Skocz do zawartości

[328i] M52B28 nie pracuje na wszystkich cylindrach


DawidKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam E36 Coupe po swapie na M52B28 z M50B25 (jeszcze wcześniej z M42B18)

Silnik odpala ale jest problem trochę za długo kręci i dziwnie załapuje.

Na wolnych mam wrażenie że nie chodzi na wszystkich cylindrach. Oglądałem świece i wyglądają na okopcone delikatnie.

Szczególnie daje to o sobie znać jeśli wskazówka zejdzie z niebieskiego pola wtedy tak jakby "pokichuje" lekko w wydech

Wolno schodzi z obrotów i dziwnie reaguje na gaz, tzn po dodaniu trochę gazu i trzymaniu w jednej pozycji obroty najpierw się utrzymują i po chwili wolno zaczynają rosnąć.

Lewe powietrze nie wiem czy jest ale sprawdziłem podciśnienia, uszczelki, wygląda na to że jest ok. Po zgaszeniu silnika dopiero gdy silniczek krokowy się wyłączy, słychać zassanie powietrza (ewentualnie jak wcisnę pedał gazu)

Po otworzeniu korka wlewu oleju silnikiem już całkiem zaczyna rzucać i obroty mu opadają.

Po rozgrzaniu ma moim zdaniem za niskie obroty (około 550-600/min)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z komputerem nie możemy się połączyć bo nie mamy programu

Nagrałem filmik żeby zobrazować co się dzieje (w pewnym momencie dźwięk ucichł bo mam coś z mikrofonem w telefonie)

https://youtu.be/VnFd-hS5CCg

 

Świece wyglądają tak (nie są mokre ale okopcone):

http://i.imgur.com/6v1WCdT.jpg

http://i.imgur.com/FeozokY.jpg

http://i.imgur.com/y8zcjsr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie pracuje na wszystkich cylindrach to jest na to łatwy sposób. Po kolei na pracujacym silniku odpinaj kable od cewek. Jeśli przy którymś cylindrze dzwiek sie nie zmieni to masz winowajce. To tak bez komputera można sprawdzić jeśli któryś cylinder kuleje i nie ma iskry czy coś.

 

bez diagnozy cięzko coś stwierdzić, jeśli potwierdzi się cylinder to wtedy potrzebujesz iskre i paliwo na tym cylindrze do pracy, sprawdzasz swiece, cewke, fajke, wtryskiwacz benzyny. Jesli wszystko chodzi dobrze, wszystkie cylindry to warto i tak sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

 

ja też bym stawiał na czujnik wału czy wałka, też się wtedy silnik krztusi i trzęsie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tą pracą nie na wszystkich cylindrach to nie do końca tak dosłownie bo bardziej chodziło o pojedyncze wypadanie zapłonów:

 

https://youtu.be/AIfJb_zAda0

 

Rozebrałem trochę dolot i przyjrzałem się czujnikowi temperatury powietrza dolotowego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=GWIn_EJYhmI&feature=youtu.be

 

Wymieniłem oring i przestał latać, skończyło się wypadanie zapłonów, normalnie reaguje na gaz ale pozostał problem długiego kręcenia przy odpalaniu (gdy za wcześnie puszczę kluczyk to potrafi strzelić lekko w dolot) oraz wolnego opadania z obrotów.

Nie wiem czy mówiłem ale czujnik wałka rozrządu widać że był niedawno wymieniany na jakiś zamiennik, mam nadzieję że to załatwi problem jeśli zmienię na oryginalny

Szukać używki oryginalnej? Nie dam 450 zł za kawałek drutu i pręta ferromagnetycznego. To jakieś chore ceny nowych org części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzeniu czujnika od wałka albo wału (wymieniałem praktycznie dwa na raz) miałem też klekotanie. Wtryski tak pracowały dziwnie

Wymieniałem na vdo siemens oczywiście. Zamów na czescidobmw.pl i po problemie. Nie kupuj oryginały bo różnią się logiem. Na vdo masz zdarty napis bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast szukać na pałe już dawno byś zdiagnozował auto. Uniwersalne czytniki błedów koło 100-200zł i możesz każde auto diagnozować.

Dedykowany kabel do BMW jakieś 60zł i do tego program Inpa za darmo, instalacja pól godziny.

 

A tak bedziesz wymieniać w ciemno po kolei i szukac czemu auto nie jeździ. Czy warto pomyśl sam ?

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 95r i łączy się bez problemu zwykły kabel na USB z allegro.

 

Inpa na Win7 tez bez problemu się instaluje i można diagnozować auto.

 

Poza tym tak jak pisałem, masz uniwersalne czytniki pod OBD gdzie każde auto można diagnozować. Kosztują 100-200zł na allegro, nie zawsze są bardzo dokładne ale za to wszystkie marki można podpinać.

 

Zawsze możesz też do mechanika się udać na odczytanie błędów, tyle że bedzie to kosztować wiecej niż kupno swojego kabla.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzeniu czujnika od wałka albo wału (wymieniałem praktycznie dwa na raz) miałem też klekotanie. Wtryski tak pracowały dziwnie

Wymieniałem na vdo siemens oczywiście. Zamów na czescidobmw.pl i po problemie. Nie kupuj oryginały bo różnią się logiem. Na vdo masz zdarty napis bmw

 

Okazał się czujnik położenia wałka rozrządu.

Dzwonię i dowiaduję się że już nie ma tych czujników. VDO wycofało produkcję pare miesięcy temu. JEstem w czarnej d****

Na iparts to samo i gdzie bym nie zadzwonił to też tak.

 

Co pozostaje? Sprzedać silnik tylko z powodu że nie ma już dobrych części do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdury. Kup na czescidobmw.pl a nie jakieś 20letnie używki

 

Dzwonił, pytał, nie ma. Sam mu załatw nówkę jak masz dostęp :).

Poza tym ktoś miał ostatnio rozbitka z prawie nowym czujnikiem, 2 letnim, też powiesz że ten czujnik ma 20 lat? Ludzie to zmieniają i to normalna postać rzeczy, że można dostać czujnik który pojeździ jeszcze z 5 lat albo i więcej :cool2:

 

No chyba że chcesz to:

http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzadu-bmw-3-e36-320-323-328-oryg-i6494819333.html

chociaż cena powala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam czujnik wałka który kupiłem żeby dojechać. Jest ze znaczkiem bmw, działa błędu nie ma i złej pracy, ale nie zostawiłem go bo nie wiem ile pochodzi a auto muszę mieć do pracy i nie ma mowy by nie mogło odpalić.

 

Jest od silnika m52b20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

PROBLEM ROZWIĄZANY

Zmieniłem czujnik wałka rozrządu na org używany i nic odpalam, nadal to samo.

Odpiąłem z ciekawości wtyczkę od czujnika położenia WAŁU i odpalam - chodzi tak samo jak przedtem

Ściągnąłem gumę przy wtyczce czujnika i dalej chyba nie muszę tłumaczyć

http://i.imgur.com/4belnlu.jpg

 

Rozciąłem to bardziej i zaizolowałem - teraz odpalanie, moc, praca silnika jak ręką odjął :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.