Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panów. Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem nowego 528i xDrive. Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji, na co zwrócić szczególną uwagę przy tym modelu itp?

Jest to moje pierwsze BMW jak i pierwszy samochód klasy/marki premium i przyznam, że jestem trochę zagubiony w tej technologii :D .

Jak to wszystko zestroić żeby samochód jak najdłużej służył?

Co myślicie o systemie start/stop, lepiej mieć go wyłączonego?

Co do serwisów, wymian olejów itp. Ufać temu co proponuje ASO(wymiana oleju co 30tys km jest w porządku?). Co z wymianą oleju w skrzyni biegów?

Czy trzeba w takim samochodzie po dłuższej jeździe zostawić go przez jakiś czas na chodzie aby schłodzić turbinę? Może zadaję głupie pytania ale w moich poprzednich samochodach z turbiną to był obowiązek :D.

Zaznaczę, że samochód będzie robił rocznie jakos 10-15 tys km.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak to wszystko zestroić żeby samochód jak najdłużej służył?

Dbać, nie katować, wymieniać olej na czas i bedziesz Pan zadowolony :cool2:

 

Co myślicie o systemie start/stop, lepiej mieć go wyłączonego?

W korku, po mieście może i być włączony, ale jak generalnie wyłączaj (ileż zaoszczędzisz tego paliwa???)

 

Co do serwisów, wymian olejów itp. Ufać temu co proponuje ASO(wymiana oleju co 30tys km jest w porządku?)

Wymieniaj olej 2 razy częściej niż wskazania komputera (pokazuje co 30tyś, to wymieniaj co 15 :) ) - oczywiście zakładając, że autem chcesz dłużej pojeździć, bo jak chcesz go sprzedać za 4 lata to szkoda kasy

 

Co z wymianą oleju w skrzyni biegów?

Jeszcze dłuuuugo się tym nie przejmuj z takimi przebiegami jak podajesz ;)

 

Czy trzeba w takim samochodzie po dłuższej jeździe zostawić go przez jakiś czas na chodzie aby schłodzić turbinę?

Jak o każde turbo trzeba dbać - pojeździsz po autostradzie, ostrzej, przykatujesz - to jak najbardziej odczekaj chwilę przed wyłączeniem silnika

 

PS - gratuluję zakupu :cool2: :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to nowe auto to pierwszy tysiąc delikatnie. Najlepiej na początek jakaś mała trasa w trybie wycieczkowym. Co do wymian oleju to jak pisał kolega wyżej wymiana 2x częściej niż wynika z komputera (nawet w ASO swoim stałym klientom tak sugeruje) - nie musisz tego robić w ASO - ważne by użyty filtr oleju był oryginalny. Szczególnie ten silnik lubi częste wymiany z uwagi na pojawiające się problemy z łańcuchami rozrządu - podobno częstsza wymiana poprawia ich trwałość. Co do skrzyni biegów to z całą pewnością nie są bezobsługowe - serwisy specjalizujące się w skrzyniach ZF zalecają wymianę co 60-90tys - w zależności od warunków eksploatacji. U Ciebie z tymi przebiegami to odległa przyszłość.
Opublikowano

Tak nowe auto z salonu.

Wcześniej miałem nowego Passata wiem, że na początku pierwsze 1000km trzeba spokojnie obchodzić się z autem. Instrukcja BMW podaje nawet 2000km.

A co powiecie o Wymianie oleju w skrzyni rozdzielczej xDrive? Gdyż u siebie mam też xDrive. Kiedy najlepiej zabrać się za wymianę? 50 tyś?

Opublikowano
Jeśli to nowe auto to pierwszy tysiąc delikatnie. Najlepiej na początek jakaś mała trasa w trybie wycieczkowym. Co do wymian oleju to jak pisał kolega wyżej wymiana 2x częściej niż wynika z komputera (nawet w ASO swoim stałym klientom tak sugeruje) - nie musisz tego robić w ASO - ważne by użyty filtr oleju był oryginalny. Szczególnie ten silnik lubi częste wymiany z uwagi na pojawiające się problemy z łańcuchami rozrządu - podobno częstsza wymiana poprawia ich trwałość. Co do skrzyni biegów to z całą pewnością nie są bezobsługowe - serwisy specjalizujące się w skrzyniach ZF zalecają wymianę co 60-90tys - w zależności od warunków eksploatacji. U Ciebie z tymi przebiegami to odległa przyszłość.

