Skocz do zawartości

[320i] Uszczelka pokrywy zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czeka mnie wymiana uszczelki pod klawiaturą i w związku z tym mam kilka pytań.

 

1. Zauważyłem trochę czerwonego silikonu przy pokrywie. Co to takiego i kiedy się to stosuje?

 

2. Jak wygląda sprawa ze śrubami? Łatwo je urwać/przekręcić?

 

3. Czy głowica w m50 jest żeliwna jak reszta silnika czy aluminiowa?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Śruby mozna przekręcić dlatego warto mieć klucz dynamometryczny, sposob dokrecania również jest istotny.

 

Polecam od razu kupic te gumowe podkladki pod sruby.

 

Czasem sama uszczelka nie wystarcza i mozna sie wspomoc silikonem czy innym uszczelniaczem do tego przystosowanym. Nałożony w niewielkiej ilości pomoze trzymac uszczelke ba miejscu.

szukam
Opublikowano
Ładnie odtłuść acetonem (albo innym rozpuszczalnikiem) i powinno styknąć bez żadnego kleju, sylikonu itp. Śruby dobrze dokręć i nie powinno nigdzie ciec, chyba że pokrywa ma ubytki ;>
Opublikowano

Ok dzięki. Użyje tego z linku wyżej. Ponoć dobry.

A mógłby ktoś wypowiedzieć się nt materiału z którego zrobiona jest głowica? To żeliwo czy alu?

Opublikowano
Ok dzięki. Użyje tego z linku wyżej. Ponoć dobry.

A mógłby ktoś wypowiedzieć się nt materiału z którego zrobiona jest głowica? To żeliwo czy alu?

 

Alu. Dziwne, ja nie używałem żadnych klejów, silikonów itp. i nic nie cieknie a wymieniałem 10 miesięcy temu.. Nie cieknie nigdzie, silnik suchutki z zewnątrz, ani grama oleju :cool2: .

Opublikowano

Na wszelki wypadek dodam trochę tego Reinzosilu. Nie zaszkodzi a może dodatkowo uszczelni.

Co do tych uszczelek pod śruby. Wie ktoś ile ich dokładnie jest?

Opublikowano

Nie ma mnie teraz w domu i nie mam możliwości zajrzenia pod machę. A teraz ew mogę dokupić kilka sztuk.

Z tego co widzę po zdjęciach to chyba 12 ale chcę się upewnić :D

Opublikowano
Panowie mam pytanko. Olej wymieniony, wszystko gra ale jedna sprawa. Szklanki jak klepały, tak klepią. Był 10W40. Teraz wlałem 10W60. Auto do sportu więc bardziej chciałbym wiedzieć czy długo pociągnie. Mogę wrzucić zdjęcie wałków jeśli to coś pomoże.
Opublikowano
Do sportu 2.0 to trochę mało ;). Wymiana oleju nie pomoże, trzeba to naprawić i jak klepią popychacze to znaczy że są do wymiany, choćbyś zalał 15w40 to nie pomoże :)
Opublikowano

Ładnie lata bokami nawet bez szpery, więc daje radę :D

W planach mam swap na 2.5, dlatego nie chcę zbytnio inwestować w naprawy tego silnika. Teraz wygląda to tak, że jak się rozgrzeje to słychać cykanie od ok 2000 obr. Później cykanie jest za szybkie żeby je usłyszeć(albo ustaje), poza tym wydech zagłusza. Tylko mnie trochę irytuje ten dźwięk.

Chciałbym na nim pojeździć jeszcze rok. Jakie mogą być konsekwencje takiego klepania? I ile tak mogę jeździć aż "coś" się wydarzy?

 

Wrzucam zdjęcie pod pokrywą. Coś ciekawego może z niego wywnioskować?

http://image.prntscr.com/image/28b482552eb74846b224a97b46f85149.png

Opublikowano

Teoretycznie możesz jeździć aż się silnik skończy, u mnie też tak cykało, cykało rok i sprzedałem auto, mam nawet filmik:

 

 

Taki wydawało dźwięk moje byłe m50b20 :). Silnik miał moc, zbierał się jak szalony (jak na 150km :mrgreen: ), oleju nie pił ani nie przepalał, nie dymił itp. Po prostu sobie cykał :)

Opublikowano

Faktycznie niezła orkiestra szklanek. Mam tak samo i silnik jeździ bardzo przyzwoicie. Nie dymi i oleju też nie bierze. Telepie się tylko strasznie na niskich obrotach aż buda lata. Tak to igła :mrgreen:

Czyli się nie przejmuję. Nie mam radia to przynajmniej szklanki mi będą ładnie grały :D Dzięki za odpowiedzi panowie.

Opublikowano
Faktycznie niezła orkiestra szklanek. Mam tak samo i silnik jeździ bardzo przyzwoicie. Nie dymi i oleju też nie bierze. Telepie się tylko strasznie na niskich obrotach aż buda lata. Tak to igła :mrgreen:

Czyli się nie przejmuję. Nie mam radia to przynajmniej szklanki mi będą ładnie grały :D Dzięki za odpowiedzi panowie.

 

Na moim kanale yt możesz jeszcze zobaczyć jak to cykające 2.0 paliło gumę :cool2:

Opublikowano

Czyli nie mam się czym przejmować :D

Jak otworzę obudowę filtra olej to jak to powinno wyglądać? Filtr ma być cały zalany?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.