Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takie roboty najlepiej robić u braci fąfara, ale chyba juz zleciles komuś w Wawie...

 

Hypertech z pewnością poradzi sobie z tym też wzorowo :)

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie, tak jak i każde ASO :mrgreen:
Opublikowano
Patrząc na osobny wątek dotyczący właśnie M57 D306 to chyba nie jest to odosobniony przypadek.

Różne opinie krążą, ciężko wyciągnąć jakieś wnioski. Gdybym poczytał wcześniej trochę o łańcuchu w tym silniku to pewnie wymieniłbym profilaktycznie.

 

Teraz mleko się rozlało - w nowym silniku od razu wymienię :)

 

jaki koszt wymiany rozrządu w naszych 3l dieslach ? 2-3tys?

Opublikowano

tutaj masz rachunek ,gdzieś od pozycji 19 jest rozrząd

http://i.imgur.com/aGDRsBz.jpg

http://i.imgur.com/I65iqHc.jpg

Opublikowano
Jak się orientowałem to tragedii cenowej z wymianą rozrządu nie ma. Jak mam już silnik na stole to od razu sprawdzę i ewentualnie wymienię.
Opublikowano

Auto stoi już w końcu pierwsze w kolejce na podnośnik i w poniedziałek chłopaki zaczynają. Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia auto będzie do odbioru.

 

Tymczasem narodził się w głowie pomysł, że może dołożyć trochę i na wiosnę zamiast M3 E92 kupić M4. Kupa myśli się kotłuje.

Opublikowano

Nowy silnik już rozebrany, od razu wymieniam cały rozrząd oraz inne graty typu smog olejowy itp - koszt 52 elementów 3800 zł. Do tego dojdą jeszcze przy przekładaniu osprzętu wszystkie uszczelki.

Za to nowy silnik będzie wtedy zrobiony i bezawaryjny na lata. A wszystko to dla potencjalnego nowego klienta bo... plan jest taki, żeby na wiosnę kupić M4. :twisted: :twisted: :twisted:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak postepy?

 

Przez okres wakacyjny prace mocno się przeciągnęły - ponad msc samochód czekał na swój termin. Później była kwestia znalezienia pokrywy rozrządu i sanek ale w tym tygodniu auto powinno być gotowe.

Sytuacja wygląda tak: przekładam cały osprzęt z poprzedniego silnika bo był w bardzo dobrym stanie. W nowym silniku wymieniłem od razu kompletny rozrząd, smog olejowy, wszystkie wężyki które mogłyby w niedalekiej przyszłości przysporzyć problemów + wszystkie uszczelki, termostat, wahacze przednie, jeden z węży klimatyzacji.

Sam rozrząd + wstępny pakiet uszczelek to 57 elementów.

 

W starym silniku zerwał się dolny łańcuch rozrządu - jak już auto będzie gotowe to otworzę silnik, może ktoś będzie potrzebował jakieś pojedyncze elementy z niego.

 

Sanki wraz z wahaczami do wymiany gdyż nieszczęśliwie prawdopodobnie przy wciąganiu na lawetę lub chwilę wcześniej o coś zahaczyłem wahaczem - zgięło lekko uchwyt na sankach a że nie lubię rzeźby to od razu wymieniam całość.

Cały zabieg przekracza 20k PLN, myślałem nawet czy nie pojeździć jeszcze rok autem - będzie teraz doprowadzone mechanicznie do ideału, przez następne 150 tys nie ma prawa się nic zadziać.

Zobaczę, jeżeli znajdzie się konkretny kupiec to sprzedam i kupię M3. Jeżeli nie to jeszcze pojeżdżę. Wrzucę później kompletne podsumowanie kosztów naprawy.

Opublikowano
oby mechanicy byli sumienni i pospinali wszystko jak fabryka ! to bedzie perfekt
Opublikowano
oby mechanicy byli sumienni i pospinali wszystko jak fabryka ! to bedzie perfekt

 

Robię u jednej z lepszych ekip w Warszawie więc powinno być wszystko ok.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nastał dzisiaj w końcu ten dzień, kiedy odebrałem samochód po naprawie.

 

Samochód unieruchomiony został 25 czerwca. Zdiagnozowano problem z rozrządem - nie kręciły się wałki. Przebieg 193086 - oryginalny.

Co ciekawe 6 km przed zerwaniem rozrządu komputer zarejestrował serię błędów ale nie objawiło się to ani żadnym komunikatem ani jakimkolwiek zaburzeniem w pracy silnika. Po zarejestrowaniu błędów samochód był zgaszony oraz odpalony po czym przejechałem może około 4 km.

Błędy zarejestrowane przy przebiegu 193080:

 

- 00A6CF - JBE: AUC sensor,

- 003EC0 - DDE: Camshaft sensor, signal,

- 003EC1 - DDE: Camshaft sensor, signal,

- 004590 - DDE: Rail-pressure plausibility delivery-controlled

- 0041E7 - DDE: Oxygen sensor, signal, pump current,

- 00D204 - Physikalischer Busfehler

 

Może ktoś z Was ma pomysł dlaczego komputer nie ostrzegł mnie w żaden sposób, że dzieje się coś niedobrego?

