Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Niestety moment ten nastał i laleczka odmawia posłuszeństwa :( Zaczęło się od tego, że zaczeła przy obrotach ok 3tys przerywać, diagnoza nie była trudna a mianowicie sitko w zaworze pompy cr, to zostało naprawione, przy okazji wymieniłem filtr paliwa i od razu pompkę paliwa, i filtr powietrza. Teraz jest znacznie coś gorszego, Dymi na czarno i brakuje jej mocy , zbiera się jak opel astra mojego ojca z 60km autentycznie, jechałem za nim to astra lepiej szła :mad2: Wstawiłem auto do mechaników którzy podobno od 2004roku zajmują się tylko i wyłącznie naprawa BMW, niestety po 4 dniach stwierdzili ze nie wiedzą co może być, bo wtryski w normie lecz podejrzewają turbinę...hmm Tyle ze ja tez podejrzewam turbinę nic nowego mi nie powiedzieli. Ale Juz brakuje mi nerw i siły i czasu. Może Ktoś ma jakiś pomysł co można by zrobić ? Poniżej daje screany z inpy. Dodam, że wcześniej był bład 7728... o dziwo teraz go nie ma, momentalnie zapalił sie błąd 4407 ale też już go nie ma, dodam może jeszcze, że zauważyłem strasznie dziurawe łączniki elastyczne przy tłumiku... tyle czy to może mieć jakiś wpływ ?

 

http://i66.tinypic.com/316vzpk.jpg

http://i68.tinypic.com/2mdp6df.jpg

http://i65.tinypic.com/anij9v.jpg

http://i65.tinypic.com/24b7v49.jpg

http://i68.tinypic.com/29gipvp.jpg

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przede wszystkim - weź drugą osobę i rób testy INPA podczas jazdy bo na postoju to nie jedt miarodajne. Z tego co widzę to przyjrzalbym się przeplywomierzowi. Patametry powinny być w miarę równe - to co wymaga komputer z tym co zmierzył przepływomierz (chyba, że masz zaslepiony egr to wtedy na przeplywce moze być ze 200 jednostek wiecej). U Ciebie komp chce trochę ponad 600 jednostek a zmierzone jest trochę ponad 400. Generalnie przy max obciążeniu komp powinien wymagać 1000 jednostek a zdrowy przeplywomierz przez chwilę potrafi dobić do 1200-1250 jednostek i potem powiniem pokazywać w granicy 1100.

Z tych parametrów nie widzę czy turbina jest padnieta - też podczas jazdy sprawdź jak narasyaja patametry ciśnienia doładowania: wymagane i zmierzone (powinny w miarę równo narastac).

Pzdr.

Opublikowano
Dziękuje za pomoc, chyba wstawię auto do mechanika bo az tak bardzo nie znam sie na tych wykresach. Po odłączeniu czujnika od przepływki dymi jeszcze bardziej na czarno, więc nie wiem czy to moze byc przeplywka ? Powiedz jeszcze czy te złączki elastyczne przy tłumikach mają coś wspólnego z tą moją awarią? Bo zauważyłem ze są dziurawe i dymi sie przez nie podczas buta. Nie zmienia faktu ze sa do wymiany ale czy to coś moze mieć wspólnego z tym wszystkim ?
Opublikowano
Dziękuje za pomoc, chyba wstawię auto do mechanika bo az tak bardzo nie znam sie na tych wykresach. Po odłączeniu czujnika od przepływki dymi jeszcze bardziej na czarno, więc nie wiem czy to moze byc przeplywka ? Powiedz jeszcze czy te złączki elastyczne przy tłumikach mają coś wspólnego z tą moją awarią? Bo zauważyłem ze są dziurawe i dymi sie przez nie podczas buta. Nie zmienia faktu ze sa do wymiany ale czy to coś moze mieć wspólnego z tym wszystkim ?

 

Nie, nie mają związku. Co najwyżej trochę spalin ucieka jeszcze przed 3 i 4 katalizatorem, więc mogą być czarniejsze, niż gdyby przeszły przez cały wydech.

Zanim odstawisz auto sprawdź przepływomierz: wykręć go z mocowania, przedmuchaj powietrzem, możesz też przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej i jeszcze raz przedmuchać.

Po tym zabiegu, odczytaj podczas jazdy wartości w INPA na ekranie "Wartości analogowe 2":

- aktualny przepływ masy powietrza

- docelowy przepływ masy powietrza

Te wartości nie powinny się różnić od siebie o więcej niż kilka-klikanaście jednostek.

Powinno być tak, jak pisze Manolito77.

