Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Mam problem z ogrzewaniem, którego nie udało mi się rozwiązać od zakupu samochodu(Zima szybko się skończyła i po problemie :D) Teraz koniec roku się zbliża więc wypadałoby coś ruszyć z tematem. Generalnie to sprawa wygląda tak, że gdy odpalę ogrzewanie w samochodzie- to niezależnie od tego jakie ustawienie wybiorę: Na nogi, na twarz i na szybę to nawiewy po prawej stronie od osi samochodu nie wypluwają ciepłego powietrza. Czyli w skrócie: Kierowcy ciepło, a pasażer zamarza :D. Z klimą nie ma tego problemu- zimne powietrze leci równomiernie. Byłem jakiś czas temu u elektryka, który stwierdził, że nie rusza się klapka centralna, która znajduje się jakoś na środku i pod deską rozdzielczą. Mówił też, że błąd wypluwa "dodatkowa pompa wody", ale jak sam stwierdził sam miał kiedyś ten sam błąd i niczym się to nie objawiało :idea: . Gość powiedział, że trzeba się dostać też do nagrzewnicy i trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą(koszt czterocyfrowy). Mam teraz jeszcze trochę wolnego czasu i myślałem żeby może coś podziałać w tym temacie. Orientuje się ktoś czy przez dziurę od schowka z góry deski rozdzielczej byłaby opcja dostania się do tej klapki, a jeżeli nie to czy faktycznie trzeba całą deskę rwać?

mowa o tym schowku:

17.jpg?psid=1

Albo może ktoś miał już podobny problem i wie jak wyglądała by naprawa?

 

P.S. Mam zwykłą klimę manualną.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

To chyba ta czesc ktora ulega awarii:

(latwo ja dostac bo produkuje ja behr do wielu aut ktore jezdza na polskich drogach)

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-1-Series-E87-Heater-Flap-Motor-Control-Actuator-412650750-/111969369738

 

To logiczne ze trzeba sprawdzic tez stan nagrzewnicy wiec trzeba demontowac kokpit.

Tansza opcja na zdjecie kokpitu bedzie zlecenie tego w firmie znajmujacej sie przekladkami z anglika lub w warsztacie blacharsko-lakierniczym.

Zwykly mechanik czy elektryk kasuje za to duzo wiecej bo nie potrafi tego robic.

 

 

 

 

Co do dodatkowej pompy wody to nalezy ja zdemontowac i wymienic same szczotki...

(znajduje sie w komorze silnika zaraz przy lewym kielichu)

 

http://allegro.pl/szczotka-szczotki-webasto-pompy-wody-5x5x10-mm-i5928603725.html

MADE IN PRL
Opublikowano
Dzieki za pomoc, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Czy nagrzewnice da sie jakos sprawdzic czy jest sprawna, czy trzeba ja przeplukac jakims kretem i sprawdzic czy jakis syf z niej wyplynie?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

W bmw wloty aluminiowe(nozki) do nagrzewnicy korozja lapie ale oczywiscie warto przeplukac ja srodkiem tyle ze bardziej efektywne plukanie syfu z jej wewnatrz da nam pelna plukanka ukladu chlodzenia robiona przy temperaturze roboczej silnika i pozniejsze plukanie ukladu woda destylowana...

Po takiej operacji trzeba bedzie zalac nowy plyn chlodzacy do silnika.

Wiec raczej nalezy najpierw zrobic plukanke ukladu chlodzenia przed demontazem tej nagrzewnicy.

Potem zostaje inspekcja wizualna i ewentualne czyszczenie na sucho/mokro ze srodkiem do czyszczenie silnika.

Zazwyczaj jak nagrzewnica nie jest sprawna to jest bialy nalot ktory zasycha na wygluszeniu dywanu auta pod kokpitem wiec nie mozna tego przeoczyc.

