Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zeby sie do tego modulu dobrac trzeba chyba zdjac ta poprzeczna belke i kolumne kierownicza?(a demontaz tego troche mnie przeraza, ale moze bez potrzeby). Jest faktycznie tak, ze w srodku sa klapy odpowiedzialne za sterowanie cieplym powietrzem i sa sterowane jednym silniczkiem?(tzn 2 klapy sterowane jednym silniczkiem). Jezeli mozna do tego sie dobrac bez demontazu belki to pewnie postaram sie zrobic jeszcze jedno podejscie.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Odkrecic go ,spuscic w dol i wysunac w strone pasazera nie da sie?

Bledy ktore napisales nic mi nie mowia.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ja probowalem tylko odkrecac od przodu i nie za bardzo dalo sie to wyciagnac bo zeby to wyciagnac musialbym odkrecic metalowa belke. W bok nawet nie probowalem. Auto zostawiam w garazu i na weekend zostawie je temu gosciowi- niech on to ogarnie. Wole czegos tu nie spieprzyc

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Okazuje sie, ze winna jest nagrzewnica ktora na poczatku wykluczylem. Na cieplym silniku czuc, ze lewa strona nagrzewnicy jest goraca, ze az nie da sie dotknac, a prawa strona calkiem chlodna. Wychodzi na to ze jest zasyfiona. Tu pojawia sie pytanie: wyplukac ja jakos? czy sie w to nie bawic i kupowac nowke w ASO (400zl :mad2: ). O zamienniku nawet nie myslalem, a uzywka to tez lotto. Jezeli mam plukac to jak to zrobic najlepiej?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Ponawiam pytanko: ma ktos jakies doswiadczenie z zamiennikami nagrzewnic? Warto dokladac do oryginalu? Ta ktora mialem w aucie do niczego sie juz nie nadaje :)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160925/fdccc4448e23ad8e1e5bf0fce6477232.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Mowilem od razu by zastosowac plukanke przed rozbieraniem kokpitu.

Zrob zdjecie numerow nagrzewnicy i wrzuc w tym watku.

Nowka za 400zl to dobra cena bo zamiennik pewnie kosztuje 280zl.

A jakie zamienniki sa dostepne na rynku?

Sprawdziles?

 

 

Jak zamiennik to bym bral z tej firmy:

 

http://webshop.nrf.eu

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli chcesz uratowac nagrzewnice to zalej ja na cala noc octem rano wyplukaj wlej goracej wody celem sprawdzenia efektu...

Jesli nie wyleca dziury to jeszcze pojezdzi.

Opcja druga :

Jak masz klimatyzacje manualna to nie ma sensu ratowac starej nagrzeenicy.

Nowy zamiennik VALEO kosztuje 160 zeta a ta firme kazdy chyba zna i nic nie trzeba komentowac.

Jesli masz klimatrinic to nie ma zamiennika i nowa kosztuje 380 zeta

Opublikowano

Klima manual. Kupilem oryginalna nowke za 250zl +kurier takze mysle ze warto bylo. Starej nie chcialem juz ratowac mimo ze plukalem ja octem i wylecialo kuuuupe syfu. Teraz tylko sie boje ze ten syf moze byc w calym ukladzie i zaraz znowu mi zasyfi nowa nagrzewnice :/ Mysle ze faktycznie trzeba by zrobic jakas plukanke. Tylko jak? Samemu to zrobic czy oddac mechanikowi zeby zalal czyms?

 

EDIT: To była ta nagrzewnica: http://allegro.pl/nagrzewnica-bmw-1-e81-e87-e90-3-x1-nowa-oryginal-i6424695939.html?snapshot=MjAxNi0wOS0yNVQxNzoyNDo1OFo7YnV5ZXI7MzhjYTAxZjY1NDQwOTlhMzhlYjU0Y2QwMDY3YTJlNThkYzBkYmJiMzhiNTIwOTRhYTY5NmQ0OTc1M2EyODJhOQ==

 

Dobra oferta. Dzwoniłem do sprzedawcy i mówił, że wygrywają przetargi na asortyment który zostaje po upadłych salonach samochodowych i stąd takie ceny :D

Powinienem dziś dostać nagrzewnicę to podrzuce fotki.

Numer części: 64119123506

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Plukanie ukladu bez temperatury roboczej silnika mija sie z celem.

Plukanie nagrzewnicy czymkolwiek po jej wymontowaniu to mega prowizorka.

Uzyj plukanki o jak najwiekszej pojemnosci butelki dostepnej dla ciebie w sprzedazy.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

90 procent syfu ktory Ci wylecial to kamien zanim w nowej nagrzewnicy sie odlozy to minie kilka ladnych lat ale jak chcesz zrobic plukanke to na butelce jest instrukcja jak ja wykonac.

Przed montazem nowej nagrzewnicy zamontuj stara i plukaj.

Plukanie nagrzewnicy czymkolwiek po jej wymontowaniu to mega prowizorka.

Chcesz powiedziec ze wszystkie warsztaty regenerujace nagrzewnice i chlodnice odstawiaja prowizorke?

W ktorym warsztacie potrafia uzdrowic nagrzewnice bez demontowania?

Opublikowano

Regeneracja nagrzewnicy (wstawienie nowego rdzenia) a plukanie nagrzewnicy to dwie rozne rzeczy.

Robienie plukania bez odpowiedniej temperatury cieczy ktora krazy w obiegu zamknietym pod cisnieniem to PROWIZORKA.

Zawodowo nikt tez nie robi chlodnic/nagrzewnic ktore kosztuja grosze tak jak ta.

Zazwyczaj sie robi je do ciezarowek bo ma to ekonomiczny sens.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie roztrzasajmy co sie oplaca a co nie.

Warsztaty uzywaja do tego kwasu o niskim stezeniu a kolega uzyl octu czyli tez kwasu a tego nie wolno wlewac do ukladu chlodzenia wiec nie mozna tego nazywac prowizorka.

Nie neguje sposobu uzycia plukanki a to jak ja przeprowadzic jest opisane na butelce.

Opublikowano
Panowie dzięki za pomoc. Auto złożone i grzeje jak należy. Płukanki nie robiłem bo nasłuchałem się różnych opinii. Zrobiłem tak: kupiłem gotowy płyn 5L- wlałem go, zagrzałem auto i zostawiłem żeby tak pochodziło i potem spuściłem(płyn czyściutki). Potem wlałem płyn docelowy i tyle :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • 3 lata później...
Opublikowano
Koledzy odgrzeję troszkę temat...mianowicie w samochodzie gorąco jak w piekle po włączeniu nawiewów...ustawienie temperatury na 16 stopni nic nie daje...dalej bucha jak z kotłowni ze strony kierowcy i pasażera ze wszystkich możliwych otworów - centralne, boczne, na nogi itp. Na włączonej klimatyzacji wszystko pięknie ładnie chłodzi u kierowcy i pasażera ale po wyłączeniu i puszczeniu normalnego nawiewu znowu gorąco jak cholera...pomóżcie bo ugotuję się w tym piekarniku :twisted: :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.