W tym silniku problem łańcuchu rozrządu ? a nie pompy oleju ??

ale to chyba już poprawili.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Po moich doświadczeniach polecam przede wszystkim wykupić przedłużoną gwarancję :mrgreen:

Oczywiście mam taką wykupioną.

Mam nadzieje, że na koniec produkcji dopracowali ten silnik i nie będzie stwarzał problemów.

Chyba przy dobrej eksploatacji samochód bez żadnych problemów posłuży mi te 10 lat(przy przebiegu 150k max) :D . Poprzednie moje auta takie były. Wszystkie z salonu i każdy nie stwarzał żadnych problemów. Dosłownie żadnych awarii przez całe życie. Jednak żaden nie pochodził z koncernu BMW obym się na Bawarczykach nie zawiódł :) .

Opublikowano
Chyba przy dobrej eksploatacji samochód bez żadnych problemów posłuży mi te 10 lat(przy przebiegu 150k max) :D . Poprzednie moje auta takie były. Wszystkie z salonu i każdy nie stwarzał żadnych problemów. Dosłownie żadnych awarii przez całe życie. Jednak żaden nie pochodził z koncernu BMW obym się na Bawarczykach nie zawiódł :) .

 

No mi dzisiaj w moim "Bawarczyku" stuknęło ćwierć miliona kilometrów i to w najbardziej awaryjnej wersji silnika N47 i dalej sobie chwalę :)

 

PS - lepiej to brzmi niż byle 250tyś ;)

Opublikowano
Tak tak dopracowali, auto stało się wieczne.... :mrgreen:

Wieczne to może nie :) , ale nie chciałbym takich przygód jak inni panowie z forum...

Z drugiej strony ile się nasłuchałem o awaryjności nowych wersji Passata a sam miałem 10 lat od 2006 do 2016. Wersja 2.0 FSI - zero awarii. Przebieg jak sprzedawałem wynosił 130k.

Audi A4 od 2005 do dzisiaj = zero awarii(wersja 1,9 tdi). Przebieg już ponad 200k ale syn od jakiegoś czasu jeździ i nabił :D .

I moje pierwsze auto z salonu czyli VW Vento(1,6 benzyna 75 km) od 1994 do 2005 również żadnych problemów. No może oprócz dachowania :D (ale spokojnie przeżyłem). Jak sprzedawałem przebiegu było jakoś 140-150k.

Wszystkie auta były kupione nowe+mały przebieg zrobiony przeze mnie i dobra eksploatacja zapewniły mi lata jeżdżenia bez awarii.

Jednak zawsze marzyło mi się BMW i w końcu kupiłem swoje i muszę przyznać auto jest znakomite! Jak narazie to wszystko mi się podoba. No dobra może raz nawigacja wyprowadziła mnie w pole i trochę się wkurzyłem, ale to wszystko :D . Jak ktoś się zastanawia to nie ma co i brać(chociaż chyba już nowych 5'tek nie można zamawiać).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to nowe auto to pierwszy tysiąc delikatnie. Najlepiej na początek jakaś mała trasa w trybie wycieczkowym. Co do wymian oleju to jak pisał kolega wyżej wymiana 2x częściej niż wynika z komputera (nawet w ASO swoim stałym klientom tak sugeruje) - nie musisz tego robić w ASO - ważne by użyty filtr oleju był oryginalny. Szczególnie ten silnik lubi częste wymiany z uwagi na pojawiające się problemy z łańcuchami rozrządu - podobno częstsza wymiana poprawia ich trwałość. Co do skrzyni biegów to z całą pewnością nie są bezobsługowe - serwisy specjalizujące się w skrzyniach ZF zalecają wymianę co 60-90tys - w zależności od warunków eksploatacji. U Ciebie z tymi przebiegami to odległa przyszłość.

W tym silniku problem łańcuchu rozrządu ? a nie pompy oleju ??

ale to chyba już poprawili.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

Nie tyle pompa oleju co jej napęd łańcuchem powiązanym z napędem rozrządu. W ramach napraw w wielu przypadkach wymieniano cały kpl. Ponoć problem obecnie nie występuje, ale lepiej nie kusić losu. Koszt oleju i filtra to raptem 300zł + 50zł za usługę - zatem niewiele, a na pewno dobrze zrobi całemu silnikowi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.