Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze jak pisze i jak pisałem wcześniej mybeemer, ciśnienie było kiepskie na wszystkich cylindrach, no i po drugie, jak Ty sobie wyobrażasz robić remont silnika na używanych częściach i półśrodkami gdy na szafie ponad 600kkm? No sorki kolego, ale nie chciałbym auto po Tobie.. Jak już coś robić, to porządnie, a to kosztuje. Używany silnik ze sprawdzonych rąk był tu najlepszym wyjściem, nie licząc oczywiście nowego silnika :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A czy Ty masz pojęcie o mechanice? I wiesz czym różni się używany tłok od nowego tloka i kiedy należy je wymienić i niekoniecznie na nowe no chyba ze nie masz co z kasą robic. A wstawienie 4 nowych tulei w bardzo dobrej firmie to koszt 2000 zł. Wiec zacznij liczyć i to ja wstawił bym nowe tuleje a nie kupował szrota z przebiegiem 150 tys jak zapewnia sprzedawca, a z całą pewnością ma nalatane 500 tys. A zapewniam cię ze moje auto jest w doskonałej kondycji i wszystko wymieniane na czas i co trzeba. Wiec nie martw się o moje auto...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie waski, po co te nerwy?

Masz super autu i ok.

Nic mi do tego.

Pozdrawiam. 3-maj się :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Kolego Krzysiek BMW Jabłonna ja się nie denerwuje.

Jak się dba tak się ma, mówi stare dobre przysłowie :) .

A tak na marginesie to za 7-8 tys. zł. to zrobisz generalny remont swojego silnika (ale oczywiście bez nowych tłoków za 1 tys. za szt) :D

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy Twoim autem.

Opublikowano
Witam. Mam pytanie do kolegi mybeemer. Moje auto to 520d lci 2007r M47N2. Mam wycięty dpf. Twoje problemy pasują mi do moich, tylko nie mierzyłem jeszcze kompresji. Rano niebieski dymek a potem jest ok, ale dodatkowo bardzo głośno pracuje w zakresie obrotów od 2800 do 4000 (buczenie jak bym nie miał tłumika) Powyżej 4000 jest ciszej. Czy przed wymianą silnika miałeś takie objawy?
Opublikowano
Nie miałem niebieskiego dymu tylko taki bardziej czarny. Silnik chodził głośniej niż ten obecny ale nie określił bym tego ze tak jak bez tlumika. Moje auto bardzo ciężko odpalali jak silnik był zimny, czasami kręcił nawet OK 10sek. Miał niska moc do 2000 obrotów. Jak turbo się włączyło to już było OK.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam pytanie do kolegi mybeemer. Moje auto to 520d lci 2007r M47N2. Mam wycięty dpf. Twoje problemy pasują mi do moich, tylko nie mierzyłem jeszcze kompresji. Rano niebieski dymek a potem jest ok, ale dodatkowo bardzo głośno pracuje w zakresie obrotów od 2800 do 4000 (buczenie jak bym nie miał tłumika) Powyżej 4000 jest ciszej. Czy przed wymianą silnika miałeś takie objawy?

Niebieski dym może oznaczać problemy z odmą.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Tylko w tym silniku nie wymienia sie odmy z tego co wiem bo jest tam tylko plastikowa wkladka? Wielu mechanikow mi to mowilo wlacznie z ASO. Mowie tu o tym filterku ktory jest w odmie... W starszych modelach chyba sie to tylko wymienialo ale mozliwe, ze sie myle...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak piszesz, można nie wymieniać, wystarczy umyć benzynką. Za to już dekielek ma w sobie gumową membranę, która parcieje i wtedy trzeba wymienić cały dekielek.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nowy problem, auto zaczęło mi gasnąć w trakcie jazdy. Brak błędów w dde. Mam tylko błąd dsc d35a Pt-Can botschaft Klemens status nich empfegen [sender cas] . Auto ma moc odpala na dotyk. Obroty i wszystko inne jak trzeba. Jadę 15min na tempomacie 120km/g i nagle silnik gaśnie. Odpalam w trakcie jazdy i za chwile znowu to samo. Jak jadę stabilnie na niskich obrotach to jest OK a jak dodam gazu auto gaśnie. Nie wiem co się dzieje. Najgorsze jest ze nie mam błędów. Sprawdzałem Inpa i ista. :mad2: boje się wyprzedzać bo w każdej chwili auto może zgasnąć. Dzisiaj rano jechałem wkręciłem do 4500 obrotów i nic się nie stało a po OK 15-20 min silnik zgasł w teackie przyspieszanaia. Sprawdzałem wszystkie wtyczki od ciśnienia, czujnika wału ale wszystko jest na miejscu. Dodam ze nie mam dpfa
Opublikowano

Blad DSC skaskowany i juz nie wrocil ale auto dalej mi gasnie w trakcie jazdy. Sprawdzilem znowu bledy i wszedlem w IM error w dde i tam byl taki blad: 41ED Zyklische Authentisierung (ale to chyba oznacza, ze mam wgrana inna mape [brak dpf].

