Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po lekkim programie auto ma ponad 250 kóni, rozpędza się super, ale z hamowaniem już jest gorzej. Jak najprościej poprawić standardowe hamulce? Mam tarcze na wykończeniu i planuję je wymienić tylko na jakie, coś jeszcze można zrobić? ps. To nie auto na tor, autko do zwykłej jazdy.
Opublikowano

Nie wydaje mnie sie, zebys musial robic mocniejsze hamulce, bo jednak zmiana osiagow jest niewielka, ale jesli koniecznie chcesz...

A jaki masz budzet?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Wolałbym lepsze tarcze/ klocki. Żeby całość przodu zamknąć w 3k pln. Czy ktoś monotwal tarcze np ate, zimmerman, Power friction? Jakieś odczucia? Jakie klocki?

 

Wysłane z mojego Apollo Lite przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Cokolwiek tu moglbys przeczytac, to Zimmermann bym w zyciu nie zalozyl.

 

Powtorze sie - nie widze sensu zakladania czegos innego, niz OEM - chyba ze szukasz tanszej alternatywy.

Ja wlasnie wymienilem caly przod (OEM) i fakt, szalu nie robia, ale nie wydaje mnie sie, zeby to bylo za malo.

 

Ja przygode z hamulcami zaczalem na EBC, przez Brembo, a skonczylem na Alcon BBK.

I ze swojego doswiadczenia, budzetowo polecilbym Brembo tarcze (jakis wyzszy model) i klocki Ferodo DS2500 + dobry plyn (ale w BMW wymagany jest specjalny).

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Co prawda moje f11 525xd "jest w serii" ale hamulce zmieniłem na mocniejsze z modelu 535. Teraz jest super. Różnica wyczuwalna a kasa niewielka. Tarcze i klocki kupiłem nowe przy okazji wymiany. Były nieznacznie droższe od tych zwykłych.

Trzeba było zmienić zaciski i jarzmo ale to kupiłem używane z auta testowego po 200 zł za sztukę.

Opublikowano

Brzmi rozsadnie - co tam jest innego?

Rozmiar tarczy? Wiecej tloczkow?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Średnica tarczy z przodu jest taka sama ale grubość inna (348x36)

Tarcze są kierunkowe tzn. kupuje sie lewą i prawą ze wzgl. na konstrukcje układu chłodzenia tarczy.

Dodatkowo powierzchnia robocza klocka jest znacznie większa. Oczywiście klocek też większy.

Z tyłu większa tarcza i klocki (348x24)

Wszystko razem fajnie hamuje a jest ori :D

Opublikowano

I tak i nie. Nie wszystko w życiu musi być poparte ekonomią. Tuning też nie ma ekonomicznego sensu a jednak ma się całkiem dobrze.

Pomimo że hamulce fabryczne mają samochód zatrzymać bezpiecznie to dla czego nie ma być lepiej i na dodatek milej dla oka

 

Moim zdaniem tak lepiej

 

0218b04d5e19.jpg

35c626cc0624.jpg

 

Niż tak...pomimo że wersja sportowa

 

4e0bef97bb7d.jpg

Opublikowano
Bbmw dobrze Ci doradza. To najprostszy sposób, w dodatku zostajesz przy standardowych komponentach hamulcowych. I 17" wejdzie Ci bez problemu na zacisk z przodu.
Opublikowano
Średnica tarczy z przodu jest taka sama ale grubość inna (348x36)

Tarcze są kierunkowe tzn. kupuje sie lewą i prawą ze wzgl. na konstrukcje układu chłodzenia tarczy.

Dodatkowo powierzchnia robocza klocka jest znacznie większa. Oczywiście klocek też większy.

Z tyłu większa tarcza i klocki (348x24)

Wszystko razem fajnie hamuje a jest ori :D

To ja chyba nie rozumiem.

Zeby powierzchnia robocza klocka mogla byc inna, to musza byc inne zaciski - wieksze z wiekszymi tloczkami lub z ich iloscia.

Mysle, ze w tym rozwiazaniu, jezyczkiem u wagi moze byc ten tyl.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

zmieniasz wszystko wraz z zaciskami. Pisałem to już wyżej.

zmiana samego tyłu nie ma większego sensu.

Główna siła hamowania to przód.

Opublikowano
Dorzuce pare słów równierz o moim wzmananiu hamulców, kupiłem zaciski od F11 525d te wieksze bo w 520d to smiech na sali, pozniej kupiłem tarcze 348x30 tarcze pasowały zaciski na nie też ale problem się zaczął z klockami hamulcowymi. W pierwszym momencie kupiłem od modelug 525d F11 ale te klocki nie różniły się niczym od tych w 520d na tarczy dziwnie wygladały nie dochodziły do piasy z 2-3cm i luźno siedziały w zacisku. Postanowiłem póżniej kupić klocki drugie mają one wymiar 192,2x79,1x19,5 i te klocki kompletnie nie pasowały do tarczy 348x30. Zwróciłem sie do kolegi Kubaj123 bo on wymieniał na wieksze i nawet chciałem juz komplet od niego kupićbo zrzucał stare ale na poczatku było juz wszystko ustalone ale po ok 2 mies temat umarł brak odzewu. Na obecną chwile mam na sprzedaz nowe tarcze 348x30 Zimmermanny i duze klocki ATE 192,2 w smiesznych cenach bo już dalej nie bede kupował nic w ciemno :cool2:
Opublikowano
To 525d są większe niż w 520d?!
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Jak chcecie porządne hamulce do zapraszam do mojego tematu na forum F07. Jest tam wszystko opisane co i jak i moim zdaniem jest to jedyne sensowne rozwiązanie.
  • 4 lata później...
Opublikowano

witam, czy cos się tutaj zmieniło po tylu latach ?

szukam zacisków M ktore beda pasowaly plug&play do f11 525d z seryjna tarcza 348x36, czy ktoś ten temat trenował?

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podbijam pytanie...

Potrzebuje większy zestaw do koła 17" .

Obecna tarcza hamulcowa - przód to 330/24

Z góry dziękuję za zainteresowanie... :cool2:

Opublikowano

Jak będziesz zmieniał przód to powinieneś też zrobić to samo z tyłem.

Wtedy zostaje zachowany optymalny rozkład siły hamowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.