Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, a czy jest taka opcja, ze cofa mi sie paliwo po dluzszym postoju? Dziwne jest to, ze nawet jak tak ciezko odpala to jak juz odpali to go zgasze i wtedu juz zawsze startuje na dotyk chyba, ze postoi znowu kilka godzin. Wydaje mi sie, ze nie jest to wcale zwiazane z temperatura silnika tylko z paliwem. Przeciez zaraz po starcie auto nie nagerzeje sie o tyle stopni, zeby mialo to cokolwiek zmienic... Mysle o zalozeniu zawrku zwrotnego na przewod paliwowy zaraz za pompa HP. Co o tym myslicie?
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręć przewód z któregoś z wtrysków, ten gruby metalowy, chyba aluminiowy i zakręć silnikiem. Będziesz wiedział czy masz tam paliwo, czy potrzeba czasu na napompowanie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Sprawdzilem wtryski jeszcze raz i zmierzyłem zawartość kubeczków po teście 2:30min

 

1 - 23ml

2 - 40ml

3 - 23ml

4 - 33ml.

Czy wszystkie leja za dużo?

Myślałem nad wymiana 2 i 3. Ktoś sprzedaje używki na allegro i daje gwarancja 30 dni za OK 200 zł wiec spróbuje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domyślna się, że chodzi Ci o przelewy. Jeśli tak, to takie wartości po 2,5 minuty są wręcz idealne. Jeśli któryś wtrysk by przelewał, to w takim czasie nalałby z litr, a nie kilka ml..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

tak to byl test przelewowy,

 

ista pokazuje takie korekcje:

1. -2.5

2. 0.9

3. 1.0

4. 0.7

 

A czy to normalne, ze przelew na 2 wtrysku jest prawie dwukrotnie wyzszy niz na 1 i 3?

 

Dodam jeszcze, ze z odpalaniem rano jest coraz gorzej. Jak temperatury spadaja to odpala po ok 10sek krecenia silnikiem... Sterownik swiec wymieniony na nowy, swiece tez a nadal mam blad wszystkich 4.

Sprawdzilem juz wszystkie bezpieczniki, takze przewody swiec i zasilajace sterownik. wszystko jest ok wiec juz nie wiem co dalej robic. Sterownik odesle na gwarancje do sprzedawcy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdy jakiś wtrysk przelewa, to różnica jest ogromna i to w kilka sekund, a nie po 2,5 minuty. Nie martw się.

Wartości z isty są słabe, ciekawe czy gdybyś pozamieniał je miejscami, to wartości "poszłyby" za wtryskami.

Nie wiem co Ci poradzić, może przejedź się do jakiegoś dobrego specjalisty. Cały czas mam też w głowie kompresję w Twoim silniku, nie wiem czy tu nie powinieneś zacząć. Mi to wygląda na walniętą uszczelkę pod głowicą między 3 i 4 cylindrem.

Co do sterownika, to możesz naprawić swój stary. U kolegi Apacer, w jego galerii pod koniec, jest podpowiedź jak go naprawić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też tego szukałem i nie znalazłem. Jedyne co znalazłem, to ile powinno wynieść w dwulitrowym dieslu VW i tam właśnie była wartość 36. Nie wiem ile powinno być w naszych silnikach, zapytaj kolegi gorik79, on pewnie wie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Znajomy mechanik ma silnik z przebiegiem ok 170tys wiec bede u niego kupowal i zakladal. Nie chce sie bawic w remont silnika bo ma on juz przejechane wedlug ista ok 600tys km. Jak go kupilem to mial cofniety licznik czego nie zauwazylem (nie bylem ogarniety w te klocki)...
Opublikowano
U mnie pomogła wymiana rozrusznika ale musi być dokładnie dobrany stary jak u ciebie wydawal inny dzwięk przy rozruchu jak inne BMW a po wymianie odmiana cichy dzwięk bez kołysania i uczucia przeciągania, A może spróbuj podmienić ??
Opublikowano
A czy auto tez ci dlugo krecilo przy odpalaniu na zimny silniku czy nie odpalal wcale. Widzisz moje auto jak odpali i sie lekko rozgrzeje to juz potem zawsze odpala na dotyk, az znowu ostygnie... ale jest to jakis pomysl. Za tydzien jade do kuzyna wymieniac silnik to moze przelozymy najpierw rozrusznik i zobaczymy jak bedzie odpalal... Dozo z tym roboty?
Opublikowano
Swiece naprawione, okazalo sie ze uszkodzona byla kostka plusowa w kablu ktory idzie z alternatora. wsrodku brakuje metalowej blaszki ktora jest ulamana i brak kontaktu z pinem w sterowniku. Wlozylem kawalek sreberka i przetestowalem i blad juz nie wrocil wiec chyba wszystko ok. Musze tylko kabelek nowy zalatwic do mojego BMTROUBLEYOU. Niestety jesli chodzi o odpalanie to nadal bez zmian. W sobote wymiana silnika :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oby nowym motor pomógł, życzę powodzenia.