 

W trakcie jazdy wszedłem w ukryte menu żeby obserwować napięcie. Zaraz po odpaleniu miałem 15v a w trakcie jazdy między 14.7 do 14.9v nie wiem czy to nie za dużo ale już nie wiem na co patrzeć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz problem z modułem DDE. Nagrzewa się i wyłącza. Nic innego mi do głowy nie przychodzi oprócz przetartego kabla lub złej mapy do silnika.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wyminilismy zawor na listwie, potem sprawdzilismy pompe w baku (sprawna - nawet podlaczylismy ja na stale 12V takze caly czas pompowala paliwo), wyminilismy czujnik cisnienia na listwie i nawet sterownik pompy EKP... i dalej d...

 

Autko odpala na strzal ale jak sie rozgrzeje do temperatury roboczej to gasnie po dodaniu gazu. Wczesniej moglem jezdzic na niskich obrotach a teraz to juz jest tak zle, ze jak raz zgasnie potem odpali od razu i jak lekko rusze to znowu zgasnie (chyba ze poczekam, az silnik ostygnie).

 

Czy ktos zna taki problem? Wyglada to tak, ze jak sie rozgrzeje to po dodaniu gazu cos rozlacza pompe, tak jakby DDE ocinialo wszystko... S

 

Auto chodzilo bez problemowo na tej mapie przez prawie 2 lata wiec nie chce mi sie wierzyc, ze cos nie tak jest z mapa... :cry2: :cry2:

Edytowane przez mybeemer
Opublikowano

Ale wtedy muszę tez zmienic cas i kluczyk tak?

 

mam tez w planie wymienic czujnik polozenia walu, mam nadzieje, ze to moze pomoc. Najgorsze jest to, ze nie ma zadnych bledow wiec robimy wszystko po omacku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik wału i czujnik wałka dają błędy.

Musisz szukać w systemach, które błędów nie pokazują. czyli może pompa wysokiego ciśnienia, ta przy silniku, przy rozrządzie, a może wtryski..

Może tak jak pisze SPEED, może dde.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
tylko jak cos by bylo z wtryskiem to raczej bylby jakis blad. Auto nie kopci i odpala na dotyk. Mam jeden wtrysk ktorego korekcje w inpa granicza miedzy zielona a czerwona strefa ok -2 a pozostale sa w miare ok. (sa to wtryski z mojego starego silnika ktory nie mial takich objawow) jedyne co przyszlo z nowego silnika to pompa cr i wlasnie ten czujnik walu... bede dzisiaj dalej podmienial podzespoly i moze w koncu na cos trafie... :mad2:
Opublikowano
Czy przy wymianie DDE musze tez wymienic CAS? nie mam dpfa wiec chyba jak na chwile tylko przeloze to nic sie nie stanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyne co się może stać to zacznie wypalać dpf ale to nic czym nie grozi bo go nie ma :mrgreen:

 

Nigdy nie wymieniałem ale na pewno będziesz musiał zsynchronizować z CAS-em no i może zmiana nr. Vin i pusty plik man

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
tyle, ze dde jest od auta kolegi a ja nie chce tam namieszac wiec myslalem, ze lepszym rozwiazaniem bedzie przelozenie calego zestawu i przetestowanie...
Opublikowano

Wymienilem wczoraj zawor na pompie CR i nadal to samo. Jedzie fajnie przez pierwsze 10min a jak sie rozgrzeje to znaowu odcina paliwo auto gasnie. (dzieje sie to tak jak by ktos "pociagnal za wtyczke" lekkie szarpniecie i cisza jak w szybowcu)

 

Postaram sie dzisiaj wymienic czujnik polozenia walu bo czytalem, ze zdaza sie, ze daje takie symptomy i nie wyrzuca zadnych bledow... :mad2: :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz Ty się z tym samochodem.

Może coś źle założyliście przy wymianie silnika..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A nic mi nie mow, witki opadaja... moze i cos zle zalozylismy, tylko co? i dlaczego przez te 2 tygodnie auto chodzilo jak nowe i nadal odpala na dotyk? Czytalem, ze zdaza sie, ze czujnik wlaka nie wywalal bledow wiec bede go wymienial... oby to bylo to bo jak nie to zostaje mi chyba juz tylke inne ECU co jest troche skomplikowane... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.