemu wymieniono w ASO na nowy, oczywiście bez wirusa, nikt nie wnika dla ASO to czysty interes.

A nie lepiej kupić fabrycznego Boxa?

Opublikowano
Niestety PPK oferuje zbyt małī przyost mocy i momentu tak samo jak i wszelkiego rodzaju boxy. Jedyny box jaki mnie interesował to ten oferowany przez Hartge gdzie gwarantowali minimum te 300km i 650nm, dokłądnie już nie pamiętam jakie parametry. Była też u nich możliwość indywidualnego strojenia takiego boxa. Problem w tym, że koszt usługi to 8tyś. więc od razu odpada.
Opublikowano

Sytuacja taka.

 

Noc, wali sniegiem i deszczem jak z cebra, 300 km od domu sypie ci sie auto na srodku lasu ciemno jak w ... ;) bedziesz przekladal komputery ?

Raczej dzwonil po lawete nie wychodzac z auta w obawie o zycie.

Opublikowano

A też to już przemyślałęm. W bagażniku będzie leżeć drugi komp z jakimiś dwoma śrubokrętami i niestety ale będe musiał przekładać :D

 

Ewentualnie poczekam na wiosne i jak będzie +20 to zamienie.

 

A tak na serio to wydaje mi się, że wymiana kompa to jest jakieś 20-30 minut góra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.