Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

5E50 F-CAN SZL SERIAL NUMBER WRONG

 

Taki oto blad wywala DSC po zmianie manetki na manetke z tempomatem. Numer manetki wyglada ok. SZL zakodowal sie bez problemu lecz nie daje sie skalibrowac bo DSC wali takim bledem. Czy da sie cos z tym z robic ? Z tego co wiem to SZL w e90 nie zawiera vin.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Vinu nie ma zapisanego ,ale ma zapisany przebieg z poprzedniego auta i to się gryzie(robiłem to w sobote koledze).

Odpal NCS zczytaj moduł następnie F2》FZNR szrauben 》F3

Następnie kalibracja czujnika skrętu

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NCSa masz po Angielsku ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dało radę w Tool32. Trzeba było wybrać

 lenkwinkel dsc abgleichen

i komendę uruchomić. Po tym DSC błąd zniknął z licznika potem skasowałem jeszczce błąd

5E50 F-CAN SZL SERIAL NUMBER WRONG (albo 5E50 - F-CAN SZL Seriennummer falsch.) w Inpie i wszystko działa jak należy, błąd już się nie pokazuje. W moim przypadku musiałem użyć pliku DSC_87_EF73, z pliku DSC_87 nie chciało zadziałać. Multifunkcja jest ekstra.

 

F3yMdOr7QpNjmfgUVmtwd4eiiiqjWtGb4-gI5QGNgcdnDPmiUUUPpJrmyiXc0346so4EW1Y7qiK9p4ai9v_Mh38WIfJIgW0_KHvJY_NH_ZQXeuG1Ben7LFlcq7lNvA8afT8JIUcYAPfjNLAasa4CHW2SEWCydwl3DAhLa0rrk3CvD923wv6ZpQSFGD9Nmm72KGllW9hee_mdxy34uvjz2t_LXQ30-3lN_wQgzyoMOYqWCBj9IZhg6vlGRs2RYXZQ7NMNtK7zIQFFPD7O_Br0EcBIjW0i_1Xod2T8VL8bkdw9vM1jX3YKFXLeo0lPLJ0oowlPocC8Rq7mnK7iSUAAo01XRLTsVrgORZnrNLiu9qkRavGwrPiro6ePDa9BOBeDsViWjI6jxB6K4ZhXv1UxAqy7p68iYbso4f05HA8sUQfuvx7q6VqgRD2jKeZlwXPN620BTumyfRviat0kn4vuPSo3uqdrR2-Yzx7qYoNAh_c3EUpIg7LMvSjZ0IGL29NtrIo5uUh4UKwNnUfPrkethy__DMMx6Nukm5OanIqVkQwzljQXQeDWqZV-rbF184KDF8d9BYikRv3spjjue9drCrd2TKAxnRJhAgNPCMFIK-Yhz5ZYUb5oYmcVRyUIS7_F-rHJaR0Tf7VbK4UAuo0bRCWpASCetXMvazyddegyKTA=w938-h616-no

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam koledzy po wymianie manetek na manetki z multi oraz próbie kodowania programem tool32 pozostał mi błąd 5E3F - F-CAN SZL Codierfehler. I za bardzo już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Może ktoś z was miał podobny problem? Pozdrawiam;)
Opublikowano
Witam koledzy po wymianie manetek na manetki z multi oraz próbie kodowania programem tool32 pozostał mi błąd 5E3F - F-CAN SZL Codierfehler. I za bardzo już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Może ktoś z was miał podobny problem? Pozdrawiam;)

 

Najprawdopodobniej kupiłeś manetkę nie do swojego auta, albo od innego modelu albo za niski rocznik np. vfl podobno nie pasuje do vl.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy temat rozwiązany pomógł zabieg przekonywania dsc pustym plikiem i wszystko śmiga jak należy :D

Źle ,

nie koduje sie pusym plikiem man , to takie kulawe kodowanie , to że nie zapisze się nic w pliku man i resetuje dane niezbędne, ale tak nie powinno się robić

prawidłowo to koduje się odpowiednim profilem bez odznaczonej funkcji FSW PSW manipulate (i wtedy nie ma znaczenia czy jest plik man czy go nie ma w WORK)

ogólnie to w NCS 4.0.1 profilem expertmodus zapisuje dane z FA przeczytanego z modułów komunikacyjnych

oczywście dla tempomatu nalezy wcześniej edytować FA

dla e9x, e8x koduje nie tylko DSC ale też zegary i silnik , jbe wtedy kalibracja przejdzie napewno

Opublikowano
Jak najbardziej przyznaje rację tylko że ja tempomat już miałem i chodziło tylko o multifunkcje a w pewnym momencie nawet nie mogłem wrócić do moich ori manetek bo cały czas ten sam błąd był 5E3F
  • 6 lat później...
Opublikowano

Zrobię odkop,

Walczę z błędem 5e50 F-CAN SZL Seriennummer falsch już od jakiegoś czasu i nie potrafię go rozwiązać. 
Od razu powiem że nie mam BMW, a pompa DSC z czujnikami kół, czujnikiem pod fotelem i całym SZL mam przeszczepiony do innego auta i wszystko działa, tzn. abs, ale udumało mi się uruchomić ESP i tutaj zaczęły się schody. Wiem że jest to możliwe, gdyż kilku osobą za granica się to udało.


Próbowałem to naprawić w Tool32 za pomocą dsc_87.prg
przy "lenkwinkel_dsc_abgleichen" wyrzuca:
job_status -> „ERROR_ECU_BUSY_ REPEAT_REQUEST.”


W NCS (plik MK60_87.C0E) próbowałem zakodować SZL w DSC jako wert 2/4/5/7. Nic się nie zmienia.
SZL ma połączenie z DSC, gdyż np. manetka tempomatu działa

Jakieś pomysły, jak to naprawić? Albo chociaż gdzie znaleźć VIN zapisany w SZL?
DSC 6789300 zaktualizowane do 6862871
SZL 9123040, próbowałem też z 9123041 i bez zmian. 

Jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.