Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie do znawców tematu. Zastanawia mnie moment otwarcia żaluzji przedniego grila. Posiadam takowe jednak zawsze na postoju bez znaczenia czy silnik jest zimny czy zagrzany i to bardzo choćby w temp. jakie obecnie panują są one zawsze zamknięte. Z wiadomych względów w trakcie jazdy nie jestem wstanie stwierdzić czy się otwierają. Zastanawia mnie fakt, że przy wysokich temp. na postoju jest ona przysłonięta czym ogranicza chłodzenie. Czy wtedy tylko wiatrak schładza silnik? Dodam, że po naciśnięciu na owe żaluzje można je z łatwością uchylić. Jaka jest ich zasada działania, mechaniczna czy wyłącznie od pędu powietrza bo to by tłumaczyło ich zamknięcie na postoju?
Opublikowano
Te żaluzje otwierane są pod naporem powietrza...w czasie jazdy. Jak silnik jest zimny i nie rozgrzany elektromagnes trzyma je zamknięte. Jak się rozgrzeje elektromagnes puszcza i w czasie jazdy pod wpływem powietrza same się otwierają. Przy wyłączonym silniku elektromagnes nie trzyma dlatego można je poruszać palcem.
Opublikowano
Ok. Ale czy przy mocno nagrzanym silniku na postoju nie powinny być uchylone aby umożliwić dopływ powietrza z zewnątrz chodząc dodatkowo silnik?
Opublikowano
niestety nie ma mechanicznego otwierania tych żaluzji. Większa część chłodnicy i tak jest poniżej grila. Elektromagnes albo trzyma zamknięte żaluzje albo nie trzyma ich wcale. Innego sterowania nie ma. Nie ma co ich na postoju otworzyć. Jak masz temperaturę silnika OK to nie ma się czym martwić.
Opublikowano

Witam

Jak będzie za gorąco to włącza się wiatrak i żaluzje się otwierają ,zaobserwowałem u siebie jak auto stało na postoju.

Opublikowano
Te zaluzje rzadko sie otwieraja i nie jest tak ze powietrze je uchla itd. Otwieraja sie gdy jest goraco itd. Bylem w chorwacji 2 tyg temu i wystarczylo ze zapalilem auto one juz sie otwieraly. Tu gdzie mieszkam w De sa zamkniete bo jest chlodno.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeszcze ich nigdy nie widziałem otwartych a na wyłączonym silniku są zamknięte i nie da się ich otworzyć.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Ciekawe rzeczy piszecie co auto to inaczej. A fabryka co pisze jest cokolwiek w tym temacie bo to dałoby odpowiedź u kogo z nas działa prawidłowo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fabryka pisze ze elektromagnetyczne otwiera żaluzje ja musi i wiele czynników jest z tym powiązana.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jezu...w samochodach e60,e61 te żaluzje trzyma zamknięte elektromagnes. Jak je puści to są luźne i otworzą się TYLKO pod wpływem przepływającego powietrza w czasie jazdy i być może na postoju pod wpływem ciągu dodatkowego wentylatora na chłodnicy. Innej możliwości otwarcia tych żaluzji NIE MA. Każdy kto zdjął przedni zderzak wie o czym mówię. Nie ma mechanizmu otwierania tych żaluzji....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak przy okazji opis z WDS-a

 

żaluzja chłodnicy

 

żaluzja chłodnicy chroni komore silnika na czynniki zewnetrzne i nie pozwala na przepuszczanie powietrza do srodka komory.

 

Podczas jazdy jest zamknieta dzieki czemu skraca fase rozgrzewania silnika. W wyższych zakresach prędkości poprawia wartosc cw pojazdu. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym korzyści emisji spalin. Ponadto dzieki szybkiemu ogrzaniu sie czynnika chlodnicy, skraca uzyskanie pełnej mocy grzewczej pojazdu.

 

 

Komponenty

• przesłona chłodnicy

 

• Przełącznik magnetyczny

 

 

funkcja

 

Przy wyłączonym zapłonie lub przerwanej linii w przewodzie sterującym, przesłona chłodnicy jest odblokowana. Po uruchomieniu silnika, przełącznik magnetyczny zostaje uruchomiony przez modul silnika poprzez polaczony z masa co uniemożliwia otwieranie rolety chlodnicy.