Wątpię żeby to coś dało, ale może najpierw zmień rozrusznik, o którym pisał kolega, może pomoże.. Najlepiej wyjąć od dołu, trzy śruby i kilka kabelków, jakaś godzinka roboty na spokojnie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

U mnie w jakimś stopniu podobny problem występuje.

318d M47

 

dokładniej przy zapalaniu silnik lekko zarzuca, aż odpali. Jazda i wszytsko okej.

Opublikowano
Silnik wymieniony i autko odpala jak nowe z salonu, nawet przy -5C. Powodem ciezkiego odpalania byla kompresja. Kupilem goly slupek silnika i reszte gratow przelozylem z mojego, wlacznie z wtryskami. Bardzo dobra kultura pracy, lepsza moc, zero dymienia - tak jak powinno byc. :cool2: :cool2: :cool2: Tylko kasy mniej w portfelu :cry2: :mad2: :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:clap: :clap: :clap: Jednak komprecha... Stary silnik i tak sporo wytrzymał.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Nie mam zdjęcia niestety, a silnika nie rozbieraliśmy w drobne żeby sprawdzić (brak czasu). Kompresja była tak słaba ze mogłem reka przekręcić kolo pasowe żeby ściągnąć pasek.

 

Stary silnik mial ponadk 600tys km a ten "podobno" 170tys km wiec powinien jeszcze troche posłużyć...

 

Dzieki @Krzysiek BMW Jabłonna za porady a takze wszystkim pozostalym!

Opublikowano

Ile dałeś za drugi słupek?

Ja na twoim miejscu wstawiłbym nowe tuleje i pierścienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki @Krzysiek BMW Jabłonna za porady a takze wszystkim pozostalym!

Nie ma problemu, mi nie raz koledzy z forum pomogli, więc i ja czuje się zobowiązany pomóc, gdy tylko mogę.

 

Ja na twoim miejscu wstawiłbym nowe tuleje i pierścienie.

Przy przebiegu ponad 600kkm pewnie na tulejach i pierścieniach by się nie skończyło. Sam przechodziłem wymianę silnika, liczyłem koszty remontu i wymiany i jednak wymiana jest prostsza i dużo tańsza. Do tego trzeba jeszcze znaleźć dobrego mechanika, który chciałby się podjąć remontu, co też nie jest łatwe.

 

mybeemer taka dobra rada, zachowaj stary silnik, bo nie wiesz co się z niego może w przyszłości przydać.. Oby nigdy nic, ale... :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jak kto woli. W Irlandii napewno wyszło taniej kupić drugi silnik. W Polsce wstawial bym tuleje pierścienie głowica do sprawdzenia. Wyszlo by sporo taniej. Krzysiek Jablonna Po drugie nigdy nie wiesz co kupisz i jak długo na tym pojeździsz. Ale oczywiście każdy robi co uważa za najlepsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robiłem/zmieniałem silnik w Polsce i takie były lub mogły być koszty (taki sam silnik):

Najpierw chciałem naprawiać i za zajęcie się głowicą, plantowanie, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie gniazd zaworowych i zaworów - chcieli 2000zł po znajomości.

Zdjęcie i założenie głowicy 300zł + uszczelka pod głowicę 200zł.

Dwa tłoki (tyle miałem uszkodzonych), nowe po tysiaku za sztukę, nowe tuleje i pierścienie nie będą tańsze (nie wiadomo ile ich będzie do robienia, najlepiej zrobić wszystkie) + wymiana 300zł + panewki 200zł (chyba, że wszystkie, to licz dwukrotnie), trzeba rozpiąć korby. Jeśli dojdzie wyjęcie i szlifowanie wału, to dodatkowe minimum 1500zł z nowymi panewkami. Dochodzi uszczelka miski 100zł.

Zawsze coś jeszcze dojdzie, jakieś pierdółki bo tak zawsze jest i robi się koszt 7000zł, nie licząc wyjęcia i włożenia silnika.

 

Mnie w PL cała operacja z silnikiem, przełożeniem, olejami i płynami wyszła, o ile dobrze pamiętam 4500zł.

Wszystkie koszty, które podałem, są mniej-więcej, bo teraz dokładnie nie pamiętam. Do tego to nie był serwis w Warszawie, tylko znajomy mechanik garażowy na mazurach.

Oczywiście najlepiej wszystko wymienić na nowe, ale to wyjdzie z dychę, no i oczywiście, że używka to loteria, ale jak kolega kupił z pewnego źródła i wie gdzie szukać sprzedającego, to chyba nie powinno być źle.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No tu to nie przesadzaj juz mówisz o remoncie głównym. Nowe panewki szlif wału nowe tłoki kto każe kupować nowe tłoki po tysiaku za szt., możesz jeszcze dodasz nowy rozrząd do kompletu. On miał tylko niskie ciśnienie na 2 cylindrach. Po pierwsze trzeba było by sciągnąc głowice i zobaczyć. Głowica mogła być dobra, może wystarczyło wstawić tuleje i nowe pierścienie i było by ok. Ale jak najbardziej pewnie bedąc na jego miejscu mieszkając w Irlandi postąpił bym tak samo. Ale tu w Pl mam zaplecze i moge sam takie rzeczy robić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.