MADE IN PRL
Opublikowano
Teraz już tylko się zastanawiam czy podołam :P Kupa roboty tak na prawdę. Jedynie szkoda mi oddawać auto do mechanika, bo tam mnie skasują już na dzień dobry za zdjęcie deski :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Polecialem z tematem. Zastanawiam sie tylko jak juz rozbiore calosc to jak ja sprawdze, ktora klapka nie dziala? Moge to wszystko robic na podpietym aku i po prostu podpiac panel klimy?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160915/7d7695404219aa0f7357eeb9e4ea45fb.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160915/218df1a324c9c688f15c2d1305184d7b.jpg

Jeszcze w gratisie fotka czystej jedynki:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160915/be72f7cc7f7d22dc5941f8ddbbce7d6d.jpg

Reszte podejme jakos po weekendzie ;)

 

Korzystam z tego poradnika:

viewtopic.php?f=161&t=217466

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Najpierw zapoznaj sie ze schematem :

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z807/8077122/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z807/8077122/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z807/8077122/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/8077122/1.jpg

Hosting galerii zdjęć na allegro

 

 

Kup sobie powietrze w sprayu by przedmuchac tez inne elementy ktore sa sprawne.

MADE IN PRL
Opublikowano

Dzieki jeszcze raz za pomoc ;)

Ten silniczek ktory podeslales wczesniej to jest ten o nr 5?

 

Najlepiej to rozkrecac na odlaczonym aku?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Ze schematu wyglada ze tak...

Pamietaj ze niekoniecznie to musi byc ten silniczek.

Moze to byc tez jakis plasticzek/koleczek/dzwigienka ktora spadla lub sie polamala.

Wez pod uwage tez ze 64116950991 zestaw moze byc przydatny do twojej pracy.

 

http://www.super-bmw.pl/64116950991-kpl.-elem.drob.-dzw.nast.urzadz.klimat..html

 

Wszelkie prace elektryczne dobrze robic na odlaczonym akumulatorze.

MADE IN PRL
Opublikowano
Wiem wiem, zdaje sobie z tego sprawe ;) Jak rozkrece to bede szukal :D Najgorzej bedzie jak nic na pierwszy rzut oka nie bedzie wygladalo zle. Jezeli chodzi o akumulator to sytuacja wyglada tak, ze moj garaz jest bardzo waski i w nim nic nie pogrzebie wiec wszystkie prace robie przed nim. Czy zalozmy, ze zdejme deske to bede mogl wpiac aku zeby wjechac autem do garazu zeby nie stalo rozkrecone pod chmurka czy lepiej odlaczyc i dopiero podlaczyc jak skoncze cala robote?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Chyba nie zdejmowales drzwi by nie moglo postac przed garazem dopoki nie skonczysz :)

Mozna wjechac.

MADE IN PRL
Opublikowano
Niby nie sciagalem, ale nie lubie jak auto mi stoi pod chmurka :D A tez nie wiadomo kiedy skoncze ;P jeszcze mam rudego kolege na lewym nadkolu i tez musze sie nim zajac ;D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Powiem szczerze, że nie było to ciężkie i nie rozumiem czemu ktoś za to kasuje 600zł :idea: .Może się przekonam podczas składania :P generalnie to po ściągnięciu wcale nie wygląda to na coś oczywistego.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160917/35006e4563acebeef57423295ee0f98a.jpg

Element nr.5:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160917/23f5936b4247a87609f96132562504b6.jpg

 

Sprawa wyglada tak, ze cieple powietrze leci tylko z lewego nawiewu, prawe jest caly czas zimne.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160917/743c822745109185e460481dc1b67455.jpg

 

Podrzuciłem autko na sprawdzenie kodów na komputerze i jutro powinienem już wiedzieć coś więcej. Myślę, że element nr. 6 też można podejrzewać :). Co do poradnika, którym się posługiwałem to trochę go trzeba zmodyfikować, ale niesamowicie mi pomógł :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Element nr 6 jest od instalacji AC a nie od ogrzewania.

Sprawdz go po zalaczeniu kilmatyzacji.

