Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaciskalem wezyk ktory idzie przed zaworkiem i dla pewnosci inne tez... i przy bucie w podlodze inpa polazywala ol 2.40 mbar i co dalej w zwiazku z tym??? Zalozylem nawet ogranicznim cisnienia oryginalny ktory mam w garazy gdzies z ciekawosci jak bedzie to pokazuje na postoju 3.50 a na pelnym gazie 1.80 i auto nie gasnie....ale dym z komina to jest taki mocny ze cala trawa w sadzy..... czy uszkodzona progowa moze powodowac takie sadze?

A moze podstawa filtra paliwa ma cos z tym wspolnego?? Wlasnie teraz sie znacznie pogorszyly wartosci progowej po tym jak : Zmienilem zaworek zwrotny , wyjalem go i zalozylem ten oryginalny ale na tamtym zupelna tragedia na postoju 3.50 na pelnym gazie 1.80 . I tak kilka razy sobie pogazowalem po czym zalozylem ten zwykly zaworek na ktorym inpa pokazywala 4.20 a na pelnym gazie ok. 2.30 to teraz pokazuje tak samo jak na tamtym 3.50 i 1.80 no i obroty do 3tys i koniec... i teraz pytanie czy kupowac ogranicznik cisnienia czy pompe?? I jeszcze jedno pytanie ten zaworek zwrotny ktory jest pod siedzeniem przy pompie paliwowej do czego sluzy???? Czy on cos moze mieszac powaznego czy raczej nie ? I ta podstawa mnie zastanawia...hmm

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

O którym zaworku piszesz? Jest na tym schemacie? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL81-EUR-10-1999-E39-BMW-530d&diagId=16_0325

A po tych wszystkich kombinacjach nadal dymi przy powolnym dodawaniu gazu?

Patrzyłem jeszcze na różne inne tematy z podobnymi problemami i tam też ludzie pisali o odpięciu czujnika ciśnienia paliwa na filtrze - też możesz spróbować się tak przejechać i zobaczyć czy będzie jakaś różnica.

Patrzę na te wyniki i wygląda to jakby w którejś chwili brakowało paliwa. Na zaciśniętym wężyku powrotnym ciśnienie paliwa powinno być max jakie potrafi dać progówka (oczywiście pomijając ciśnienie paliwa wykorzystywane przez silnik).

Powietrza gdzieś w przewodach nie widać przy filtrze? Nie przerywa, nie "kaszle" przy gazowaniu? Sztanga przy turbinie się rusza przy dodawaniu gazu?

Opublikowano
To teraz powiem jeszcze lepszy numer w sumie wczoraj nic nie grzebalem po za tymi zaworkami..... i tylko wyjalem wezyk z paliwa od podstawy w sumke luzno wyszedl i widac tam slaby oring....no ale zalozylem go mocno do konca....no i dziwna sytuacja bo wczesnien obroty szly do tych 5... a teraz do 3 ...ja odpinam ten czujnik a obroty spowrotem do5.... no i teraz pytanie o co chodzi.....????? Ogolnie przy wolnych obrotach to ona nie kopci tylko przy bucie, a sztange czy chodzi jak ske patrzy?? Trzeba zdjac ten gomowy przewod i bedzie widac ??? Dzis jeszcze wymienie podstawe filtra wraz z tym wezykiem co do nien wchodzi bo mam na zapasie. Przepatrzylem wczoraj w kanale przewodu od intercoolera i wszystko wydaja sie byc w porzadku. Czy ten zaworek przy pompce paliwa pod siedzeniem moze cos jeszcze szkodzic ?? Juz brakuje mi pomyslow
Opublikowano

Napisz dokładnie o którym wężyku piszesz - tym co go wczoraj wyjmowałeś i wkładałeś. Ten paliwowy zazwyczaj cieknie, jeśli luźno siedzi.

Po odpięciu czujnika ciśnienia na filtrze paliwa wkręca się tak dobrze na obroty? A dymi wtedy?

 

Sztangę i gruszkę przy turbinie da się wypatrzyć bez zdejmowania czegokolwiek - słabo, ale widać czy się rusza czy nie. To powinien być ruch dosłownie o kilka cm.

Jak nie widzisz, to można wywalić rurę od dolotu powietrza, bo wtedy widać więcej.