Jeśli nadal będą się różnić tak, jak teraz czyli 160 jednostek za mało, to może być padnięty przepływomierz.

To Cię nic nie kosztuje, a mechanik i tak pewnie w pierwszej kolejności odczyta błędy i wymieni przepływkę - za co Cię skasuje kilka stówek.

Opublikowano

Przy przedmuchiwaniu przepływomierza nie rób tego zbliżając blisko końcówkę od kompresora bo zbyt duże i gwałtowne ciśnienie może przerwać druciki mierzące powietrze. Lepiej z dalszej odległości i np lekkie przepłukanie benzyną i osuszenie.

Co do różnic wartości to tak jak pisałem - trzeba też zajrzeć, czy nie ma na EGRze jakiejś zaślepki bądź wężyk sterujący EGRem nie jest zaślepiony jakąś śrubką lub zdjęty z króćca. Przy zaślepionym EGRze będzie różnica w tych masach nawet o 250 jednostek i to jest dość normalne.

Pzdr.

Opublikowano

W sobote bede dzialal. Panowie a jeszcze jedna wazna sprawa, olsnilo mnie dzis bo juz spac nie moge przez to, podczas zakladania kolektora zauwazylem brak jednej uszczelki tej pomaranczowej, ale nie wiele myslac bo pomyslalem ze pewnoe jej nie bylo, zalozylem tak ten kolektor bez tej uszczelki pomaranczowej, ale tak teraz sobie mysle ze moze podczas mojego zdejmowania mi gdzies wyleciala i moze to jest glowna przyczyna braku mocy i kopcenia bo powietrze idzie bokiem z powodu braku uszczelki????? Jak myslicie??

 

Co do Egr tylko czyscic to to przy chlodnicy czy cos jeszcze sprawdzic? Jak to sprawdzic czy dziala poprawnie ten egr ??

Opublikowano

Brakująca uszczelka może być współwinna :duh: bo może tamtędy ciągnąć lewe powietrze.

Kup nową - kosztuje grosze. A wymiana wszystkich też nie zaszkodzi.

Jak już będziesz to robił, to możesz też spróbować przepłukać cały kolektor dolotowy (skoro i tak musisz go zdjąć) i wyczyścić czujnik ciśnienia w kolektorze (przykręcony od strony grodzi) i samo miejsce w którym siedzi. Przy okazji sprawdź też jego wtyczkę i kable, bo lubią się rozsypywać.

 

EGR najlepiej odkręcić i wyczyścić w środku do gołego metalu.

Jak sprawdzić czy działa - odkręć obejmę z tej grubej gumowej rury, która do niego wchodzi i parz czy w środku EGR rusza się przesłona, a druga osoba musi w tym czasie trochę przegazować. To pokaże czy w ogóle EGR działa - ale czy prawidłowo, to już różnie może być...

Opublikowano
Zamowilem dzis komplet uszczelek 120zl. Mam nadzieje ze to bedzie przyczyna mojej walki od miesiaca. Jak przeczyscic ten kolektor ?? Bo Egr to chyba stoi ale jeszcze sprawdze dokladnie. A ten zawor od egr ktory jest pod kolektorem. ? Jak go sprawdzic czy dziala ? Moze ro on uszkodzony ? Zauwazylem ze filtr nowy zalozony tydzien temu sie ubrudzil na czarno ... czyzby przez brak tej uszczelki olejem ? Juz rozebralem wszystko czekam na uszczelki i dzialam.
Opublikowano

W dziale zrób to sam masz instrukcję czyszczenia tych elektrozaworów. Powinien działać tylko w jedną stronę, tzn. jak zassiesz powietrze wężykiem w takim kierunku jak ssie z EGRu, to powinno dać się to zrobić, ale jak w ten sam wężyk dmuchniesz, to elektrozawór powinien to uniemożliwić.

 

A odmę w ogóle sprawdzałeś?

Opublikowano

Poszukać to już Ci się nie chciało...

Tu masz filmik nagrany w E46 ale w E39 jest identycznie

Jak nie wiesz czy i kiedy była wymieniana, to nie wymieniaj samego filtra tylko filtr z obudową. O ile dobrze pamiętam, to pozostaje kupno kompletu w ASO.

U mnie po wymianie całości (a później po czyszczeniu/wymianie filtra) zawsze dymienie było dużo mniejsze, albo ginęło całkowicie.