MADE IN PRL
Opublikowano
A to mozliwe. Wiem juz, ze bledow bylo w cholere, ale to pewnie dlatego, ze pol samochodu bylo odpietego i mechec twierdzi, ze na jego oko trzeba wyciagnac nagrzewnice i sprawdzic czy w srodku jakas klapka nie spadla bo posprawdzal wiekszosc z zewnatrz i nic tam podejrzanego nie widac. Pewnie na tym sie skonczy, ze zostawie mu to do zrobienia, a reszte sam zloze ;)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Orientuje się ktoś czy wewnątrz nagrzewnicy są dodatkowe klapki, których może nie być widać z zewnątrz? Mechanik mi mówił, że wg niego to właśnie taka klapka musiała się urwać i dlatego nie dmucha na obie strony.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odrazu odgrzyb sobie parwonik i zoabcz czy mozna dostac sie do niego latwo bez rozbierania deski i daj znac :cool2:

Widze ze poradnik kubika sie przydal :cool2:

Opublikowano

klapki tzn.zawory wrotne?

a niby jak tam producent je by osadzil?

moga tylko sie znajdowac na przewodach...

Chodzi ci o ta czesc:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=UF11-EUR-04-2006-E87-BMW-116i&mg=64&sg=15&diagId=64_1774&q=64119253425

 

 

PS.Ustalmy dokladna date produkcji twojego auta co do dnia i miesiaca lub podaj numer swojej chlodnicy i jej producenta.

MADE IN PRL
Opublikowano

Prod.date: 2006-01-26

 

Mi gosc(mechanik), ktoremu mam oddac auto na weekend powiedzial, ze bedzie rozbieral cala nagrzewnice bo wg niego sa w srodku klapki, ktore steruja cala nagrzewnica i pewnie spadlo ciegno z klapki i stad taki problem. Tez mowil mi ze skoro to jest klima manulna to jest jeden silniczek do dwoch klap, wiec silniczek odpada :idea: . Mowiac klapka ma chyba na mysli taka klapke jak sa z zewn nagrzewnicy, ktore otwieraja poszczegolne nawiewy- na szybe, na nogi itp. Nie do konca wiem czy jest taka opcja wgl mozliwa dlatego pytam. On stwierdzil, ze element numer 5 ze schematu jest sprawny(nie wiem jak to ocenil). Teraz mi sie przypomnialo, ze jak bylem u elektryka to wtedy tez jeden z czujnikow temperatury pokazywal jakies ujemne wartosci w srodku lata... Moze to to?

 

EDIT: chodzi mi o klapki, ktore steruja powietrzem wewnatrz nagrzewnicy(taka, ktora fizycznie sie rusza- zamyka i otwiera)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Auto ze stycznia 2006r ma zawor wrotny na przewodzie.

Po czerwcu takiego zaworu juz nie posiada.

Wydrukuj mu ten schemat co ci zalaczylem powyzej z "throttle"

 

PS.Nie widzialem jeszcze nigdy w zyciu nagrzewnicy ktora by miala w srodku plastikowy zawor wrotny sterowany elektrycznie.

Zreszta na schemacie dokladnie widac ze nie ma tam zadnych czesci w srodku.

MADE IN PRL
Opublikowano

Masz na mysli ten schemat? : http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_1774-nagrzewnica-denso/i48922/sN#part04

On na pewno nie mial na mysli takiego zaworu zwrotnego tylko taka mechaniczna klapke.

Mowiac rozbieranie nagrzewnicy mialem na mysli caly ten element:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160919/8c19da7b2033fec8121ac357091822ee.jpg

Za co jest odpowiedzialny ten zawor wrotny? Swoja droga to watpie, ze on bedzie wiedzial. Ten gosc u ktorego bylem sprawdzac bledy to byl najblizszy mechec ode mnie. Nie chcialem jechac daleko bez deski rozdzielczej ;)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Ten element ze zdjecia to nie nagrzewnica.

To sie nazywa modul systemu ogrzewania (z klapami).

Do jego naprawy potrzebujesz zestawu 64116950991 lub takiego samego modulu uzywanego(co by pobrac uszkodzone czesci).

Zasilany jest silnikiem nr 5 ze schematu.

Odwaliles najgorsza czesc roboty ze zdjeciem kokpitu wiec nie rozumiem dlaczego sam nie zdemontowales tego modulu by go poddac inspekcji na stole montazowym(kuchennym?)

Ja zazwyczaj w takim wypadku tez myje takie plastiki w letniej wodzie z plynem fairy po usunieciu elementow elektrycznych do ktorych uzywam valvoline cleantronic.

Mechanizm(zamkniety) silnika (kolka i tryby ) uzupelniam smarem LT do lozysk.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.