Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej...

Jak w temacie... W moim e92 od jakiegoś czasu zauważyłem lekkie pływanie tyłu na mokrej nawierzchni. Zjawisko występuje głównie na łukach i zakrętach, ale podczas jazdy na wprost mam wrażenie że auto również prowadzi się nieco mniej pewnie. Na pewno wcześniej tego nie było! Odczucie jest nieco inne niż przy typowym bocznym uślizgu kół, wydaje się jak by tył auta "pływał" w powietrzu. Na suchej nawierzchni wszystko jest jak najbardziej ok auto ładnie klei się do drogi. BeeMmmKaa posiada gwint KW oraz stoi na stylingu 189 i oponach Barum Bravuris 3 z 2014 roku w zalecanym rozmiarze 225/40/18 przód 255/35/18 tył. Opony w dobrym stanie nie wyząbkowane nie zjedzone od środka. Geometria ok według maszyny wszystko mieści się w normie. Wizyta na szarpakach nic nie ujawniła. Osobiście obstawiam jakieś tuleje lub może jakieś gumowe elementy zawieszenia. Może ktoś miał podobny problem? Może ktoś już to przerabiał? Mile widziane wszystkie wskazówki.

Z góry dziękuję za każdą pomoc...

Pozdrawiam :cool2:

PauloX5
Opublikowano

Sprawdź: tuleje pływające, geometrię, amortyzatory, opony.

Ja wymieniałem te tuleje + geometria, i ...nadal auto pływało na oponach zimowych. Zmiana opon rozwiązała problem. Zużyte tuleje też miały w tym udział.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e92 jezeli chodzi o tylne zawieszenie szarpaki nic Ci nie pokażą jest tak dużo elementów że nic nie wychodzi jeden wahacz klinuje drugi niestety szarpaki nie odwzorowują warunków drogowych. Wymień tuleje pływające tył i niech mechanik sprawdzi porządnie łyżką reszte może coś znajdzie ale i tak najlepsze wyjście to rozebrać zawieszenie w drobny mak wtedy wszystko masz jak na dłoni.

Dwa razy miałem tak że nie mogłem nic znaleźć a auto myszkowało na mokrym (e92 i e87) wyjeliśmy całe sanki tył z wahaczami i po rozkręceniu na części wychodziło że i główne tuleje sanek są luźne i na większości wahaczy coś było luźne więc złożyliśmy wszystko na nowych częściach i problem znika.

Opublikowano
Ja również długo walczyłem z pływaniem i dopiero wymiana tulei pływających załatwiła sprawę. Gość z niezależnego serwisu BMW powiedział, że w tych zawieszeniach tak naprawde można mieć luz na wszystkim innym i nie będzie tego bardzo czuć, a najmniejszy luz na tych tulejach i auto już prosto jeździć nie będzie na łukach i nierównościach.
Opublikowano
W e92 jezeli chodzi o tylne zawieszenie szarpaki nic Ci nie pokażą jest tak dużo elementów że nic nie wychodzi jeden wahacz klinuje drugi niestety szarpaki nie odwzorowują warunków drogowych. Wymień tuleje pływające tył i niech mechanik sprawdzi porządnie łyżką reszte może coś znajdzie ale i tak najlepsze wyjście to rozebrać zawieszenie w drobny mak wtedy wszystko masz jak na dłoni.

Dwa razy miałem tak że nie mogłem nic znaleźć a auto myszkowało na mokrym (e92 i e87) wyjeliśmy całe sanki tył z wahaczami i po rozkręceniu na części wychodziło że i główne tuleje sanek są luźne i na większości wahaczy coś było luźne więc złożyliśmy wszystko na nowych częściach i problem znika.

 

+1. Przerabialem / przerabiam temat u siebie.

E92 335d Stage H

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.