Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co daje odłączenie elektronicznie zaworu EGR w e60 530d z przedlifta ?

 

Czy jazda z zaślepionym podcisnieniowo zaworem może powodował błędne odczyty przepływomierza a co za tym idzie jakiś tryb awaryjny lub inne zmiany ?

 

Czy odłączenie elektronicznie coś zmieni w funkcjonowaniu silnika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zaslepisz to zaczną wyskakują błędy a samochód zacznie się dusić.

Poprzez EGR są doprowadzone spaliny do ponownego "przepalenia" w komorze silnika podczas jazdy bez obciążenia lub postoju co wiąże się ze skutecznym zasyfianiem kolektora i nieznacznym zmniejszeniem mocy sylnika.

 

Aby komputer wiedział że silnik "nie ma" EGE-a trzeba koniecznie komputerowo wyłączyć co z drugiej strony wiąże się z glosniejsza praca silnika na zimnym i mniejszemu spalaniu.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
zastanawia mnie czy zaślepiony tylko podciśnieniowo może wprowadzić pracę silnika w trybie awaryjnym ? tzn ograniczona moc przez błąd recyrkulacji spalin i zbyt dużą dawkę masy powietrza ?
Opublikowano

Hmm, dziwne, odłączyłem egr tylko podcisnieniowo jeżdżę tak któryś dzień i wszystko działa normalnie (chyba), nie ma żadnego błędu na BC w aucie, żadnego checka

ale po podpięciu inpą pojawia się w DDE 4501 Exhaust Gas Recirculation. I zastanawiam się jako to ma wpływ na pracę silnika, gdyż na pozór chodzi normalnie ale czy nie w jakimś trybie awaryjnym ?

 

Jedynie co mnie niepokoi to nadmiar masy powietrza przy niskich obrotach a malejąca masa powietrza wraz ze wzrostem obrotów przy przyspieszeniu (egr zaślepiony tylko pocisnieniowo) (wartość doładowania turbiny oczekiwana jest identyczna z wartością rzeczywista i wskazuje na około 2200 jednostek, nie wiem czy to ok czy nie za mało w e60 530d ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj, że całkowite odłączeni (zamknięcie) EGR, powoduje szybsze zużycie turbiny, nieprawidłowe jej działanie, bo spaliny, które miały wracać do kolektora dolotowego, trafiają właśnie na turbinę. Dlatego właśnie komputerowo nie można całkowicie wyłączyć EGR, a jedynie ograniczyć go do 40%.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.