Opublikowano

Witam i dziękuje za pomocne rady. Dziś wymieniłem uszczelki pod kolektorem, Wyczysciłem egr , wymieniłem dwa przewody bo były sparciałem chyba od egr ? niżej dam zdjęcia, wszystko złożyłem i dosłownie nic nie pomogło, dymi jak dymiła, brak mocy jak było tak jest, Jestemw poniedziałek umówiony na Krzemienieckiego do Lodzi bo juz nie mam siły, chyba wszsytko sprawdziłem co mogłem i zrobiłem. jeszcze obstawiam turbine lub przepływomierz ale tego już nie umiem sprawdzić, tzn po odłączeniu czujnika od przepływki kopci jeszcze bardziej, więc raczej na to bym nie stawiał byc może turbo ? Przewody ktore wymieniłem to ten po lewej i po prawej i jeszcze został jeden ten środkowy i nie wiem gdzie go włożyć bo był on tak sobie luźno ? Ale to jest najmniejszy problem bo to że egr mi nie działał wiedziałem od dawna ale samochód chodził normalnie i miał moc. Jeszcze nie ruszałem ODMY poniewaz nie zdążyłem dzis kupic, ale to na moc raczej wpływu nie ma, a kopcenie jest tak straszne, że nic za mną nie widac jak dam buta. Moze jeszcze ktoś mnie oswieci do poniedziałku to będe walczył ale czuje że mechanik gwarantowany. :(:(

i

http://i65.tinypic.com/294022d.jpg

http://i65.tinypic.com/14ky92a.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się, że to trójnik na przewodzie, który powinien iść w dół i zasilać podciśnienia dla poduszek silnika - stąd trójnik aby jeden wąż szedł na jedną poduche, drugi na drugą. Pamiętaj - każde rozwalone, nie podłączone podciśnienie (zwłaszcza nie zaślepione) powoduje, że siada podciśnienie w całym układzie więc i sterowanie turbiny jest do bani. Sprawdź jeszcze wszystkie wezyki czy nie są sparciale bo to stosunkowo niedrogi zabieg.

Pzdr.

Opublikowano
Te dwa wezyki podlaczylem tylko tego srodkowego nie wiem gdzie...ale zaslepilem go wlasnie, mlze zapytam inaczej bo ja juz nie wiem gdzie szukac jeszcze tych wezykow prosze pidajcie jakoes konkretne moejsce przy silniku gdzie dokladnie zwrocic uwage na te wezyki??
Opublikowano

W tym linku masz schemat jak powinny być podłączone wężyki sterowania AGR:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL71-EUR-07-2001-E39-BMW-530d&diagId=11_2336

 

Tutaj jak sterowanie turbiną:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL71-EUR-07-2001-E39-BMW-530d&diagId=11_2337

 

Pamiętaj, że za zaworkiem AGR jest wpięty jeszcze jeden zaworek (przynajmniej i mnie w 525D) - znajduje się też pod kolektorem ssącym, kawałek dalej/bliżej grodzi - do niego wpięty jest wężyk i wychodzi wężyk w dół od sterowania poduszkami. O tyle dziwne, że nie mogę go na schematach nigdzie znaleźć - wszędzie jest tylko ten jeden podstawowy zaworek AGR + drugi od turbiny ale nie mogę znaleźć tego od turbin (jest troszkę większy niż te dwa).

Pzdr.

Opublikowano

Posprawdzałem te przewody przy turbo i faktycznie rozleciały sie w rękach , wymieniłem lecz to mało co dało...chyba ma więcej mocy ale dymi nadal na czarno.... Pompa progowa na postoju ponad 4 przy max obciążeniu ok 2.50 , wiem ze za mało to na pewno ale czy to ma coś wspólnego z kopceniem? I teraz pytanie czy oby na pewno uszkodzona jest pompa progowa? Wymieniałem własnie ostatnio pompkę w zbiorniku używana, i filtr paliwa, oraz miałem zapchany filterek w zaworze pompy wysokiego cisnienia , ten filterek odciąłem( wiem paproctwo) ale z czasem wymienię go, i w tym czasie własnie wymiana pompki w zbiorniku i filtra paliwa i od tego czasu mam takie problemy. Dodam jeszcze ze ten filtr paliwa jest jakiś krótszy od poprzedniego lecz numer na filtrze taki sam, czy to moze być wina filtra paliwa ? Auto było u mechanika 4 dni- niestety mechanicy nie dostrzegli tych sparciałych przewodów przy turbo ale tez nic innego nie dostrzegli bo samochód zabrałem. Turbo raczej dobrze dmucha. Powiedzieli mi ze adaptowali wtryski ... i własnie auto wkręcało do 4tys obrotów i nie szlo....w Inpie zresetowałem wartości wtrysków i teraz na postoju auto wbija do prawie 5tys..... A powiedzcie czy powinno do odcięcia czy do ilu?? Poniżej daje wykresy z inpy moze ktoś jeszcze wpadnie na jakiś pomysł co wymienić, po odpięciu przeplywki takie same wartości z tym powietrzem bo widzę własnie ze go brakuje ale gdzie jeszcze go szukać ??? Z tego co widzę ja to brakuje jeszcze powietrza oraz na progowej coś za mało tych barów?? Panowie pomóżcie proszę , wspólnymi silami moze uratuje lalunie ;)

