Skocz do zawartości

[E46 320d 136km] Problem z odpalaniem po postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam podobny problem cieżko pali po dłuższym postoju 6-8h trzeba zakrecić nim z 3-4 razy zima lato nie ma róznicy. po tym jak odpali zgasi sie go i auto pali od szczała juz, czy to może być wina cofającego się paliwa lub pompa paliwa? świece wymienione wszystkie
  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Mam problem z odpaleniem samochodu rano przy niższych temperaturach. Kręci długo i później zaskakuje, kręcenie trwa tak 10 sekund. Diagnostyka była robiona kompletna pod kontem ciśnienia tłoków, pompy wtryskowej, wymieniony wtrysk sterujący, nowe świece żarowe, sprawdzone uszczelnienia, samochód nie generuje żadnych błędów silnik jak odpali równo pracuje, moc została zachowana wszystko wzorowo tylko problem z odpaleniem rano później ciepły odpala bez problemu. Moze ktoś tutaj mi podpowie co i jak bo mechanik ręce rozkłada.

Opublikowano

Powiadasz że świece żarowe wymienione , ale czy one grzeją ? bo może prąd do nich nie dochodzi ?

czy po nocy układ paliwowy sie nie zapowietrza ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
samochód był sprawdzany w dość poważanym warsztacie w Rzeszowie w każdy możliwy sposób. niby wszystkie grzeją były sprawdzane. Była jakaś nieszczelność koło pompy tez została naprawiona. Niby wszystko ok a mi te zabiegi w ogolę nie pomogły samochód nie odpalał przed jak i po nich dosłownie brak różnicy.
Opublikowano

Piszesz

samochód był sprawdzany w dość poważanym warsztacie w Rzeszowie w każdy możliwy sposób

Nie masz co ich chwalić tylko napisz który to warsztat aby tam inni z takimi usterkami nie zaglądali, Jak by ci dobrze auto sprawdzili to by znaleźli przyczynę.

samochód nie generuje żadnych błędów

Nie wiadomo czym Ci to sprawdzali bo jak krecisz 10 s to jakieś błędy by wyskoczyły ale nic nie wiadomo .

Już ci uszczelniali pompę czyli widzieli jakieś wycieki ale może diagnoza nie była do końca, często z pompy trochę kapie i przez noc sie zapowietrzy.

możne cieknąc z kilku miejsc :

A. wyciek z przodu ( konieczny demontaż pompy )

B. wyciek z nastawnika naprawa nie wymaga demontażu

C. wyciek z dolnych części pompy

D. wyciek z sekcji wysokiego ciśnienia rzadko spotykane

 

Często bywa że samemu najlepiej zdiagnozować wyciek, czyli silnik dobrze umyć pozdejmować osłony i na kanale niech sobie trochę pochodzi a samemu od spodu dobrze to sprawdzić czy coś nie kapie.

To jest pracochłonne i warsztaty nie lubią do tego sie przykładać.

Wiele już tu napisano o cofaniu się paliwa.

 

To co piszę to nie jest recepta na twój problem ale tylko zobrazowanie jednej z możliwości.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nemo, sprawdź czy po nocnym postoju w wężu zasilającym pompę VP44 widoczne są pęcherze powietrza. Jeśli tak, to masz przyczynę problemu trudnego zapłonu, tj zapowietrzanie się układu wtryskowego. Możesz się ratować poprzez:

 

- montaż dodatkowej vacumpompki paliwa na wężu powrotu z VP44

- podbicie dawki rozruchowej i reset nastawów sterownika VP44 za pomocą DIS

- regeneracja VP44 (wymiana uszczelnień pompy wtryskowej)

 

Dodatkowo przyjrzeć się próbie zapłonu bez filtra paliwa. Jeśli zaskoczy bez problemu, to przyczyną może być zapchany filtr lub niewydajna pompka wstępna w baku. Pompka w baku również do weryfikacji pod kątem drożności jej filtra tzw. smoka.

