Skocz do zawartości

E46 M43B19TU - nie odpala po remoncie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam bardzo dziwny problem w swojej beemce. Generalnie silnik 1.9 Pb + Lpg jest po remoncie głowicy oraz rewizji dołu tj. tłoki, pierścienie i panewki wału. Ogólnie silnik nie odpala mimo tego że:

- ciśnienie na wszystkich cylindrach 12,5 bar równiutko,

- iskra na świecach jest zdrowa po wyjęciu świecy i przyłożeniu do masy,

- ciśnienie paliwa prawidłowe, wtryski pracują bardzo dobrze,

- rozrząd ustawiony prawidłowo - na blokadach,

- wszystkie czujniki podpięte (sprawdzałem 10x),

- po podpięciu pod kompa brak błędów,

- dodatkowo dziś podmieniałem na drugi czujnik położenia wału oraz czujnik położenia wałka rozrządu - bez zmian,

Ręce opadają - już nie wiem gdzie szukać. Dziś z kolegą targaliśmy auto na lince kilka kilometrów i nie chciał zaskoczyć - jeden raz na chwilkę silnik załapał i zareagował na pedał gazu. Co zaobserwowałem na lince. Kontrolka oleju i alternatora nie gaśnie, check też się świeci (ale chyba powinien zgasnąć dopiero jak zapali), pokazuje prędkość ale nie pokazuje obrotów silnika - co do obrotów to wskazówka leży cały czas na zero i co jakiś czas tylko zaskoczy na chwilkę tak jakby coś gdzieś nie łączyło dobrze? Zaznaczę że ciągnięty był na 2gim biegu przy obrotach około 3 tys (raz zaskoczył to zobaczyłem).

Nie wiem już gdzie może leżeć problem - jak ktoś coś wie to będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano

Bezpieczniki od kompa sprawdzone ? zazwyczaj są osobno w komorze silnika.

Samostartem mu pomagaliście ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak, zapomniałem napisać, samostartem też psikaliśmy i nie chciała wcale zagadać. Ale co mają bezpieczniki do tego skoro jest iskra oraz paliwo ? Wszystko podaje prawidłowo ...
Opublikowano

No to zapłon przestawiony, ale powinien trochę łapać, czyli coś innego.

Teoretycznie to jest potrzebna iskra, paliwo i sprężenie na tłokach, to wszystko powinno się zgrywać w odpowiednim czasie. Uszkodzone kable ?

Może ktoś się jeszcze odezwie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
ja bym zaczął szukać właśnie w niewłaściwym zapłonie, niemożliwe, że masz wszystko potrzebne do startu a silnik nie gada. Miałem kiedyś podobną zagadkę w Alfie Romeo (diesel co prawda). Winowajcą okazał się wyjęty jeden z przekaźników w skrzynce bezpieczników
Opublikowano
Witam ponownie, wczoraj po nocy jeszcze grzebałem bo nie dawało mi to spokoju. Wymieniłem przewód od odmy jeszcze bo tamten był przypchany trochę. Co spostrzegłem to że on się chyba zalewa. Kręci, kręci nie odpala a po wykręceniu świec wszystkie są mokre. Wysuszyłem mu wczoraj świece, pokręciłem silnikiem na odpiętych wtryskach i zakręciłem świece spowrotem, podpiąłem wtryski i zapalił na kilka sekund wszedł na obroty ładnie ale zgasł (prawdopodobnie, że w tym momencie nie było przewodu między odmą a deklem), założyłem przewód i znów trup, kręciłem, kręciłem i nic. Odma nie jest zapchana zaznaczam. Później znów na linkę za drugim autem i znów nic. Ostatnio jak wyjmowałem listwę wtryskową zobaczyć czy daje paliwo to dawała ale chyba za ostro - oglądałem filmiki na YouTube itp to wtrysk benzyny daje taką ładną mgiełkę a moje leją jak z małego Karchera. Na oko ciężko powiedzieć czy jest ok czy nie. Co myślicie ? Za duża dawka paliwa i może go aż tak zalewać ? Nadmienię, że przełożyłem jeszcze świece z drugiego sprawnego auta (NGK) i dopiero na tych się odezwał a stare (denso) nigdy nie dały oznak życia mimo, że iskra jest ładna (ale bez obciążenia wiadomo). To co wtryski do wymiany ? Bo przestawiony minimalnie zapłon chyba nie miałby aż takiego znaczenia - raczej by auto było słabsze czy ciut podszarpywało a mój jak odpalił wtedy ten jeden raz to pierwsze 2 sek się telepał - ale wiadomo pierwszy start, a później 3 sekundy równiutko aż zgasł więc zapłon chyba ok.
Opublikowano

Iskrę ma, paliwo ma a powietrze dostaje ? Może kolektor na czas remontu szmatą był zatkany ? na lejących wtryskach z kłopotami ale powinien zapalić.

Przy zdjętej odmie też powinien odpalić ale będzie nie równo chodził bo kolektor będzie zaciągał lewe powietrze.

Kiedyś przy zakładaniu kolektora dolotowego przewody weszły pomiędzy kolektor a blok i tak przykręciliśmy co robiło zwarcie i paliło bezpiecznik od ECU a byliśmy w trzy osoby i niby każdy fachowiec ;-) . Piszę o tym bo przy remontach jedno się naprawi a coś zepsuje.

W twoim bezpieczniki od ECU są dobre bo masz iskrę i wtrysk.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie wiem czy to cos pomoze ale moze sprobuj z odpieta przeplywka zapalic? W tym silniku nic skomplikowanego nie ma wiec jak na blokadach to pewnie dobrze zlozony ☺
Opublikowano
Próbowałem z odpiętą przepływką też - bez zmian. Podmieniłem jeszcze listwę wtryskową i też bez zmian. Poddaję się bo za długo to trwa - zaprowadziłem auto do chłopaków ze Świdwina, którzy grzebią się tylko w BMW. Mam nadzieję, że to jakaś pierdoła - jak dojdą co jest to napiszę :) Pozdr
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

Chciałem poinformować co było i zamknąć temat :) Uszkodzona była wtyczka przy czujniku położenia wału przez co wypalił się też jeden pin w komputerze :/ Do wymiany komputer i wiązka do naprawy - Koszt 350 zł + mój zapasowy komputer na części :/ Najgorsze jest to, że kolega "elektromechanik" nie zauważył, że komputer nie szczytuje obrotów silnika i stąd było szukanie i wymienianie po kolei wszystkiego. Na szczęście chłopaki zaczęli od diagnostyki komputerowej i nie musieli wymienić mi pół auta. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.