Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się nowy E53, rozmawiałem ze sprzedającym, który podaję, że serwis był prowadzony do 2009r i wynosił 209kk. Później historia serwisowa ciągnie się w duńskim raporcie. Dla mnie nieco podejrzane. Na ile można ufać stronie:

 

http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=uu31188

Rejestracja auta: UU31188

 

Ogłoszenie:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6513271805#eb1a16c009

 

Wg moich kalkulacji brakuje jakieś 180kk. Skoro do 2009r robiło po 30kk rocznie i nagle przebiegi spadły.

WIN:

Model: X5 4.4I (EUR)

E-F-R series: E53

Series: X

Type: All-Road

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M62/TU

Displacement: 4.40

Power: 210 (285 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC

Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR

Prod.date: 2001-03-16

S205 Automatic transmission

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S220 Self-levelling suspension

S226 Sports suspension settings

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S302 Alarm system

S312 BMW LA wheels with mixed tyres

S321 Exterior parts in vehicle colour

S328 Door sill

P330 Sports package

S342 Interior trim strips, Titan Shadow

S386 Roof railing

S403 Glass roof, electrical

S413 Luggage compartment net

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S459 El. front seat adjustment w. memory

S464 Ski bag

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S496 Seat heating, rear

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S533 Air conditioning, rear

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S620 Voice control

S630 Car phone with cordless receiver

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S775 Headlining anthracite

S785 White direction indicator lights

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S818 Battery master switch

S823 Hot-climate version

S840 High speed synchronisation

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S925 Dispatch protection pack

S926 Spare wheel

S937 REQUEST CD ROM ON DELIVERY

Opublikowano

No tak to niby wygląda jak w tym co podales, a auto nie zmienilo wlasciciela koło 2009 roku?

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Reg=UU31188

Ta strona zwraca przebiegi rejestrowane na przeglądach technicznych, to ktoś musiałby co te 2

lata licznik cofać żeby oszukać. Fotel kierowcy po tych widocznych kawałkach zbyt dobrze się nie zapowiada

więc może poproś o dodatkowe zdjęcie jeżeli będziesz chciał go obczaić. Przebieg może być delikatnie "skorygowany"

bo inaczej w ciągu roku od dziś zrobił 5k

Opublikowano

Jak bedziesz tylko patrzyl na przebieg nigdy nic nie kupisz...jezdzisz przebiegiem czy stanem auto lrpiej miec wiekszy przelot a porobione newralgiczne rzeczy...jesli ci padnie skrzynia ewentualnie pare gratow w silniku to 8000 tysi lekka reka....auto pp zdjeciach wyglada zacnie chyba jak kazde trzeba wejsc pod oraz sie przejechac zeby cos wiecej powoedziec...w e53 lubia przygnic ranty drzei tylna klapa trzeba sparwdzic jak przedni wozek bo tez go ruda lubi

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Muszę zadzwonić do sprzedającego, który zasugerował mi, że auto mogło stać się drugim w rodzinie stąd zmiana przebiegów na mniejsze. Po fotkach wygląda bardzo dobrze. Sprzedający twierdzi, że skrzynia nie była robiona, do tego nie wiadomym pozostaje rozrząd. Zaraz zadzwonię po dodatkowe zdjęcia fotela i wstawię tutaj, aby można było ocenić. Zdjęcia zostaną wysłane bez problemu - sprzedający twierdzi, że ma kilka aut i tym zrobił 5kk, aczkolwiek wiadomo jak jest;).
Opublikowano
No to kolorowo. Na dzień dobry 15tyś, bo gaz też trzeba założyć:(. Nie sądzę, aby skrzynię od razu trzeba było robić, choć w życiu różnie bywa.
Opublikowano

Nusisz dobrze sparwdzic daną sztuke to jest najwazniejsze bo jesli nikt od nowosci tam nie ruszal to jest prawdopodobienstwo ze moze trafic na ciebie..nie zebym straszyl ale trzeba wiedzoec co ile kosztuje mam trzeciego x narazie odpukac nic grubego sie nie trafilo...generalnie to dobre auta