Opublikowano
Brak pęcherzyków powietrza. Na diagnostyce u znajomego( bo nie mogę sie swoja inpa połączyć z e46) pokazał sie błąd sterownika świec żarowych. to tez jest powód fatalnego rozruchu muszę teraz to potwierdzić po skasowaniu błędu. Gdzie znajduje sie ten sterownik w e46 czy to jest taki sam sterownik jak do silnika 2.0d 150 KM?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m47 nie masz sterownika tylko przekaźnik, więc coś tu nie gra..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
po prostu moje przejęzyczenie ostatnio wymieniałem sterownik w x3 dlatego. Ten przekaźnik można spokojnie kupić? i gdzie on sie znajduje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Problemem był to ze prąd raz docierał do przekaźnika świec żarowych a raz nie. Nie wiem jak to naprawili ale jest teraz tak jak było przed:) i jestem zadowolony
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam Mam taki problem ze auto nawet zima kiedys nawet przy -20 odpala po nocy bez problemu z kolei jak wskaźnik temp wody delikatnie podniesie się na pole niebieskie juz jest wtedy problem z odpaleniem. Auto wtedy odpala ale długo trzeba krecić. Może którys z kolegów miał taki problem i wie jaka to może być przyczyna? Dziękuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki silnik? m47 czy m47n? Jakie błędy z inpa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik wałka rozrządu.

Gdy będzie ciepły silnik i nie będzie chciał odpalić, to polej go zimną wodą, lub, co obecnie raczej nie będzie problemem, połóż na niego śnieg i po minucie spróbuj odpalić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Tak jak pisalem calkowicie zimny silnik odpala odrazu mocno rozgrzany tez a jak delikatnie rozgrzany po przejechaniu np 2 km juz problem z odpoleniem trzeba krecic z 10 sekund wskazowka temp. wody wtedy tylko delikatnie drga kontrolka swie pali sie wtedy przez 1 sek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik to tajemnica?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
u mnie bylo to samo. mechanicy stawiali na zacierajacy sie tloczek w pompie vp44 . dzis jestem po wymianie pompy i nadal to samo:/ zalozona pompa po regeneracji. ktos ma pomysl co to moze byc?
Opublikowano

U mnie takie objawy zakończyły się padnieciem vp44, wymieniłem czujnik wałka ale nic nie dało i musiałem sterownik regenerowac

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
U mnie takie objawy zakończyły się padnieciem vp44, wymieniłem czujnik wałka ale nic nie dało i musiałem sterownik regenerowac

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

po wymianie sterownika od razu bylo ok? czy musiales cos na kompie ustawiac/ kasowac?

Opublikowano

Tak, wszystko było ok. Nic nie kasowalem. Nastawnik był ten co wcześniej, tylko coś tam lutowali nowego, zamontowali mi i odjechalem. Problem więcej się nie powtórzył. Co prawda rok później auto sprzedałem, ale nowego nabywcę nadal spotykam na mieście i nie narzeka na fure.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Panowie mam problem z odpalaniem swojej bunki. Mianowicie problem występuje tylko po dłuższym postoju ( np noc lub kilka godzin), na zimnym silniku, nie odpalanym wcześniej. Problem polega na tym ze chcący odpalić silnik muszę trochę dłużej pokręcić około 3-4s, w tym czasie silnik próbuje odpalić ale jakby nie może załapać na wszystkie tłoki, temu wszystkiemu towarzyszy kupa dymu czarno-szarego. Gdy obroty sie unormują (po chwili, bo w poczatkowej fazie mają około 700obr i brak reakcji na pedał gazu) wszystko działa ok. Dodam że po takim odpale wystarczy ze silnik popracuje 5s, zgasze go i odpala bez problemu od "strzała" bez żadnego kopcenia. Na ciepłym pali bez najmniejszego problemu. Dziwne jest to, że nie dzieje się to zawsze ale bardzo często. Ktoś doradzi na co zwrócic szczególną uwagę?? Proszę o pomoc

 

Moje BMW: E46 320d 136km 2000r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.