Opublikowano

Sztanga sie rusza, turbina podczas jazdy pokazuje ok 2100,2200,2300 a przeplywomierz ok 1100 wskakuje. Podczas wpietej kostki w czujnik podstawy filtra paliwa auto nie idzie...tzn do 120 idalej nie chce jechac a progowa wskazuje 1.88 podczas gdy wyjme kostke z czujnka swieci sie kontrolka swiec ale auto ladnie idzie i wkreca na postoju do 5tys. A czy dymi napisze jutro bo dzis juz wieczorem sprawdzalem te parametry i nie widzialem dymu. Ten czujnik(podstawe filtra paliwa) podmienilem na drugs i to samo przy podpietej nie idzie. Chyba kupie pompe a pozniej jeszcze tej czujnik ewentualnie jak nie pomoze. Chyba ze ma ktos jeszcze jakis lepszy pomysl.?

 

Jeszcze cos mi sie przypomnialo

1. Czy te objawy moga byc spowodowane przez pompke w baku ze progowa daje male cisnienie ?bo wlasnie wymienilem ostatnio pompke w baku i kto wie czy nie uszkodzona ?

2. Wyjmowalem jeszcze zawor z pompy wysokiego cisnienia bo filterek sie zapchal. Czy popka w baku albo pompa cr moga miec cos z tym wspolnego? Moze podczas wymowania zaworu z CR cos sie uszkodzilo albo cos? Jest jakas taka opcja ? Bo juz nie wiem co kupic na pierwszy ogien czy?

Opublikowano

Jeszcze cos mi sie przypomnialo

1. Czy te objawy moga byc spowodowane przez pompke w baku ze progowa daje male cisnienie ?bo wlasnie wymienilem ostatnio pompke w baku i kto wie czy nie uszkodzona ?

2. Wyjmowalem jeszcze zawor z pompy wysokiego cisnienia bo filterek sie zapchal. Czy popka w baku albo pompa cr moga miec cos z tym wspolnego? Moze podczas wymowania zaworu z CR cos sie uszkodzilo albo cos? Jest jakas taka opcja ? Bo juz nie wiem co kupic na pierwszy ogien czy?

 

1. Pompka w baku ma za zadnie przelewanie paliwa z jednej komory do drugiej. Jeśli masz powyżej 15-20l paliwa w baku, to nie powinno być problemów nawet jeśli ona nie działa.

2. Czy czegoś nie uszkodziłeś na odległość nie sprawdzimy. Musiałbyś to jeszcze raz rozebrać. A nie zastanowiło Cię skąd tam tyle syfu? Może warto jeszcze raz sprawdzić ten filtr?

 

Wszystko wskazuje na pompę progową. A czy ona przypadkiem Ci nie buczy podczas pracy? Tzn. na wyłączonym silniku, ale z przekręconym kluczykiem mocno ją słychać?

Opublikowano
Panowie zapraszam wszystkich na browara ;) Wkoncu wyleczona !! Pompa progowa wymieniona i chodzi jak nowa. Oczywiscie przy okazji przewody cisnieniowe wszystkie, paliwowe i pompka w baku. Ale najglowniejsza przyczyna byla progowa. Dziekuje wszystkim za pomoc.
Opublikowano

A co z ogranicznikiem ciśnienia czyli tym niby zaworkiem na powrocie paliwa? Doprowadziłeś to do porządku?

Pompkę jakiej produkcji założyłeś?

Opublikowano
Pompka uzywana oryginal. Z tym ogranicznikiem to temat rzeka. Od tego co kupowalem pompe dal mi za darmo orginalny ten ogranicznik.. w sumie juz drugi od niego wziolem i drugi rozwalony no i narazie chodzi na tym zwyklym za 25zl zaworku i jest dobrze. Ale naprawie sam ten ogranicznik i zaloze orginal. O ile zdaze bo auto mam zamiar zmienic.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podłączę się do tematu, bo chyba bardzo podobny.

 

 

Problem z e39 530d po lifcie: brak mocy do ok 2500obr, potem już czuć turbo i ładnie ciągnie.

 

Miałem wcześniej problem z pompą progową, ale po wymianie jest już ok (przy 4k obr ciśnienie spada do 3,8 czyli chyba ok?)

 

Proszę, rzućcie okiem na zrzuty z inpy i powiedźcie mi czy coś tu złego widać. (raczej bez wizyty u speca od bmw się nie obejdzie, ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać... czasowo i finansowo)

Nie mam na razie jak zrobić zrzutów podczas jazdy :(

 

Przy okazji... Czy to normalne, że po przełączeniu na ostatni ekran silnikiem mocno telepie?

