Skocz do zawartości

[E46 320d 136km] Problem z odpalaniem po postoju


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wychodzi na to, że chyba jednak mam podgrzewacz a nie webasto. bo to co jest pod maską od strony pasażera wygląda tak: http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-bmw-e46-320d-i1354669910.html

 

Ten podgrzewacz z linka jest do modeli po lifcie na CR, może masz taki jak ten http://img804.imageshack.us/img804/2923/45295232ve41600x1200.th.jpg

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie,to co jest w moim aucie jest mniejsze od tego na zdjęciu tak gdzieś o połowę. zapewne masz rację ale to co jest u mnie wygląda praktycznie tak jak to z linka,który wcześniej zamieściłam
Opublikowano
julcia no to masz elektryczny podgrzewacz płynu i to on przy aktualnej aurze bardzo obciąża prądnicę dlatego masz falowanie obrotów. Teraz jedynie należałoby zresetować ustawienia VP44 za pomocą DISa i powinno być OK.
Opublikowano
przyznam że mnie trochę uspokoiłeś przynajmniej co do tych skaczących obrotów. czyli mam rozumieć,że wraz ze zniknięciem zimy znikną skoki obrotów,tak?? no a co do tego odpalania i ustawień pompy to będę dopiero spokojna jak mi to doprowadzą do ładu,bo pseudo mechaników wszędzie pełno, więc nie wiadomo na jakich ja trafię. zaprowadzę auto tam gdzie mi tą pompę uszczelniali i zobaczymy czy sobie z tym odpowiednio dadzą radę (oby tak,bo zaczynam już powili bluźnić na mechaników,na to auto i na siebie, że je w ogóle kupiłam)
Opublikowano
Witam, poczytałem trochę wypowiedzi kolegów i zauważyłem, że w mojej e46 kontrolka od świec niezależnie od temperatury na zewnątrz pali się tylko moment i od razu gaśnie... świece wymienione tylko 3 bo czwarta była "uparta":), pali nawet po całej nocy przy -20 stopniach(zeszły sezon) ale dość długo(5s) i ciężko kręci... przy aktualnych temp. pali po koło 1-2 s. Podczas odpalania świecą mi się kontrolki te "hamulcowe" co podobno świadczy o niskim napięciu... jednak niepokoi mnie czemu tak szybko gaśnie kontrolka DDE? gdzie szukać rozwiązania problemu? czy to świadczy że świece wcale nie są odpalane? Dziękuję:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niepokoi mnie czemu tak szybko gaśnie kontrolka DDE? gdzie szukać rozwiązania problemu? czy to świadczy że świece wcale nie są odpalane? Dziękuję:)

 

W modelu po liftingu tak ma być a jesli masz przed liftingiem to kontrolka DDE świeci w zależności od temperatury na zewnątrz.

Opublikowano
Mam po lifcie, a więc u mnie tak ma być że tylko mignie i jest ok? no to chociaż tyle jest ok... muszę jeszcze sprawdzić w teście zegarów jakie jest napięcie w czasie odpalania że mi się świecą wszystkie kontrolki "hamulcowe", a tak przy okazji... żeby podładować akumulator to trzeba go wypiąć z auta? zdaje się ze tak jest napisane w instrukcji...?
Opublikowano
z braku wcześniejszych terminów wstępnie jestem umówiona dopiero na przyszły tydzień z mechanikami, którzy tą pompę uszczelniali więc póki co niestety jest tak jak było, im niższa temp tym auto gorzej odpala, gdy się czasem zdarzy bliska zeru-odpala jeszcze nie tak źle. jak już będę po wizycie w warsztacie na pewno napiszę co i jak. a powiedz mi jeszcze, czy Twoje autko przy obecnych minusowych temperaturach dość wolno łapie temperaturę? bo moje wchodzi na 90 stopni gdzieś dopiero po 15-20minutach no i również dość wolno rozgrzewa się w kabinie. wcześniej cały ten proces trwał o wiele krócej więc sądzę że to wina obecnej pogody,ale nie jestem pewna czy ta teoria jest trafiona
Opublikowano

Cześć Julitka,

no niestety aura nie sprzyja dogrzewaniu się silników. U mnie po ok 6-10 km jazdy wskazówka osiąga 90'C. Natomiast zauważyłem, że jak mam ustawione grzanie w kabinie na np 22'C, drugi bieg dmuchawy i grzanie na "środek" to silnik jak i kabina grzeją się szybciej. Natomiast jak ustawiłem 32'C, dmuchawa na max to tem wychodziła tylko za skalę niebieskiego pola i tak się utrzymywała.

 

Mam prośbę do Ciebie Koleżanko... czy mogłabyś zrobić fotkę jak u Ciebie jest zamontowany ten zaworek zwrotny?? Bo jestem ciekaw jego położenia w odcinku wężyka zasilania.