Bardzo często wywala błąd taki jak na obrazku nr.1 Ale niestety nie zawsze.... Podczas postoju przy delikatnym dodawaniu gazu dymy nie ma, tylko podczas ,, buta ''

Na Drugim obrazku Tak dmucha Turbina w w inpie dział ,, skrzynia '' ( Nie wiem czy tutaj tym można sie sugerować bo z tego co widzę takie same wartości turbiny jak obrotów )

Następne screany to już kazdy bedzie wiedział o co chodzi , wartości bez gazu i na obrotach ok 3tys.

http://i68.tinypic.com/28uhhg6.jpg

http://i64.tinypic.com/288y5na.jpg

http://i66.tinypic.com/5fq0t1.jpg

http://i68.tinypic.com/nn41hf.jpg

http://i68.tinypic.com/2d3z1s.jpg

http://i63.tinypic.com/2r3z4mp.jpg

Opublikowano

Ten błąd wywala właśnie przez zbyt niskie ciśnienie dawane przez progówkę. Jeśli masz powyżej 20l paliwa w baku, to nawet padająca pompa w baku nie powinna mieć wpływu na działanie pompy progowej.

Możesz jeszcze spróbować zacisnąć wężyk powrotny paliwa przy ograniczniku ciśnienia i wtedy (po wykasowaniu błędów) zobaczyć ile daje pompa progowa i czy też wywali błąd zbyt niskiego ciśnienia. Zazwyczaj przy takich spadkach - 2,27 bar - gaśnie już silnik.

Opublikowano

Ogólnie rzecz biorąc to kopcenie na czarno wynika głównie z tego,że skopana jest proporcja paliwo-powietrze. Niewydolna progowka też może być tego przyczyną bo daje za małe ciśnienie paliwa i przy bucie tego paliwa może być mniej niż powinno więc inaczej to się spala niż powinno więc i czarne baki mogą zostawać. 2.27 to zdecydowanie za mało. U mnie jak spadalo do 3.00-3.30 to już się robił konkretny muł. Nie pamiętam tylko czy jakoś mocno kopcil ale chyba nie bo bym raczej zauważył.

Pzdr.

Opublikowano

1. Czy tak niskie cisnienie to na pewno wina progowki czy moze jescze cos innego byc za to odpowiedzialne?

2. Czy przy pompce w baku ten oring ktory wchodzi w ta komore moze miec jakis wplyw na powietrze ? Bo zakladajac wlasnie pompke ten oring byl slaby i tak sie zastanawiam czy moze cos tam ????

3. Czy zawalona odma moze miec wplyw na czare kopcenie?

4. Czy progowa padajaca moze miec wplyw na czarne kopcenie i brak mocy? Bo rozumiem ze brak mocy tak?

5.Przeplywka padnieta jakie sa objawy?

6. A moze katalizatory?

7. Jakie obroty powinny byc przy wcisnietym gazie na maxa na postoju?

8. Czy po tych wykresach wszystkich mozna wykluczyc turbine? Czy jest ona u mnie dobra ?

9. Dlaczego na wykresach z inpy brakuje ewidentnie powietrza przy duzych obrotach i jednoczesnie progowa slabo pompouje ?

Dziekuje bardzo za pomoc wam wszystkim jestem wdzieczny za wszystkie wasze rady.

Opublikowano
1. Czy tak niskie cisnienie to na pewno wina progowki czy moze jescze cos innego byc za to odpowiedzialne?

2. Czy przy pompce w baku ten oring ktory wchodzi w ta komore moze miec jakis wplyw na powietrze ? Bo zakladajac wlasnie pompke ten oring byl slaby i tak sie zastanawiam czy moze cos tam ????

3. Czy zawalona odma moze miec wplyw na czare kopcenie?

4. Czy progowa padajaca moze miec wplyw na czarne kopcenie i brak mocy? Bo rozumiem ze brak mocy tak?

5.Przeplywka padnieta jakie sa objawy?

6. A moze katalizatory?

7. Jakie obroty powinny byc przy wcisnietym gazie na maxa na postoju?

8. Czy po tych wykresach wszystkich mozna wykluczyc turbine? Czy jest ona u mnie dobra ?

9. Dlaczego na wykresach z inpy brakuje ewidentnie powietrza przy duzych obrotach i jednoczesnie progowa slabo pompouje ?

