Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od pewnego czasu poważnie zastanawiam się na kupnem X3 w wersji 28i. Mam zatem pytanie do kolegów którzy mają auto w takiej wersji jakie są ich odczucia w zakresie komfortu jazdy tzn. poziom hałasu w zależności od prędkości, skrzypienia, piszczenia itp. Miałem okazję kilka razy przejechać się mercedesem GLC wersji 250 (benzyna 211KM) i jestem bardzo mile zaskoczony kulturą pracy silnika - wg mnie jest 2-3 razy cichszy od dwulitrowych benzyn BMW.Podczas spokojnej jazdy silnika właściwie nie słychać. Po gwałtowniejszy dociśnięciu gazu trochę go słychać, ale jest to dźwięk znacznie przyjemniejszy dla ucha niż naszych BMW. Od 120 km/h słychać wyraźny szum powietrza. Ciekawe jak jest w X3 bo nie miałem okazji jechać z taka prędkością. Kilka razy próbowałem X3 ale w wersji 35i niestety tylko w ramach jazd pokazowych organizowanych przez BMW. Żaden z warszawskich dilerów nie dysponuje samochodem z takim silnikiem (28i) do jazd testowych, zatem taka opcja odpada. Pozostaje mi tylko liczyć na wasze opinie. Pozdrawiam.
Opublikowano

Miałem 28i , w porównaniu do obecnego 35i wypada bardzo słabo , ale oczywiście wszystko zalezy od punktu odniesienia.

Generalnie dźwięk silnika nie powala (cztery cylindry) osiągi więcej niż przyzwoite ,brak problemów przez trzy lata ,choć uczciwie przyznaje ,ze jeździłem tym autem bardzo rzadko.

Opublikowano

Dla jednych maksymalne wyciszenie silnika to plus, inni wyłączają radio aby go posłuchać.

 

Ja w swoim 35i wykonałem Golf tee mod, aby dźwięk silnika zyskał więcej basów, stał się rasowy. Jest trochę głośniej, ale to jest to czego chcesz słuchać :)

 

Natomiast szum powietrza i kół zaczyna być zbyt duży i nieco dokuczliwy powyżej 150 km/h - teraz już nie zwracam na to uwagi ale na początku trochę mi to przeszkadzało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam dwie główne preferencje - po pierwsze pozycja za kierownicą musi być wygodna co gwarantuje nadwozie typu SUW i drugie w środku musi być cicho. Jedyny dźwięk który akceptuje to dobra muzyka. Wydaje się, że 245KM dla samochodu o tej masie powinno wystarczyć. Jak pisałem kilka razy próbowałem takie auto w wersji 35i i dynamika była super, ale cena samochodu rośnie o przeszło 40tys. co dla mnie ma znaczenie. Z powodu coraz większych ograniczeń prędkości i mnożonych restrykcji posiadania bardzo szybkiego samochodu w Polsce coraz bardziej traci sens.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

GLC 250 (211km) wypada słabo...czytałem kilka recenzji. Ten silnik NIE pasuje do GLC. Mimo papierowych 211 km jeździ słabo. z punktu widzenia dynamiki 28i będzie duuużo lepszy. Tym, akurat miałem okazje jeździć w X4 i dynamik jest co najmniej zadowalająca, spalanie już mniej.

 

Jak zależy Ci na komforcie, nowszej konstrukcji i lepszym wykończeniu to bierz GLC, a jak cenisz frajdę z jazdy to X3.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biorę pod uwagę, że te 211KM da się w przyszłości trochę "podrasować" podobnie ja koledzy z X3 20i robią prawie 28i.
Opublikowano

Z tych dwóch zdecydowanie GLC, nowsze, lepiej wykonane, bardziej komfortowe i lepiej wyciszone. X3 to już stara konstrukcja, a za chwilę będzie nowy model.

Do sportowej jazdy oba się nie nadają... jednak w GLC jest przynajmniej komfortowo. Na mnie GLC zrobiło bardzo dobre wrażenie... uważam, że w klasie średnich SUV-ów, to chyba najlepsza opcja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób jazdę próbną, to się przekonasz czy warto.

 

No właśnie w tym problem, że ni ma możliwości wykonania jazdy próbnej samochodem 28i. Dostępne są wyłącznie 2,0d, a to zupełnie inna bajka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tych dwóch zdecydowanie GLC, nowsze, lepiej wykonane, bardziej komfortowe i lepiej wyciszone. X3 to już stara konstrukcja, a za chwilę będzie nowy model.

Do sportowej jazdy oba się nie nadają... jednak w GLC jest przynajmniej komfortowo. Na mnie GLC zrobiło bardzo dobre wrażenie... uważam, że w klasie średnich SUV-ów, to chyba najlepsza opcja.

 

Pozwolę się nie zgodzić z kolegą, X3 35i jeździ jak szatan, a ze zmienną twardością amortyzatorów jeździ całkiem komfortowo (przy kołach nie większych niż 18").

 

Jedynie Porsche MACAN, wsród SUVów prowadzi się lepiej (bardziej sportowo)...

 

Merc, bez dyskusji bije X3 jakością wykonania i (subiektywnie) wyciszeniem... ale prowadzi się jak "kanapę".

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Jestem zadowolony z dynamiki w X3 28i, rezerwa mocy jest wystarczająca. Jednak przy spokojnej jeździe w trybie NORMAL i ECO silnik trzyma obroty w okolicach 1200 i słychać wtedy dudnienie jak w silniku diesla. Jadąc autosatradą z prędkością ok 120 km/h jest to bardzo męczące. Włączenie trybu sport likwiduje problem, praca silnika powyżej 1500 obrotów jest równa i aksamitna. Serwis stwierdził, że ten typ tak ma i jeżeli mi to przeszkadza sugerują wymianę na auto z większym momentem obrotowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.