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Jeśli faktycznie ma oryginalne 280kkm to już czas na rozrząd bez dwóch zdań. Skrzynia biegów to pewnie kwestia czasu. Nie wiem czy nie lepiej kupić z niepewnym przebiegiem ale już coś zrobione bo 45tys za auto 2002/03 to nieporozumienie.
Opublikowano

rozrzad zrobilem w swoim 4.4 za 2000 zl , tylko vanosy zostawilem bo przebieg u mnie 220k km( auto od nowosci w mojej rodzinie) wiec az tak drogo nie powinno byc . Przy takim przebiegu uzytkowanie 4.4 bez zrobionego rozrzadu to igranie z ogniem , w kazdej chwili moze pasc , jak np tego nie uslyszysz i pojedziesz w trase to bedzie pewnie po silniku.

Skrzynie ZF moga ci pasc przy 350 czy 400t km a moga i przy 200k km. Zalezy jak ktos uzytkowal auto. Tak czy siak to zawsze niepewnosc czy nastepnego dnia dojedziemy tam gdzie chcemy , szczegolnie ze zima idzie i mrozy - stare materialy nie lubia zimnego odpalania na mrozie ;)

Opublikowano

Muszę trochę ostygnac bo faktycznie za bardzo się podpaliłem. Szukam dalej. Na 90% wiem że będzie to jednostka 4,4 a nie 3,0. Ubywajacy olej plus skrzynia gm nie do końca nie przekonują. W 4,4 rozrząd na start plus skrzynia z czasem... Tam już się nastawiam.

Z tego co widzę przebiegiem nie ma co się sugerować 200-350kk w tym zakresie będę szukał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sierocki czemu szukasz w PL, skoro w innym wątku napisałeś że bezproblemowo możesz pojechać do DE i tam kupić? Sam pchasz się w kłopoty.
Opublikowano

Szukam też w de. Nie ukrywam jednak ze wolałbym kupić tu... Bo ale cóż u nas ciężko trafić. Do kogo nie zadzwonię wszystko od handlarza. Więc wiadomo jak z historią... W de też nie wyślę lawety w ciemno - auto dla siebie więc trzeba jechać. Wszędzie min 600-700km.

Pojadę obejrzę chyba swoim autem a później puszczę lawete. Dzień urlopu i 300 to nie majątek zły wybór może mnie kosztować 20x więcej. Liczę się że de muszę szykowac na start 5-7 więcej a jak wyjdzie skrzynia to już kosmos.

Jak kupie w pl zawsze zostaje mi na skrzynie i coś jeszcze dlatego szukam też u nas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę trochę ostygnac bo faktycznie za bardzo się podpaliłem. Szukam dalej. Na 90% wiem że będzie to jednostka 4,4 a nie 3,0. Ubywajacy olej plus skrzynia gm nie do końca nie przekonują. W 4,4 rozrząd na start plus skrzynia z czasem... Tam już się nastawiam.

Z tego co widzę przebiegiem nie ma co się sugerować 200-350kk w tym zakresie będę szukał.

Brawo, wreszcie...

Dwa dni zajęło Ci zrozumienie, że V8 + ZF to lepsze połączenie niż 3.0i + GM.

Jeszcze parę dni i zauważysz, że nieoszukane 3.0d też można w E53 wziąć pod uwagę.

Ale w Twoim przypadku NIE NAMAWIAM.

E53 z V8... :cool2:

A co z IS-em ?

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Hehe. Nie przekonasz mnie do diesla mam teraz loty na benzynke w gazie. 8 lat diesle bez miny i niech moja opinia o nich pozostanie nadal taka pozytywna jak jest do tej pory. W sumie powinienem nadal brnac w on. Im więcej czytam tym bardziej się boję wtryskiwacze, dwumasy, turbiny. Nieźle namawiasz :D

IS nie koszty już mnie przerosna.