Samochód po długim czasie oczekiwania związanym z okresem wakacyjnym, zapisanymi wcześniej samochodami, poszukiwaniem części dzisiaj został przeze mnie odebrany. Wymieniony został:

 

- silink M57N2 - koszt 6000 zł

- nowy rozrząd, smok oleju, komplet uszczelek - łącznie 54 elementy - 3870 zł

- termostat główny OEM - 307 zł

- uszczelki podstawki filtra - 90 zł

- uszczelka turbo - kol wydechowy - 93 zł

- uszczelniacz wału tył - 367 zł

- podciśnienia 4M - 200 zł

- oring vacum pompy ASO - 19 zł

- uszczelka turbo dpf - 64 zł

- uszczelniacz konwertera ASO - 84 zł

- przewód klimatyzacji - 356 zł

- oringi rur IC - 180 zł

- guma wlot turbo - 49 zł

- śruba sanek 25szt - 28 zł

- śruba sanek 25 szt - 48 zł

- śruby wahaczy 4 szt - 84 zł

- nakrętki 2szt - 10 zł

- wahacze komplet TRW - 1144 zł

- wkręty, śruby, blaszki - 50 zł

- diagnostyka elektroniki - 386 zł

- serwis klimatyzacji - 250 zł

- płyn chłodniczy 8L - 80 zł

- płyn wspomagania 1,5L - 162 zł

- olej + filtr 8L - 320+65 zł

- olej do skrzyni ok 1L - 200 zł

- serwis 47,5 godziny - 9167 zł,

- chemia warsztatowa - 225 zł

- sanki - 550 zł

- pokrywa rozrządu - 150 zł

 

Całkowity koszt 24558 zł

Została mi tylko do zrobienia zbieżność.

Samochód obecnie pod względem mechanicznym jest bez zarzutu. Komora silnika wygląda jak nowa, wszystko ładnie i schludnie poskładane. Dzisiaj przejechałem 130 km i samochód chodzi wzorowo. Sam silnik wewnątrz został wyczyszczony, wyczyszczony został dolot oraz wszystko co możliwe. Olej nadal jest ładny, klarowny a nie czarny jak zawsze w dieslu.

 

fad06ef1c9ae.jpg

4f5c7d245c3d.jpg

 

Dzisiaj po odbiorze od razu wrócił mi nastrój - przetestowałem od razu motor pod każdym obciążeniem.

 

W skrócie - moja rada - wymieniajcie rozrząd w nowoczesnych silnikach, nawet jeżeli jest na łańcuchu. Obstawiam, że 150-170 tysięcy km powinno być optymalnym przebiegiem do wymiany.

A teraz najlepsze - samochód w najbliższym czasie idzie na sprzedaż bo są dalsze plany motoryzacyjne. Samochód zrobiony jest wzorowo, kolejne 150 tysięcy powinien przejechać bezawaryjnie więc gdyby ktoś był zainteresowany to piszcie śmiało. Cena będzie wysoka ale absolutnie nie spieszy mi się ze sprzedażą.

 

Może ktoś w Warszawie byłby chętny na zrobienie sesji zdjęciowej w zamian za dobrą flaszkę?

Opublikowano
No ladnie wyglada :) w sumie koszt czesci nie byl jakis kosmiczny ale robociznac juz całkiem niezle :shock: tak z ciekawosci orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany lancucha? w sensie sama robocizna?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
No ladnie wyglada :) w sumie koszt czesci nie byl jakis kosmiczny ale robociznac juz całkiem niezle :shock: tak z ciekawosci orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany lancucha? w sensie sama robocizna?

 

Ceny są różne i się wahają ale jest to średnio ok 1.5 tyś

Opublikowano
Cena za robociznę faktycznie wysoka ale też było co robić. Dwa silniki do rozebrania i jeden do zebrania. Wolałem zapłacić więcej ale przynajmniej wiem, że wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką.
Opublikowano
za 1,5 to raczej same rzeźby , marko byłeś przy robocie widziałeś co i jak

 

Adaś napisałem średnio za samą robocizne, nie mówię o profi robocie jaka jest wykonywana u Ciebie na warsztacie i jestem świadomy ile trzeba zapłacić za konkret obsługę :wink: wziąłem pod uwagę przeciętne warsztaty bo jednak masa ludzi z tego forum szuka taniej obsługi , ja jednak wolę profi podejście i dlatego byłem u Ciebie :cool2:

Opublikowano

Spoko,

 

Generalnie przyjechałbym z autem do Was - znacie je bardzo dobrze. Tylko pomyślałem, że możecie nie podjąć się zabiegu ze względu na tylko jeden kanał i brak miejsca.

Szkoda, że na ostatnim przeglądzie nie było słychać rozrządu no ale cóż, złośliwość rzeczy martwych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m nie slychac rozrządu, w n juz to poprawili :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko,

 

Generalnie przyjechałbym z autem do Was - znacie je bardzo dobrze. Tylko pomyślałem, że możecie nie podjąć się zabiegu ze względu na tylko jeden kanał i brak miejsca.

Szkoda, że na ostatnim przeglądzie nie było słychać rozrządu no ale cóż, złośliwość rzeczy martwych.

 

jak wiesz robimy wszystko z mechaniki jeśli chodzi o twój silnik natomiast terminy to rzecz której nie da się przeskoczyć, tak jak oli222 pisze w tym silniku nie usłyszysz

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masakryczny koszt. Szczerze to jeśli auto ma iść na sprzedaż to nie wiem czy nie bardziej opłacalne było sprzedawanie z padniętym silnikiem przy takich kosztach naprawy.

W tym momencie nie wyobrażam sobie nie zatrzymać takiego auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.