Skocz do zawartości

BMW E46 316 SEDAN 1.9 BENZYNA Problem z układem chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem nowy na forum i mam pewien problem.

 

Jak w temacie dotyczy on układu chłodzenia.

Mianowicie przy wyższych obrotach zapala mi się lampka od płynu chłodzącego że jest za mało a jak obroty spadną po niżej 3tys się wyłantrza.

1) Stan płynu chłodzącego w normie

2) wszystko szczelne ( muszę tylko sprawdzić kolanko z tyłu silnika)

3) Był niedawno od powietrzany układ

 

Przez co nie grzeje w ogóle, i leci cały czas zimne powietrze z nawiewów i czasem na mniejszym ustawieniu nawiewu przerywa w nadmuchiwaniu raz mocniej raz słabiej wieje

 

 

Bardzo proszę o pomoc i opinię. Pozdrawiam

Opublikowano
Wygląda na źle odpowietrzone.Poszukaj na forum instrukcji poprawnego odpowietrzania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dobrze jest wziąć sprawę w własne ręce bo jak mechanik się dopiero uczy na twoim aucie to zanim dobrze odpowietrzy to Ci wymieni pół auta i Ci powie że wszystko było uzasadnione.

Wygląda na to że jest gdzieś uwięziony pęcherz powietrza i przy większych obrotach jest trochę ściskany co skutkuje obniżaniem się poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.

brak ogrzewania by wskazywał że tam właśnie siedzi powietrze.

Należy pamiętać aby w czasie odpowietrzania była temperatura ogrzewania na max i nawiew 50%-70%.

To to piszę to nie jest diagnoza tylko jedna z możliwości co prawie nic nie kosztuje i można samemu zrobić, bez pobrudzenia ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziś znalazłem przyczynę.

Okazało się za za silnikiem kruciec jest pęknięty i przez to woda ucieka. Po odkręceniu kurka od wlewu, z tyłu od razu pociekła woda po odpowietrzeniu układu auto zaczęło lekko grzać, mam nadzieję że po wymianie i ponownym odpowietrzeniu układu wszystko wróci do normy. Jak z tym zrobię od razu dam znać. Niżej dodaje linki do ss zdjęci jak to wygląda na jednym ze zdjęci widać jak woda dopiero wyciekła. Pozdrawiam

 

SS Do zdjęci

http://scr.hu/4r1/ksepp

 

http://scr.hu/4r1/jghp7

Opublikowano

Co się okazało muszę wymienić również pompę wody która była wymieniana 4 mieś temu..

Wcześniejszą pompę zamawiał mechanik zaczynam potwierdzać kolegi zdanie żeby robić samemu..

Kruciec oraz pompa wody już zamówiona i jak części przyjdą nowe zabieram się sam za to ;-]

Opublikowano

Króćce często pękają co powoduje ubytki płynu, zapowietrzenie itd ale pompy po 4 miesiącach... to dziwne.

Chciało by się powiedzieć : zlikwidować wycieki, uzupełnić płyn ,zastosować dobrą procedurę odpowietrzania i sprawdzić wydajność pompy poprzez obserwację małego przelewu w zbiorniczku wyrównawczym a jak się już silnik zagrzeje i termostat otworzy sprawdzić duży przelew. Jak będzie dobrze odpowietrzone a słaby lub żaden przelew to by wskazywało na pompę lub obstrukcje w układzie chłodzenia.

W praktyce to często mechanik wymienia pompę po mimo że jest dobra bo to szybciej od bawienia się w diagnozy a do tego to klient za to płaci.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Piszesz

proszę o pomoc

Jak ci pomagać jak nie opisujesz co się dzieje w systemie chłodzenia.

Piszesz że wymieniłeś pompę ale na jakiej podstawie może była dobra ?

Piszesz że węże miękkie to pojęcie względne , tam ciśnienie około 2 barów to za twarde nie są .Jak doświadczony mechanik mi powie że węże są miękkie czy za twarde to wiem o czym on mówi ale jak klient ci pierwszy raz w życiu dotykał węża ???

Zacznijmy od tego czy ;

1. Jest dobry poziom płynu ?

2. Jest przelew w zbiorniczku wyrównawczym ?

3. Sprawdzona temperatura bloku w ukrytym menu test nr 7

4.Czy się otwiera kiedy trzeba termostat główny ?

 

Jak system chłodzenia jest sprawny to możemy się zabrać za ogrzewanie.

Podam Ci linka do bogatego opisu z innego forum.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś miałem trochę czasu i po sprawdzałem wszystko

 

1. Poziom płyny jest w normie

2.jest przelew w zbiorniczku wyrównawczym

3. Tego nie wiem jak sprawdzić

4.Termostat jest sprawny trzyma temp otwiera się poprawnie

 

Dziś wymieniony został kruciec, elektrozawór

 

Układ jest uszczelniony i odpowietrzony bezpieczniki sprawdzone, i po wymianie elektrozaworu był ponownie odpowietrzony pojawił się lekko ciepłe powietrze lecz po jakimś czasie znikło wymieniony cały płyn oraz sprawdzany był również panel klimatronika i również jest sprawny. Dodam też że zaczęło się tak dziać po tym jak pompa wody padła, i została wymieniona za nową. Jeśli będzie trzeba udzielę każdej informacji by ponownie auto zaczęło grzać

Opublikowano
Weź sobie wymontuj elektrozawor od ogrzewania. Jest po prawej stronie jesli stoisz przodem do silnika, od przodu auta. Wymontuj, rozbierz, wyczyść, podłącz do 12v bezpośrednio żeby sprawdzić czy się otwiera i zamyka. To nic nie kosztuje i jest dość proste. Operuj dobrymi kluczami, torksami jak dobrze pamiętam żeby srubek nie zepsuc. Sprawdź czy nie grzeje nic jeśli ustawisz 32 stopnie (jeśli masz klimatronik). Aaaa i żeby wyeliminować wplyw wadliwego paneli klimatronik odlacz przy odpalonym aucie wtyczke od elektrozaworu. Jeśli elektrozawór jest czysty i sprawny auto powinno caly czas grzac pełną siłą.
Opublikowano
Elektorzawór jest sprawny wymieniony i był sprawdzany działa poprawnie. Panel klimatronik również był przepinany od kumpla i take same objawy jak przy moim nadal nie grzeje
Opublikowano
Może zatkany obwód ogrzewania ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
obawiam się że to może być nagrzewnicą będę za niedługo rozbierał, może wymieniał, słyszałem też że mechanik mógł się pomylić i założyć odwrotnie pasek na pompe wody przez co pompa nie robi odpowiedniego ciśnienia też będę to jutro sprawdzał czy aby na pewno jest dobrze założone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.