Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W mieście problem nie występuje, tylko przy jeździe poza miastem. Zapala sie błąd "Chassis. Stop carefully". Tryby comfort lub sport sie nie włączają lub po chwili same wracają do NORMAL. Po ponownym uruchomieniu silnika błędu nie ma przez następne parę kilometrów lub jak ostatnio kilka dni.

Poziom płynu wspomagania jest OK( muszę dolewać bo cały czas cieknie korkiem. z nowym korkiem dalej to samo... )

Przy przeglądzie( inna sprawa ) w ASO nie stwierdzili błędu zapisanego w pamięci, poza ogrzewaniem lusterka.

Czy ktoś miał podobny problem?

Opublikowano

Zabrzmi to absurdalnie ale...... sprawdz czujnik wysokosci swiecenia lamp... jest to czujnik dzwigienkowy przy zawieszeniu...

 

Mialem cos takiego w a8, wywalalo bledem regulacji lamp i zawieszenia (przestawalo reagowac na zmiane ustawien zawieszenia i zapala sie kontrolka zawieszenia po czym czasem samo wracalo do normy a czasem po wylaczeniu zaplonu i dzialo sie tak jak piszesz poza miastem...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Postaram sie sprawdzić ten czujnik jak napisałeś.

Na zagranicznych forach nie ma za dużo o tym błędzie. Cztery przypadki i problemem był za niski poziom płynu wspomagania. W jednym przypadku pomogła wymiana zbiorniczka( w którym jest sitko i czujnik poziomu płynu) ,razem z pompa wspomagania.

Mnie najbardziej zastanawia dlaczego mi ciągle wywala ten płyn wspomagania przez korek. Kupiłem nowy korek i dalej to samo heh.

Ogólnie jechać sie chyba da z tym błędem bo nie zauważyłem żeby coś sie zmieniało...

Opublikowano

Chassis to zawieszenie wiec moze byc, ze obie rzeczy nie maja ze soba nic wspolnego, aaale...

 

Jezeli masz aktywky uklad kierowniczy czyli ze skretna osia tylna to moze tez to walic bledem...sa wtyczki elektryczne i moze byc spadek napiecia przez utlenione styki i tez bedzie bledem walilo......

 

Modul aktywnego ukladu jest pod fotelem kierowcy pod wykladzina.

Opublikowano

Sam nie wiem co mam :) Jeszcze nie rozszyfrowałem,ale na 99% tylnej oski nie mam skrętnej. Mam regulowana twardość zawieszenia to wiem ( tryby: comfort,normal,sport,sport+)

Czy taki błąd czujnika zawieszenia nie zostałby w pamięci auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy taki błąd czujnika zawieszenia nie zostałby w pamięci auta?

Jeśli na monitorze pojawił się błąd, to ten błąd jest rejestrowane w pamięci sterownika. ASO cię oszukał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy taki błąd czujnika zawieszenia nie zostałby w pamięci auta?

Przy przeglądzie( inna sprawa ) w ASO nie stwierdzili błędu zapisanego w pamięci, poza ogrzewaniem lusterka.

Jeśli na monitorze pojawił się błąd, to ten błąd jest rejestrowane w pamięci sterownika. ASO cię oszukał.

Opublikowano

Daj sobie spokój z aso.......jak masz za dużo kasy to Ci znajdę kolesia, który zna kolesia, który wie gdzie jest koleś, który się zna a i tak będzie taniej i fachowiej niż w sraso....

 

Sprawdź czujnik......ewentualnie gdyby chcieć się czepiać to może któryś amortyzator przekłamuje.

 

A ściślej nie amortyzator tylko ponownie wtyczka...amory są utwardzane prądowo, jest przy nich wtyczka.

 

Cuda współczesnej techniki..;)

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedzi.

Wtyczki na amortyzatorach sprawdzałem wcześniej wizualnie. Żadnej wilgoci czy brudu w nich nie było. 107tys km przebiegu-wyglądają jak nowe.Tylko po wypięciu po obu stronach i podłączeniu (te dolne na amortyzatorach) zbiegiem okoliczności miałem spokój przez 1600km do momentu podniesienia auta u mechanika.Od momentu podlewarowania błąd znowu sie zapala( tylko przy jeździe poza miastem). Podpinanie i odłączanie było na wyłączonym zapłonie...

Jestem umówiony do elektromechanika na sobotę wiec zobaczymy czy błąd rzeczywiście jest w kompie.

Edytowane przez Remiiuk
Opublikowano

Po sprawdzeniu wyszły dwa błędy:

-błąd ciśnienia w układzie dynamic drive

-niski poziom oleju w układzie wspomagania(przy prawidłowym stanie)

Do tego spieniony płyn w zbiorniczku i wycieki korkiem...Buczenie z układu wspomagania. Diagnoza padła na uszkodzona pompę wspomagania.

 

edit:

 

Po wymianie zbiorniczka jak narazie problemy ustąpiły( nie ma piany i dziwnych odgłosów z pompy).

Troszkę mam wilgotna gore zbiorniczka,ale to chyba normalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.