Skocz do zawartości

Wyrzucenie NIVO a poziomowanie Xenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem.

 

Miechy od NIVO w Touringu zastąpiłem standardowymi sprężynami.

Na chwilę obecną pali się kontrolka NIVO.

 

Wydaje mi się, iż od momentu wyrzucenia miechów, xenony świecą zbyt nisko.

Po odpaleniu samochodu i włączeniu świateł, xenony zapalają się, robią minimalny ruch góra dół, ale nadal świecą w dół (regulatory sa ok)

 

Czy błąd NIVO ma wpływ na brak samopoziomowanie xenonów?

Czy po dezaktywacji NIVO xenony będą się poziomowały?

Czy samą INPĄ można wyłączyć NIVO, aby nie wywalało błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki poziomowania xenonów (te po prawej stronie auta) dają sygnały również do sterownika NIVO.

Jeżeli zastąpiłeś miechy sprężynami to sytuacja, którą opisujesz może być jak najbardziej pochodną tej modyfikacji.

Możesz ustawić xenony w prawidłowej pozycji kręcąc ich regulatorami, jeżeli na regulatorach jest jeszcze zasięg.

INPĄ możesz zablokować NIVO, ale nie wiem czy to wyeliminuje wyświetlany błąd.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzięki Yaz za odpowiedź.

 

Czujników z wahaczy nie odpinałem, więc powinny działać.

Jeżeli błąd NIVO powoduje brak sygnału z czujników do xenonów, to lipnie to ktoś wymyślił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To działa w dwie strony.

Zastępując miechy NIVO sprężynami uzyskałeś tylko jedno położenie tylnej osi.

To ma wpływ na zakres poziomowania xenonów.

Czujnik poziomowania na tylnej osi nie zmienia swojego położenia i wysyła adekwatną informację do sterownika poziomowania.

Stąd, jak sam napisałeś, niewielki zakres ruchu xenonów podczas ich ustawiania po załączeniu świateł.

 

Teoretycznie można to oszukać, bawiąc się zmianą położenia prawego czujnika poziomowania na tylnej osi tak aby uzyskać prawidłowe, finalne położenie świecenia xenonów.

pzdr

yaz

Opublikowano

czekaj czekaj, czujnik na wahaczu pozostał, jego ramię nadal jest ruchome i przyjmuje różne pozycje zależne od obciążenia auta, czyli powinien dawać takie same sygnały jak w przypadku miechów.

 

Jeżeli faktycznie jest tak, że przy błędzie nivo (spowodowanym u mnie wypięciem przekaźnika z pompy NIVO) tylny czujnik nie daje sygnałów do xenonów, to mam inny pomysł jak to rozwiązać:

 

Przy wpięciu przekaźnika pompa nie załączała się do czasu lekkiego obciążenia bagażnika.

Wtedy pompa pompowała, ale z oczywistych powodów tył nie podnosił się.

Jakby ustawić w INPIE minimalny prześwit, wykasować błędy, to teoretycznie wszystko powinno działać tak jak powinno.

Nie wiem tylko jak komputer poradzi sobie z sytuacją, że prześwit ma być minimalny, a czujnik na wahaczu pokazuje, ze tył stoi wysoko. Wyskoczy błąd Nivo?

Opublikowano
Błąd nivo wyskakuje dlatego, że masz je nadal zapisane jako wyposażenie w module LCM. Ja kiedyś u siebie zainstalowałem LCM z wpisanym nivo ( nie mam tego na wyposażeniu) i za każdym przekręceniem kluczyka wyskakiwał mi ten błąd. Zrobiłem korektę wyposażenia w LCM i błąd już się nie pojawiał. Dodam, że mimo wyskakiwania tego błędu ksenony normalnie się poziomowały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.