Skocz do zawartości

problem- nie ma obiegu wody - wsio wymienione 523


Impuls78

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie znajomy ma BMW 523 e39 '96 i ma problem - nie ma obiegu płynu chlodzącego (gotuje sie) - wymienieł pompe wody - termostat - chłodnica z przebiegiem 500km (nówka sztuka) - stracił już koncepcje co może być pzryczyną. Wody w ooleju nie ma i odwrotnie . Maci ejakieś pomysły co moze być tego przyczyna ?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

A visco sprawdzaliście.I na jakiej podstawie twierdzi ,że nie ma obiegu ?

Pozdro!

 

na takiej ze mu sie gotuje plyn i wyparowywuje - twierdzi prawa ruda w chłodnicy jest gorąca a lewa zimna - patrząc od przodu na silnik. Co to jest visco - ja sie nie orjętuje za bardzo(mam bemke 1,5 miesiąca ) a on jest czechem więc musze mu to jakoś wytłumaczyć :) Do czego to i co robi ?

Pozdro

marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visco to sprzęgło lepkościowe, na którym jest zamontowany wentylator chłodnicy, ale visco nie ma nic wspólnego z obiegiem wody, pozatym w e39 jest elektryczny wentylator, chyba że się myle.

 

A co do braku obiegu płynu to może układ jest zapowietrzony :?:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e39 elektryuczny jest od klimy - ten przedni a podstawowy jest napedzany poprzez visco

 

 

jaki byl powod wymiany tych wszystkich gratów? To samo co jest teraz?

 

jak pisał rekin, podstawa to dobre odpowietrzenie. Musisz miec pewnosc, ze weszlo tyle plynu ile powinno. Moze silnik byl wczesniej traktowany jakims uszczelniaczem? Wygląda to troche jak zamkniety termostat...

 

A co pokazuje wskazowka temperatury? Rosnie rowno czy skacze, faluje?

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Najłatwiej sprawdzić czy pompa dobrze pompuje jest następujący-odkręcasz korek wlewu płynu zapalasz silnik kolega w aucie dodaje gazu i widzisz czy przez przelew idzie woda jeśli nie to pompa walnięta,lub przytkany przelew.

A visco sprawdzisz w następujący sposób wyłącz zagrzany silnik i po chwili go zapal jeśli visco będzie się z dużą szybkościa i hałasem kręcił jest ok.Możesz też delikatnie go próbować zatrzymywać ręką jeśli Ci się nie uda tzn będzie stawiał opór jest ok.A pozatym musi być dobrze odpowietrzony układ tak jak kolega pisał wcześniej,zalewasz na maxa temperatura ogrzewania też na maxa odkręcasz odpowietrzniki i dolewasz aż zauwarzysz że więcej płynu juz nie wchodzi.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.