 

Jeśli wystepuje jeden lub więcej z następujących warunków podczas jazdy zatrzask magnetyczny przesłony chłodnicy zostaje zwolniony.

• Temperatura płynu chłodzącego > 90 ° C

 

• Temperatura oleju skrzyni > 110 ° C

 

• Temperatura oleju silnikowego > 130 ° C

 

• Termostat elektryczny pod obciazeniem > 90% (tylko DME)

 

• wentylator elektryczny aktywny

 

 

Usterka wpisy pamięci

 

W przypadku wystąpienia usterki elektryczne w zespole chlodzenia, blokowanie przesłony chłodnicy jest zwolniony.

 

Blokada jest również wyłączona, gdy zostanie wykryta usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub wentylator elektryczny.

 

 

 

Mimo tego opisu nigdy nie udalo mi sie otwozyc zaluzji na postoju, moze dla tego ze naciskalem reka na poszczegulne raszki a nie na calosc co by symulowalo wiatr :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale która żaluzja bo u mnie są dwie. :twisted: Jedna za nerkami druga na dole pomiędzy kanałami do chłodzenia tarcz. Te za nerkami przy obecnych upałach często mam otwartą jak robię trasę praca/dom ~20km jak auto postoi na wolnych obrotach 2-3 min. to same się zamykają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klapki we wlotach to osobna sprawa, żaluzja jest w osi chłodnicy sterowana elektromagnesem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj vin bo ciekawy jestem w jakim wyposazeniu wychodzily zaluzje na dole, nie ma tego nigdzie konkretnie opisanego. Widzialem juz bez (przez Aktivelenkung) ale z dolna jeszcze nigdy.

Moze dla tego ze malo benzynek jezdzi w E60/61

 

Ps. juz znalazlem. zaraz opisze.

 

Aktywne sterowanie klap powietrza

 

Wprowadzenie:

 

Aktywna kontrola klap powietrza służy do poprawy właściwości aerodynamiczne pojazdu z czym wiaze sie osiagniecie obniżenia emisji CO2. Przestrzeń wymagana do sterowania zaluzji nie można łączyć w przypadku wiekszosci modeli z opcjonalnym wyposazeniem jak: xDrive, pakiet sportowy, AFS lub ACC. Sterowanie dolnymi klapami powietrza odpada w pojazdach z turbodoładowaniem.

 

 

 

funkcje systemowe

 

Przepływ powietrza przez chłodnicę powoduje wysoki opór powietrza wraz ze wzrostem prędkości jazdy. W związku z tym zamknięta klapa powietrza w normalnych warunkach jazdy uniemożliwia przepływ powietrza przez chłodnicę.

Sterownik silnika stale oblicza wymaganą wydajność chłodzenia i otwiera zawór tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagana jest zwiększona ilość powietrza chłodzącego.

 

Inną zaletą sterowania klapami powietrza to szybsze rozgrzewanie silnika, ponieważ temperatura w zamknietym otoczeniu jest szybciej osiągnięta.

 

 

 

Uwagi dotyczące serwisu

 

Ostrzeżenie: Działanie klap powietrza (w szczególności sprawdzania dzialania klapek) można przeprowadzić tylko przy wyłączonym silniku. Ryzyko urazu.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z xDrive może być łączone bo ja mam xdrive ;) ale z nightvision i aktywnym tempomatem chyba nie bo będzie za mało miejsca na mocowania.
Opublikowano
Ja jeszcze ich nigdy nie widziałem otwartych a na wyłączonym silniku są zamknięte i nie da się ich otworzyć.

 

Mi na postoju nigdy sie nie otworzyly :mrgreen:

Jak rok temu jak mi siadl termostat to temperatura siegala 108 stopni i tez byly zamkniete, jedynie palcem sobie otworzyc moglem :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

Ja zaobserwowałem tez że te żaluzje u mnie przy włączonej klimie tez się nie otwierają mimo ze działa wentylator (auto nie ma temp. roboczej) klima słabo chłodzi... wiadomo czemu. Nie mam kłopotu z utrzymaniem temperatury podczas jazdy.

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam u mnie w e90 325i n52b30 żaluzji brak jak okablowania, lecz blad wyswietla się się właśnie od żaluzji. Nie mam pojęcia co mógłbym zrobić z tym faktem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.