Opublikowano

tak czytam te wątki Twoje na temat kupna e53 i z takim podejściem ciężko coś kupić

moim zdaniem nie ważne czy kupisz e53 za 30.000 czy za 42.000 to musisz mieć w zapasie te 5-7 tys zł na naprawy

to są już co najmniej 10 letnie auta i do tego nie są najtańsze w utrzymaniu...

V8 to koszty naprawy jak byś miał dwa silniki, niestety...

jak ma być ekonomicznie to najtaniej 3.0i, lub dobrze utrzymane 3.0d

cena i przebieg w ogłoszeniu nie zawsze odzwierciedlają stan samochodu!

Opublikowano

Rozpocząłem poszukiwania na 3,0i. Nie potrzeba mi super mocy i o tym też pisałem. Odradzono mi ten motor a bo to słaby a bo to skrzynia gm a olej bierze. I tak się zrazilem i zacząłem szukać 4,4.

Diesla nie chce. Dlatego też pisałem że chciałbym kupić w pl i mieć te 7 na doinwestowanie. Załóżmy zakup za 28pln reszta to na awarie.

Opublikowano

Piersze silniki m54 maja apetyt na oliwe mam ten silnik w x5 i e60 z 2005 r zuzycia nie zauwaxylem napewno 3.0i do normalnej jazdy wttarczy i jak zadabny to bezawaryjny

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

m54 się całkiem dobrze sprawuje moim zdaniem w e53, do normalnej jazdy wystarcza

miałem okazję pojeździć, oczywiście diesel wydaje się szybszy a V8 to V8, aczkolwiek 3.0i jest najmniej awaryjny

w e46 zużywają olej, ale w innych modelach jest już troszkę lepiej

skrzynia GM nie jest taka zła, jest to bardzo dobra skrzynia a ewentualne naprawy są tańsze niż ZF - złe opinie o skrzyni GM krążą od użytkowników e39 z przebiegiem poniżej 200.000km a w rzeczywistości te auta mają po 700.000

zobacz w jakich modelach ta skrzynia występowała i w jacy producenci je stosowali i jakie te samochody potrafią zrobić przebiegi

minusem jest to, że jest 5 biegowa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jednak 3,0i i skrzynia gm nie są takie be. Wole kupić mniejszy motor niż 4,4. Nad tym modelem będę się koncentrować.

Żeby była jasność - E53 4.4i w dzisiejszych czasach to nie jest Bóg wie co.

Ale automat GM versus ZF to przepaść. I naprawdę trudno tego nie zauważyć, przejedź się jednym i drugim - poczujesz, bo jest spora.

A tak przyznaj szczerze - napisałem 4 dni temu - czy czytałeś tę opinię na autocentrum: - co napisali inni o eksploatacji wersji X5 3.0i automat 2002r. -klik-klik-

Tu masz pierwszy z brzegu forum wątek o spalaniu oleju M54 -klik-klik- a takich wątków jest na tony.

Chyba nie czytałeś..., chyba trzeba to nadgonić.

Choć nie, nie czytaj, kupuj co tam Ci pasuje. Twój budżet, Twoja strata finansowa.

Ale o tym pogadamy za parę lat.

 

PS.

Jeszcze średnia spalania na portalu autocentrum_pl:

autocentrum_pl E53 3.0i 2000-2006 -klik-klik- średnia fabryczna: 12,7 l/100km, średnia użytkowników na Pb 15,1 l/100km, średnia użytkowników na LPG 17,3 l/100km (średnia z 16 raportów)

autocentrum_pl E53 4.4i 2000-2004 -klik-klik- średnia fabryczna: 13,9 l/100km, średnia użytkowników na Pb 15,5 l/100km, średnia użytkowników na LPG 16,1 l/100km (średnia z 19 raportów)

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Tak czytałem. Znam już sporo opinii i czytam dalej. Dziś z czystej ciekawości oglądałem motor diesla z mocą 218km. Szok. Jedzie pięknie. Jaka jest skrzynia biegów w dieslu?
Opublikowano
Ale posłucham forumowiczów i IMO warto było się przejechać. Jest całkiem dobrze a biorąc pod uwagę że chce 3 czy 4,4 benzynę to i w sumie mogę dalej mieć diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.