 

wolne obroty:

http://i67.tinypic.com/4vjole.png

http://i64.tinypic.com/mvhx5i.png

http://i66.tinypic.com/29c2kn.png

http://i65.tinypic.com/2ivohgm.png

http://i66.tinypic.com/23uzw9e.png

 

ok 2000obr (na parkingu)

http://i65.tinypic.com/2gxfw8z.png

http://i63.tinypic.com/2woepl4.jpg

http://i65.tinypic.com/1z2evzb.png

http://i63.tinypic.com/vfib83.png

http://i68.tinypic.com/io0nch.png

 

ok 4000obr (na parkingu)

http://i66.tinypic.com/2yttb3d.png

http://i66.tinypic.com/24w6pe8.png

http://i66.tinypic.com/2ahf88o.png

http://i64.tinypic.com/28irqti.png

Opublikowano

Hej.

 

Sprawdź węże podciśnienia od pompy podciśnieniowej do turbiny.

Turbina bez podciśnienia ma geometrię ustawioną na wysokie obroty silnika i z niskich auto nie idzie dopiero powyżej 2,5tys.

 

Powodzenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wymieniłem przewody podciśnienia, zawór przy turbinie oraz od strony kolektora? Przeczyściłem przepływomierz i dla pewności zrobiłem w nim dziurę :)

 

Jest duża poprawa, ale to jeszcze nie to co być powinno :( chyba trzeba się będzie przyjrzeć turbinie :(

Opublikowano

Przede wszystkim - co praktycznie ZAWSZE jest podkreślane - pomiary należy robić w czasie jazdy a nie na postoju. Robienie tego na postoju to strata czasu bo taki pomiar praktycznie nic nie pokaże. Musisz wsiąść w auto (zainstaluj sobie wczesniej w laptopie jakiś program do nagrywania pulpitu), odpal INPĘ i zrób kilka jazd gdzie jadąc np na 3-cim biegu z obrotami 1200 wciskasz pedał gazu w podłogę i najpierw obserwujesz jakie pomiary daje przepływomierz (u Ciebie będzie to Analogwerte 2 - pozycja ist-Luftmasse) - zdrowa przepływka powinna w maksymalnym momencie pokazać około 1200-1300 jednostek. To czego wymaga komputer (Analogwerte 2 - pozycja Soll-Luftmasse) - powinno dobić do 1000 jednostek (w przypadku wersji 525d dobija do około 800 jednostek).

Tak samo patrzysz na ciśnienie doładowania turbiny podczas jazdy: ile pokaże w maksie (Analogwerte 2, pozycja akt. Lade-/Luftdruck) - powinno dobić do około 2,4 bara (tyle pokazywała moja fabryczna turbina w 525D - co prawda na mocniejszej mapie). Porównujesz to też z tym, czego oczekuje komputer ( Analogwerte 2, pozycja Soll-Ladedruck) - wartości te powinny się w miarę pokrywać i powinny też w miarę równo narastać.

Do tego pod obciążeniem sprawdź jakie ciśnienie daje progówka - nie powinna spadać poniżej tych 3,80 bara (wtedy wiadomo, że jest w pełni sprawna i ogranicznik ciśnienie przy filtrze paliwa też daje radę).

Co do analogwerte 5 to u mnie jest podobnie - po odpaleniu tego testu czuć, że silnik lekko wibruje. U brata w e60 530d jak robiłem ten test to też było czuć lekko bardziej wibrująca pracę silnika. Czy to normalne czy nie - tego szczerze mówiąc nie wiem.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki Manolito77. Fajnie pełna odpowiedź.

W końcu sobie napisałem program do automatycznego zrzutu ekranu co ustawioną ilość sekund i w sobotę mam nadzieję znaleźć trochę czasu, pojeździć i porejestrować.

Jakoś nie wpadłem na proste rozwiązanie z nagrywaniem pulpitu :(

 

Na podstawie Twojej odpowiedzi wnoszę, że jeśli masa powietrza oczekiwana będzie mniejsza niż 1000 (a przepływka pokaże więcej) to mam zacząć się martwić trubiną? :)

Opublikowano
Na podstawie Twojej odpowiedzi wnoszę, że jeśli masa powietrza oczekiwana będzie mniejsza niż 1000 (a przepływka pokaże więcej) to mam zacząć się martwić trubiną? :)

Nie ma póki co pisać czarnych scenariuszy. Zrobisz sobie na spokojnie kilka przejazdów z programem do nagrywania pulpitu. Obejrzysz to na spokojnie lub ewentualnie wrzucisz tu linki do youtube'a i będzie pewnie więcej widać niż po suchych pomiarach na postoju, które praktycznie nic miarodajnego nie pokazują bo na postoju może być ok a dopiero pod obciążeniem na drodze wychodzą wszelkie niedomagania silnika/podzespołów.

