Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poprzednie 3 auta to były diesle... kwestia przyzwyczajenia obawiam się. Tak samo jak walka ze sprzęgłem i ruszanie... początki są trudne.

Spróbuję jutro i dam znać :)

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ewidentnie, albo stacyjka sie psuje albo kluczyk jest już po wycierany i się blokuje.

Kup na allegro nowy kluczyk, nie wycięty bez elektroniki, zanieś do specjalisty nich ci wytnie grot i zamień elektronikę.

Tylko dobrze sprawdź czy to wina kluczyka, jeździj z tym drugim dobrym i zobacz czy też się nie zacina, często problemem w e46 jest moduł komfortu,

ale to raczej domena otwierania drzwi z pilota niż stacyjki.

Instrukcje jak podmienić i rozciąć kluczyk znajdziesz na forum, po przełożeniu trzeba skleić (ten po 99/09 romb, wcześniej jest rozbieralny z baterią )

Na allegro cena nie przekracza 20zł lub zamów nowy w ASO do swojego auta.

http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa-bmw-3-e46-5-e39-7-e38-x5-e53-i5111577407.html

Opublikowano

Dzwoniłem do ASO - obudów z grotem nie ma. Można cytuję: zamówić usługę wtedy pod numer nadwozia jest kodowany w Monachium kluczyk i taka przyjemność kosztuje ok 700 PLN. Trochę sporo.

Dzisiaj odpalił z felernego kluczyka z pierwszego kopa bez czekania na lampki, ale że czasem zapalał to poobserwuję go jeszcze.

W między czasie jednak zamówię obudowę z grotem i spróbuję przełożyć.

Jakiś dobry od kluczy fachman da sobie radę z docięciem grotu?

 

@Din76 - czy możliwe, że stacyjka świruje jeśli jeden z kluczy działa bez problemu cały czas?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiś dobry od kluczy fachman da sobie radę z docięciem grotu?

 

@Din76 - czy możliwe, że stacyjka świruje jeśli jeden z kluczy działa bez problemu cały czas?

 

Dlatego mówiłem Ci Abyś obserwował i używał dobrego kluczyka, jak stacyjka to z dobrym kluczykiem też to samo się zrobi w jakimś momencie,

A ślusarza to poszukaj dobrego, tego grota to nie każdy dotnie i od razu sprawdź, nie zapalisz bez elektroniki, ale kluczyk się w stacyjce przekręci .

Opublikowano

No więc wymieniłem obudowę, grot docięty... wsiadam, przekręcam... DZIAŁA. Pojechałem do domu super. 2 dni wóz stał wsiadam i to samo. Kluczyk mogę przekręcić do 1szej pozycji, potem jeszcze trochę, ale już nie zapala. Próbowałem kilka razy - nic. Drugi kluczyk normalnie działa... Masakra jakaś.

EDYTUJ: Chyba przyjdzie zamówić oryginalny...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

słuchajcie, mam taki problem. Od paru tygodni mam problem z odpalaniem swojej bumki.

Odpala albo za pierwszym razem, albo za 5-10.

Na początku myślałem, że to aku, jednak został sprawdzony przez mechanika, wszystko jest ok.

Rozrusznik chodzi idealnie, kręci bez żadnego zacięcia.

Idąc dalej - kostka stacyjki - rozebrałem obudowę, wyjąłem kostkę i sprawdziłem miedziane styki.

Jeden ze styków był jakby lekko zabrudzony - czarny delikatny osad - wyczyściłem go, każdy wyglądał dobrze,

żaden nie był powyginany, więc założyłem z powrotem - problem ten sam.

Zostaje opcja z wkładem stacyjki - wkładając kluczyk - wchodzi strasznie luźno, ale nic się nie zacina, przekręcam

normalnie, to może być to?

 

Przeglądałem na szybko ten filmik:

 

Ale nie wiem czy brać się za wyjmowanie i potem co? Kupno nowego czy czyszczenie? Jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Te styki w kostce to należy lekko dogiąć bo z czasem się lekko odginają co na oko prawie nie widać, chyba że widzisz że na pewno dobrze stykają z zapasem sprężystości.

Inna sprawa jak Ci się stacyjka rozlatuje ...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wydaję mi się, że doginanie ich jest zbędne, ponieważ wyglądały mega zdrowo i każdy z Nich odpowiednio stykał.

Stawiałbym na bębenek, czyli wkładkę stacyjki. Poświeciłem dość mocnym światłem, w środku było sporo brudu, ale nie paprochów,

bo te akurat łatwo bym wyjął ale taki jakby czarny, smolisty osad.

 

 

1. Wyjąć bębenek i spróbować go oczyścić? Jeśli tak to macie jakiś pomysł?

2. Wkładając kluczyk do stacyjki - leży w nim bardzo luźno - czy to oznacza, że jest już do wymiany?

3. A może jakiś inny pomysł gdzie leży problem?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, mam dziwny problem. Otóż posiadam bmw e46 2001r sedan 118i. Problem wygląda następująco bardzo często tak mam, że przy starcie jak wkładam kluczyk w stacyjkę przekręcam kluczykiem w stronę zapłonu to dosłownie auto nawet nie próbuje kręcić żeby zapalić, włacza się komputer daję maksymalnie w prawo kluczyk i nie mam możliwości żeby odpalić auto, muszę wyciągać kilka razy czasami jeden raz i dopiero wtedy auto zachowuje się normalnie, że przekręcając kluczyk w prawo odpala się komputer itp a na końcowym rozruch. Da się jakoś to naprawić? Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.