Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Tak jak w temacie, jakiś czas temu zaczął mi się ten problem. Niby nie jest to jakoś BARDZO uciążliwe ponieważ auto na ogół nie gaśnie (2 razy zgasło, a pokazało się to może już ze sto razy) Sprawa ma się tak, że podczas jazdy w losowych momentach pojawia się na sekundę kontrolka akumulatora, szarpnie autem i jest znowu okay. Po owym incydencie czasami zgaśnie kontrolka od rezerwy na chwile, światła mogą przygasnąć ale to tylko na okres sekundy. Moja diagnoza padła na szczotki, a więc je wymieniłem. Nic nie pomogło. Co może być jeszcze tego powodem prócz szczotek? Jest to wszystko warte swojej ceny i stresu czy lepiej od razu kupić nowy alternator? Może problem wcale nie leży w alternatorze?

 

Dziękuje za każdą pomocną podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy klemy są porządnie podpięte do akumulatora i nie rozłącza Ci którejś podczas jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz sprawdzać ładowanie alternatora podczas jazdy w teście 9.0. Jak Ci się zapali kontrolka i spadnie ładowanie to wychodzi na problem z alternatorem.
Opublikowano
Możesz sprawdzać ładowanie alternatora podczas jazdy w teście 9.0. Jak Ci się zapali kontrolka i spadnie ładowanie to wychodzi na problem z alternatorem.

 

Test 9.0? Gdzie znajdę jakąś konkretną instrukcje do tego?

 

Tylko może to prxygasac silnik czyli obroty niższe, jest brak lub niskie ładowanie co nie jest problemem alternatora

 

Można konkretniej? Nie za bardzo zrozumiałem.

 

Ogólnie to jeszcze zmierzyłem i przy akumulatorze miałem ładowanie coś koło ~14,4 V

Opublikowano

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej efektowna procedura testu wskaźników

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika (np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

TEST10,11,12 niedostępny

TEST13 sygnał dźwiękowy - test

TEST14 niedostępny

TEST15 stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników, informacje w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu

TEST16,17,18 niedostępny

TEST19 odblokowanie/zablokowanie komputera

TEST20 niedostępny

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

Opublikowano
Alternator działa jak silnik chodzi. Jak przygasa np problem z iskra, paliwem to będą pokazywały się kontrolki. Często przy nieszczelności dolotu bądź problemy z krokowcem można zaobserwować spadek obrotów i może pojawić się kontrolka ładowania a, nawet smarowania.
Opublikowano
W jakim sensie obroty silnika spadają? Jest to stały utartek na przykład na postoju? Teoretycznie to zawsze przy pokazaniu sie kontrolki szarpie autem, tak jakby wracał na obroty. Moze to mieć cos do tego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.