Pozdrawiam,

Opublikowano
normalnie nie byłoby żadnego z tym problemu tylko że ja nie mam zamontowanego w aucie zaworu zwrotnego,bynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo. fakt, pisałam o tym, że któryś tam mechanik wpadł na pomysł że ten zawór pomoże, ale na tym się skończyło, niczego mi wtedy nie montowali a ja postanowiłam jednak umówić się na podpięcie pod kompa. ale chyba wlodekbmw pisał, że ma zamontowany ten zawór więc może on będzie mógł wysłać fotkę. ja żałuję, ale nie mogę ci pomóc
Opublikowano

no faktycznie... coś mi się kołatało że ktoś miał do czynienia z tym zaworkiem i jakoś mi siedziałaś w głowie Ty :wink:

Kolego wlodekbmw będziesz tak uprzejmy zrobić foto tego zaworka u Ciebie?? pozdr

Opublikowano
Kolego mam to samo, dzisiaj nie mogłem odpalić auta i przy odpalaniu rozładowałem akumulator. Po podpięciu kabli z innego auta, i chwilowym podładowaniu wystartował od razu. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się ze na aku jest 6,5V a przy włączonym ok 10 V. Czy prawidłowe wskazania nie powinny wyglądać tak: 9V przy wył i ok. 14 V przy włączonym ?) . (akurat byłem w serwisie - wymiana płynu chłodniczego , na oko "fachowca" to pompa, wyczytałem ze możliwe że świece, czujnik położenia wałka , słabe paliwo itp ...)
Opublikowano
wlodekbmw dziękuję ogromnie za poświęconą chwilkę czasu na fotkę :handshake: Zapewne wielu użytkowników skorzysta z Twojej podpowiedzi :cool2: Właśnie zastanawiałem się nad tym czy zaworek został zamontowany na oryginalnym plastikowym wężyku czy na jakimś nowym... no i widzę że jest tu kawał wytrzymałej gumy + metalowe obejmy. Jeszcze pytanie, czy przyłączki do pompy i zbiorniczka zostały oryginalne?? pozdrawiam
Opublikowano
Zostały orginalne ten przewód z tym przekrojem pasował idealne.
Opublikowano
A pamiętasz jaka średnica wewnętrzna tego węża??

7.5 x 14.5 tak jak na zdjęciu zostało uchwycone

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wreszcie sytuacja z moim autem się wyjaśniła. po diagnozie "kod regulacji kąta wtrysku. zapłon opóźniony przy starcie" jaką postawił mechanik podpinając auto pod kompa, umówiłam się w warsztacie gdzie uszczelniali mi vp44. ten mechanik twierdził, że on na pewno po uszczelnieniu dobrze ustawił zapłon itd ale sugerując się tym co mu powiedziałam rozebrał auto. i to faktycznie nie był problem z zapłonem czy wtryskiwaczami. problem tkwił zupełnie gdzie indziej. wystarczyło wymienić filtr paliwa. auto odpala od razu. koszt niewielki a radość z odpalania od strzału-bezcenna. tylko dlaczego żaden z mechaników u których szukałam wcześniej pomocy na to nie wpadł a ten ostatni dodatkowo w błąd mnie wprowadził? nie wiem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sorry że odświeżam temat, ale mam podobny problem. Samochód stał 5 dni, dzisiaj chciałem odpalić. Rozrusznik kręci jednak nie odpala. Wiem że mam problem z kluczykiem, nie da się otworzyć drzwi, czy zamknąć z pilota. Najprawdopodobniej mam kompletnie padnięty akumulatorek w kluczyku. Niestety posiadam tylko jeden kluczyk główny, ale posiadam kluczyk serwisowy. I teraz mam pytanie czy w kluczyku serwisowym jest jakiś immobiliser, czy za pomocą niego odpalę samochód? Niestety jestem na wyjeździe i nie mam pod ręką tego kluczyka.
Opublikowano

Kluczyk serwisowy posiada transponder więc powinieneś dać radę nim odpalić.

Jednak musisz wiedzieć że bateria w pilocie nie jest potrzebna do odpalania samochodu (deaktywacji immo) więc raczej to nie to.

Skoro kręci a nie odpala to pewnie synchronizacja EWS /DME,DDE lub jakiś inny problem z silnikiem.

Opublikowano
Rozumiem, czyli nie mam co kombinować z kluczykiem. Dzisiaj sporo kręciłem i z trzy razy tak jakby chciał załapać, może do czujnik położenia wału? Dwa tygodnie temu miałem też problem z odpaleniem, samochód stal niecałe 4 dni. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił jednak ciężko odpalał, załapywał i gasł, po 30 sekundach jakoś odpalił. Jednak do dzisiaj to się nie powtórzyło. Świece żarowe mają dwa miesiące.
Opublikowano

Witam

rozumiem, że kluczyka serwisowego nie masz przy sobie, ale jak masz, to warto nim sprobować odpalić. Bo ostatnio kolega który ma 320d 150KM mowi mi "Mam taki problem, że nie moge odpalić auta, chyba mi się coś z immobileserem porobiło. "Ja mowie spróbuj odpalić tym małym kluczykiem, bo nim powinienes odpalić" A on że "Eee chyba nie" a na drugi dzien do mnie, że miałem racje i odpalił tym małym kluczykiem. Tylko UWAGA - nie wiem czy macie ten sam problem, bo jak on nie mógł odpalić, to mówił że jak przekręcał klucz żeby juz auto odpalić to nie było żadnej reakcji, jak by miał odciety zapłon. Pozdrawiam

 

P.S może to głupie, ale rzuć okiem na wskazówke od paliwa. Wstyd sie przyznać ale ja kiedys też nie mogłem odpalić auta, i kolega rzucił tekst dla zwały "Sprawdz se paliwo hehe" I to było to pozdrawiam

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Kluczyk serwisowy będę miał w poniedziałek, na pewno spróbuję. Niestety samochód muszę zostawić w innym mieście, więc przez weekend nic nie zrobię. Paliwo oczywiście jest :) A u tego kolegi kręcił w ogóle rozrusznik? U mnie normalnie kręci.

 

Może ktoś wie co się dzieje jak immobiliser padnie, czy rozrusznik wówczas kręci? Samochód mam przed liftem.

Dodatkowo zauważyłem ze podczas kręcenia rozrusznikiem migają lampki ABS-u i kontroli trakcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.