Dziekuje bardzo za pomoc wam wszystkim jestem wdzieczny za wszystkie wasze rady.

 

1. Może być tez winą przepuszczającego zbyt łatwo zaworka zwrotnego - za filtrem paliwa się znajduje.

 

3. Zawalona odma powoduje kopcenie ale nie czarne tylko z reguły wpadające w błękit - przepalany olej silnikowy.

4. Czarne kopcenie to jest albo za mało powietrza i za dużo paliwa albo za mało paliwa i za dużo powietrza - jeśli progówka daje za małe ciśnienie to pompa wysokiego ciśnienia przy dużym obciążeniu nie jest w stanie tego nadrobić więc paliwo do komory spalania dostaje się także pod mniejszym ciśnieniem - przy obciążeniu większym może go być za mało więc wydaje mi się, że progówka może być także winna większego kopcenia (jak dużego to tego nie jestem w stanie ocenić).

5. Złe pomiary - mierzy mniej niż komputer wymaga. Podczas jazdy parametry w INPA powinny być przybliżone jeśli chodzi o wartości wymagane przez kompa i zmierzone przez przepływkę (z tą różnicą, że w maksie sprawna przepływka dobije do około 1250 jednostek - potem oscyluje w okolicy 1100 -, komp będzie wyymagał max 1000). Ewentualnie kiedy komp będzie wymagał dajmy na to 500-600 jednostek przy jeździe niezbyt wysilonej a przepływka pokaże np 1100-1200 jednostek - to jest to także oznaka wariującej/padającej przepływki.

6. Katalizatory mogą powodować mułowatość ale czy dymienie - dymienie raczej bym powiedział, że nie.

 

8. Turbina wydaje mi się, że jest ok bo pompuje w miarę równo z tym co wymaga komp i dojeżdża w maksie do 2400 jednostek (czyli tak jak powinna).

9. Możliwe, że masz gdzieś jeszcze nieszczelność w dolocie między filtrem powietrza a kolektorem ssącym - sprawdziłbym wszystkie te grube węże gumowe (mogą mieć gdzieś nieduże dziury), łączenia opaskami z aluminiowymi kolankami (może opaska gdzieś kiepsko trzyma).

Opublikowano
1. Powiadasz zaworek?? Ostatni wlasnie ten oryginalny mi padl bo peogowa na postoju pokazywala 3.50 jak go zdjalem to przepuszczal powietrze w dwie strony i zalozylem zwykly zaworek zwrotny za 25zl byc moze to on slabo trzyma??? Ale kiedys tez jak mi padl ten oryginalny to jezdzilem na takim za 25zl z rok i bylo dobrze , pozniej kupilem ten org. Tyle ze uzywany i szybko padl wiec zalozylem nowy zwykly..... ale czy to powietrze w inpa i progowa to dwie inne sprawy??
Opublikowano
1. Powiadasz zaworek?? Ostatni wlasnie ten oryginalny mi padl bo peogowa na postoju pokazywala 3.50 jak go zdjalem to przepuszczal powietrze w dwie strony i zalozylem zwykly zaworek zwrotny za 25zl byc moze to on slabo trzyma??? Ale kiedys tez jak mi padl ten oryginalny to jezdzilem na takim za 25zl z rok i bylo dobrze , pozniej kupilem ten org. Tyle ze uzywany i szybko padl wiec zalozylem nowy zwykly..... ale czy to powietrze w inpa i progowa to dwie inne sprawy??

 

To nie jest tylko zaworek zwrotny - on nie działa na zasadzie otwarty/zamknięty. To jest zawór ograniczający ciśnienie paliwa. Jeśli puszcza paliwo bez ograniczenia, to progowa może dawać ciśnienie na 6 Bar, a zmierzone będzie 3,5 bo paliwo leci w powrót bez żadnych ograniczeń.

Dlatego właśnie pisałem kilka postów wcześniej żebyś zacisnął ten wężyk powrotny i wtedy zmierzył ciśnienie progówki.

Jest przynajmniej kilka osób na tym Forum, które wymieniały pompy progowe i szukali awarii w układzie, bo ciśnienie było wciąż za niskie, a okazywało się, że właśnie ten zaworek puszczał paliwo pod zbyt małym ciśnieniem.

Nowy oryginał to koszt kilku stówek, ale dla samego testowania wystarczy zacisnąć wężyk.

Opublikowano
Zdjęcia nie mam jak zrobić, ale musisz zacisnąć wężyk, który idzie od filtra do tego zaworka, tzn. ten, którym paliwo do niego wpływa :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.