Pzdr.

Opublikowano
U mnie dymila na czarno ze jak dalem gazu to z tylu nic nie bylo widac. Wymoenilem przewody wysokiego cisnienia bo wszystkie byly sparciale i w recach sie rozpadly, wymienilem uszczelki pod kolektorem, wymienilem wszystkiw filtry, wymienilem , pomple w baku, no i nadal dymila , w koncu wymienilem pompe progową i bylo dobrze, a w inpie pokazywalo dobre cisnienie tylko z obrotami cos bylo nie tak ale juz nie pamietam dokladnie, na koncu jak porobilem wszystko sprzedalem auto ;)
Opublikowano
Wymoenilem przewody wysokiego cisnienia bo wszystkie byly sparciale i w recach sie rozpadly,

 

A przypadkiem nie chodziło Ci o przewody podciśnieniowe do sterowania turbiną, EGR i poduszkami?

Opublikowano

Jakiś czas temu miałem podobny problem.

 

Oprócz tego że nierówno silnik pracował, to właśnie nie miał mocy i dymił na czarno...

 

Komputer nie wykazywał żadnych błędów... I wtedy pomogło to:

Poczytaj: viewtopic.php?f=72&t=219602

 

A dodam, że bylem wtedy u magików od pomp, wtrysków, mechaniki, korbotroniki, tynkarzy i murarzy...

 

Każdy kazał coś wymienić i skasował swoje...

Opublikowano
Pojeździłem z inpą i zamieszczam dwa filmy z ekranu analog2.

przy przyśpieszaniu wolnym oraz przy zadziałaniu kickdown.

 

Proszę o rzucenie doświadczonym okiem :)

 

https://youtu.be/ZAUspDT9MVY

Przepływomierz wygląda na sprawny. Nie wiem jak to się przekłada na wersję z automatyczna skrzynią biegów ale doładowanie turbiny nie dobija nawet do 2,2 bara gdzie ta turbina powinna dmuchać do 2,35-2,4. Nie wiem tylko czy to wina automatu, który szybciej wbija wyższy bieg i turbina nie ma szans na rozkręcenie się czy jednak jest tu jakieś niedomaganie turbiny/sterowania zmienną geometrią łopatek.

Przejrzałbym wężyki podciśnienia od magistrali głównej do turbiny i zaworka sterującego zmienną geometrią łopatek. Nie zaszkodzi w tym zaworku zdjąć tą prostokątną obudowę w celu wyczyszczenia/wypłukania mikrofilterków (na forach jest o tym sporo informacji) i ewentualnie sprawdzić czy ta plastikowa gruszka (akumulator podciśnienia), która jest zamontowana PRZED zaworkiem sterującym turbiną nie jest gdzieś pęknięta/rozszczelniona. Sam zaworek tez może być już niezbyt sprawny.

No i można jeszcze zrobić jeden test, który pokaże, czy grucha turbosprężarki (porusza cięgłem przesuwającym zmienną geometrię) jest szczelna - wypiąć z niej (kruciec jest od dołu lub z boku gruchy) wężyk podciśnienia idący od zaworka, wpiąć jakiś dłuższy wężyk (aby mieć to w miarę na zewnątrz komory silnika) ze strzykawką na końcu i zaciągnąć strzykawką powietrze, trzymając ją cały czas zaciągnięta, równocześnie obserwując czy cięgło od zmiennej geometrii pozostaje na swoim miejscu czy powoli zmienia swoje położenia. Jeśli zmienia swoje położenie to znaczy, że w środku ów gruszki jest już nieszczelność - tam jest zdaje się połączenie elementu gumowego i metalowego/membrana.

Pzdr.

Opublikowano
Witam u mnie bylo to samo co sie okazalo to wina lezala po stronie podcisnienia,wymienilem wzystkie wezyki i po sprawie,ale nieraz bylo fajnie jak zakopcil to bozego swiata za mna niebylo widac:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem wężyki i zawór sterujący turbiną. Jest lepiej... ale jeszcze nie to czego oczekuję :)

 

Przy okazji okazało się, że muszę uszczelnić także pompę wtryskową bo już przestała się pocić, a zaczęła prawie lać :(

 

Teraz muszę wyczyścić egr bo strasznie mam zasyfiony (a nowy kosztuje majątek :( ) i wywalić klapki w kolektorze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.